Hae Anna.fi-sivustolta

Kontrollin puute vai liian tiukka kontrolli

Viestiketju osiossa 'Unien tulkinta' , käynnistäjänä Jumissako, 23.05.2019.

1. Jumissako Vierailija

Haluaisin kysyä viime öisestä unestani, jota en itse osaa tulkita.

En muista unen alkua kunnolla. Vietin aikaa jossain ulkona mieheni ja ystävieni kanssa. Olimme jossain tapahtumassa, johon liittyi olennaisesti pienet puiset palikat (?). Kuitenkin nämä palikat varastettiin kolmeen kertaan tuntemattoman miehen toimesta. Olin ainut joka huomasi tämän ja kävin aina hakemassa palikat takaisin vastapäätä olevalta vuorelta. Unessa oli tarkkaan määritelty, että vuori on kerrostalon 8. kerroksen korkuinen. Viimeisellä kerralla kun lähdin pelastamaan palikoita en saanut kaikkia yksin, joten huusin apua. Mieheni käski kaikki paikalla olevat ihmiset auttamaan minua.

Kun kaikki palikat oli kerätty, jäin vuorelle aivan yksin. En muista syytä, mutta tipuin vuorelta alas. Se oli aivan pystysuora pudotus. Muistan tunteen miltä vapaapudotus unessa tuntui. Tipuin kuralammikkoon ja olin täynnä mutaa. Menin aivan paniikkiin putoamisesta. Minua ei sattunut mihinkään, mutta lähdin juoksemaan hysteerisenä etsimään miestäni. En kuitenkaan löytänyt häntä mistään. Itkin ja juoksin paniikissa sinne tänne, kunnes keksin mennä asuinalueelle jossa eräs ystäväni asuu. Ajattelin että kaikki olivat menneet hänen luokseen.

Alueella törmäsin tätiini, jota en ole oikeassa elämässä nähnyt vuosiin. En ole koskaan kauhean paljon pitänyt tästä ihmisestä. (pahasti alkoholisoitunut). Hän yritti pysäyttää minut, huusin kokoajan vain että nyt on kiire, mutta täti juoksi perässäni. Hän sanoi, että nyt ei enää katso valheitani. Sitten hän varasti minulta minun viimeiset 6euroa. Potkaisin tätiä todella kovaa päähän, niin että hän kaatui ja jäi maahan makaamaan.

Seuraavaksi löysin ystäväni ovelle, johon kaikki olivat menneet kuten ajattelin. Ovella seisoivat poliisit, jotka kyselivät oliko kukaan nähnyt mitä ulkona makaavalle naiselle oli tapahtunut. Lopussa selvisi, että nainen oli kuollut. Tämä oli tietysti minun syytäni.

Samassa unessa siis tipun korkealta ja tapan sukulaiseni. Mitähän tämä uni voisi merkitä? Pahoittelen sekavaa selostusta kun koitan muistaa vain kaiken.

2. Unestasi tulee mieleen, että olet saavuttanut sen, mitä halusitkin ja olet valmis tekemään töitä pitääksesi sen haluamasi. Tämä kaikki on vaatinut uhrauksia ja yksi niistä on itsesi kadottaminen. Ja nyt unesi yrittää herättää sinua huomaamaan tämän seikan. Matkan varrella huomiosi on kiinnittynyt päämäärään niin vahvasti, että sen tuoksinnassa unohdit antaa arvon/sijan myös itsellesi. Nyt sinun tulisikin löytää tie takaisin itseesi/tehdä tila itsellesi elämässäsi.

Tässä nyt oma arvaus.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari