Hae Anna.fi-sivustolta

Kootut typerimmät kommentit tuttavilta

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Kesäheinä79, 13.03.2008.

1. jbginh Vierailija

Stressittömyyden vaikutusta raskaaksi tuloon on tutkittu, eikä sillä ole todettu olevan tilastollista merkitystä. Kyllä järkikin sanoo, että ei e-pillereitä kaikkine sivuvaikutuksineen käytettäisi, jos itsesuggestiolla olisi mahdollista ehkäistä.
    Mulla tulee lähinnä tuosta stressi-kortin esille vetämisestä semmoinen olo, että kuulijaa yritetään syyllistää. Että hän, lapsettomuudesta kärsivä omalla ajatustoiminnallaan tai sen hallitsemattomuudella aiheuttaa ongelmansa ja että siihen voisi kyllä vaikuttaa, kun oikein kovasti yrittäisi. (Ja aina kyse on nimenomaan naisen stressaamisesta, entäs mies? Miksei miehiä ahdistella ja syyllistetä?)

2. vangis Vierailija

Just tätä... että ei riitä että joka kuukausi sydän revitään rinnasta kun kuukautiset alkaa.. sitten päälle pitäisi vielä uskoa että stressillä aiheuttaa itse sen että kuukautiset aina alkaa..hohhoijaa.. ihan yhtä paljon omaa syytä kuin keskenmeno..

3. juuups Vierailija

Mua ärsytti ihan helvetisti, kun itkin naistentautien polilla alkuraskauden runsasta verenvuotoa. Siellä topakka sairaahoitaja sitten valaisi minua, että "nyt olet raskana ja sikiölle ei tee hyvää tuollainen hysteerinen itkeminen. Se voi aiheuttaa sen keskenmenon mitä sinä nyt tässä pelkäät, sinulla on jo keskenmeno takana, ethän halua toista?"

Niimpä....

4. -carrie- Vierailija

Öh... Sairaanhoitajahan oli oikeassa! En ymmärrä miten siitä voi loukkaantua.

Itseä myös ärsyttää suunnattomasti nuo Lakkaa stressaamasta-lausahdukset, sekä kaikki ihmetarinat lähipiiristä. Ihan kuin se että ajattelisi muita asioita tekisi mieheni siittiöistä liikkuvia...

5. Nipsutin77 Vierailija

Miten niin oikeassa? Tuskinpa sitä nyt itkemällä keskenmenoa aikaan saa... Kyllä mäkin olisin tuosta loukkaantunut. Suuri pelko ja tuska verenvuodon takia ja toinen tokaisee jotain noin ajattelematonta!

6. (vierailu) Vierailija

^
    Carrien viestiin, keskusteluaiheen ulkopuolelta:

Keskenmenoa EI VOI aiheuttaa itse omalla ajattelullaan/peloillaan/itkemällä. Keskenmenoa EI MYÖSKÄÄN VOI estää mitenkään omalla ajattelullaan.

Jos saa keskenmenon, se ei ole itseaiheutettu. Sairaanhoitajan kommetti oli TODELLA typerä - hänen olisi päinvastoin pitänyt todeta, että keskenmenon uusimisriski on kuitenkin aika pieni!Toivottavasti Juups raskautesi jatkui tököröistä kommenteista huolimatta!

7. Vierailija

Kautta aikain ihmiset, jotka ovat tulleet tahtomattaan raskaaksi, ovat rukoilleet ja toivoneet keskenmenoa. Hyppineet portaita ylös alas, seisseet päällään ja tehneet jos sun mitkä temput, jotta olisivat saaneet alkion/sikiön ulos kohdustaan. Kyllä se siellä pysyy, jos on pysyäkseen.
    Minusta tärkeintä on itkeä, nauraa, yrittää elää vaikka pelkäisi keskenmenoa. Stressi ei ainakaan omalla kohdalla ole vaikuttanut raskautumisiin mitenkään. Hyvin on raskauduttu kamalasta stressistä huolimatta - valitettavasti myöhemmässä vaiheessa sitten on tullut tenkkapoo toisensa jälkeen.

8. vangis Vierailija

hehehhehhhhehhhee... et sä tosissas voi uskoa että keskenmenon voi aiheuttaa tai saada aikaan olemalla hysteerinen tai muutenkaan ajatusten voimalla... voi herramunjee... kaikkea sitä kuulee :))))))))))

9. Äidin hysteerisyys, kun pulssi nousee yli 150, ja koko ihminen on stressihormonin vallassa, ei ole hyväksi sikiölle! Sitä Carrie ehkä tarkoitti ja olen täysin samaa mieltä.

10. juuups vielä Vierailija

Kiitos Carrie, sinulla on todella tärkeää tietoja jaettavanasi esim. ehkäisyneuvoloihin/naistentautien osastolle. Toisinsanoen vahinkoraskautuneet voivat itkemällä hysteerisesti omaa tilaansa abortoida sikiön ilman operaatiota! Onneksi olkoon vaan.

11. -carrie- Vierailija

Oletteko kaikki lukutaidottomia? En puhunut itseabortoinnista yhtään mitään. En puhunut mitään keskenmenosta! Puhuin sikiön hyvinvoinnista.

Olen edelleen samaa mieltä kuin kyseinen sairaanhoitaja, ettei fyysinen hysteerisyys, kun adrenaliini on korkealla, verenpaine nousee ja pulssi mahdollisesti myös, ole hyväksi sikiölle. Kysy vaikka neuvolasta. Odottavan äidin on hyvä koittaa välttää hysteerisyyttä sen fyysisten ominaisuuksien takia.

12. rauhaa Vierailija

Hei, tän plastanhan piti olla ihmisille, jotka haluavat keskustella keskenään lapsettomuudesta, siitä kuinka yritys jatkuu aina uudestaan ja kuinka hoitokeinot vaihtuvat kovempiin, omista tunteista kaiken keskellä. Suokaamme heille tämä.

Miksi ihmeessä tänne tullaan haastamaan riitaa, kommentoimaan asioilla jotka ovat OMIA MIELIPITEITÄ sellaiseen sävyyn, että varmasti saa toisen varpailleen?

Perustakaa jonnekin oma palsta, esim nimikkeellä väittelijät tai jotain. Jos asiat, jotka nämä palstalaiset kirjoittavat toisillen, saavat jotenkin ärsyyntymään tai rstiriitaiset tunteet esiin, sanokaa ne vaikka ääneen mutta älkää ihmeessä kiusatko ihmisiä jotka ovat hakemassa täällä tukea, olkapäätä ja ymmärtävää juttuseuraa!

13. ***??? Vierailija

Hei, ketjun aloitus on 'Panetellaanpa ystäviämme miten typeriä he meille juttelevatkaan'. Ei heru teetä ja sympatiaa täällä kommentoiville. Sädekehä edellisellä kaipaa kiillotusta.

14. voi mussukkaa.. Vierailija

ja perässä lukee että letkautapa täällä ne fiksuimmat lauseesi niin nostat itsetuntoasi.. Sori, mulla ei ole sädekehää, mutta mulla on onneksi päässä järkeä toisin kun eräillä jotka toisten avulla kohottavat omaa egoaan.

15. Jos mielestäsi otsikko oli sellainen, niin miksi vaivaduit tänne asti itseäsi rassaamaan?

16. meidän vastaus Vierailija

Tälläisiä kommentteja meillä tullut vastaan, ainaski..

"tehän olette vielä noin nuoria, kyllä te vielä ehditte/teillä on aikaa..."
    joopa, niinhän se menee, hedelmällisyyshän lisääntyy ajan myötä, vai miten se oli?

"no, ehdittepä olemaan pidempään kahdestaan..." joo, ihan kiva, mut me haluttais lapsi. Vaikka voihan se olla että ollaan loppuelämämme kaksin... ;-/

"olisit onnellinen, että ylipäätään tuut raskaaks", totesi yks tuttava, kun kerrottiin juuri tapahtuneesta nro 2 keskenmenosta. Ei vaan sillä hetkellä lohduttanu!!

Ja pliis, ei jaksa väitellä enempää, tulee vaan kaikille paha mieli!

17. Nuoria joo Vierailija

"tehän olette vielä noin nuoria, kyllä te vielä ehditte/teillä on aikaa..."
    joopa, niinhän se menee, hedelmällisyyshän lisääntyy ajan myötä, vai miten se oli?

Jep, mun mielestä toi on yksi tyhmimmistä tokaisuista! Ei ihan hirveen lohduttavaa, vaikka se ehkä onkin sanojalla ajatuksena.:)

18. Eli jos sattuu itkettämään, niin pitää vain yrittää torjua tunteet ja istua itkemättä, tuntematta mitään. Siitähän on haittaa sikiölle. Muumioksi vaan 9 kk ajaksi. Voi tisesus. Odottavan äidin ei sovi tuntea voimakkaita tunteita, siitä on haittaa sikiölle. Entä torjutut tunteet, niistähän on sanottu voivan tulla jopa SYÖPÄ. Apuva.

19. Top 3
    -"sitä pitää kattoa, mihin reikään sitä tökkii" (tosi hauskaa hahah)
    -"pitäiskö tulla näyttämään, miten lapsia tehdään" (tämäkin aika suosittu)
    -"mulla on jo kolme eikä teillä yhtään!" (vanha tuttu, joka meni itseämme myöhemmin naimisiin)

Lisäksi harmittaa, kun puhutellaan "lapsettomiksi" tyyliin "lapsettomat vois istua tuohon", "lapsettomathan on aikaisessa". Kyseiset sukulaiset eivät tiedä hoidoista ja muista, mutta aika ajattelematonta, lapsettomuus kuitenkin on niin yleistä. Anoppi tykkää myös pohtia lapsettomista sukulaisista, että onkohan se miehen vai naisen vika ja voisko ne saada lapsia muiden kanssa....mitä väliä?

Parin ystävää on olleet ihania, kuunnelleet ja sanoneet, että kuultelevat, jos haluan puhua. :)

20. HAH! Vierailija

Muuten kiva kirjoitus ja hyviä juttuja, mutta todistit olevasi ihan yhtä kamala kuin ystäväsi ja todella katkera ja mustasydäminen lapseton! Siis tuo että mainitsit että ystäväsi meni itseäsi myöhemmin naimisiin vaikka oli jo kolme lasta. Uskomatonta katkeruutta.

Sitä voi olla lapseton olematta silti ystäville kateellinen ja katkera.

21. hahahhaah sullekin Vierailija

Oletko sä lukutaidoton????

Kirjoittaja totesi vuotta itseään myöhemmin naimisiin menneen ystävänsä sanoneen/leuhkineen kirjoittajalle että "mulla on jo kolme lasta eikä teillä yhtään".??? Mikä tuossa on kirjoittajan kateutta??

Herranjee miten tyhmiä ihmisiä...

22. En kirjoittanut nimimerkillä HAH, mutta huomasin itse saman.

Se että pitää mainita että itse on ollut kauemmin naimisissa, ihan kuin se jotenkin nostaisi ihmisen statusta. Mistä ihmeestä muuten luit että meni VUOTTA myöhemmin naimisiin?

23. Tervemenoa!! Vierailija

voi taivaanvallat teitä sisälukutaidottomia ihmisiä???

Itse ymmärsin ap:n nimenomaan tarkoittaneen tuolla selvennyksellä että avioliittovuosien määrä oli mitta jota tämä kolmella lapsella siunattu oli sanattomasti vihjaillut " mulla on sentään jo kolme lasta vaikka olen ollut vuoden lyhyemmästi naimisissa.".

Ja vaikka ei olisikaan niin kolmella lapsella kehuminen, kun toinen ei ole saanut yhtään, on tunteetonta ja sikamaista eikä sitä voi perustella/oikeuttaa yhtään millään. Ap kirjoittajassa on saattanut herättää häpeää/mieliharmia koska heille ei ole tullut yhtään lasta vaikka avioliiton keston perusteella se olisi ollut toivottua jo kauan aikaa.

Mä sitten niin toivoisin että tuollaiset lapselliset jeesustelijat painuis v***uun täältä lapsettomien palstalta vinkumasta noita katkeruusviestejään. Alkaa oksettaa tuommoinen syyllistysmeininki.

24. lapseton minäkin Vierailija

Niin se vain on, että on tämä lapsettomuus monelle niin katkera pala, ettei sitä oikein taida saada mitenkään kommentoida. Ja odotustaululla keskustellaan siitä, miten on kommentoitu/jätetty kommentoimatta taas jälleen kerran uutta raskautta (siinäkin onnittelut joko vääränlaisia tai puuttuvat). Miten lapsettomuutta voi edes kommentoida! Jos pariskunta on sen kertonut, niin kai varmin tapa on se perinteinen suomalainen hymistely "kyl se siitä ja käydäänpä kahvipöytään". Ihmiset vain niin eri tavalla suhtautuu kipeisiin asioihin, joku haluaa ne toitottaa maailmalle ja keskustella niistä, joku haluaa pitää perheen sisäisinä. Sitten voi tulla näitä sammakoita suusta, tuskin kuitenkaan yleensä ihmiset tahallaan niitä päästelevät. Totta kai se tekee kateelliseksi ja loukkaa ja sitten tuntee häpeääkin kateudestaan, kun joku saa lapset niin helposti, mutta itse ei saa. Tietysti olisi silloin hyvä, ettei ihan näitä "tulin tosi helposti raskaaksi"-juttuja viljeltäisi. Mutta voi meiltä lapsettomiltakin päästä sammakoita muille ihmisille kipeistä asioista (ainakin minulta pääsee livahtamaan silloin tällöin ja ilman ilkeyden taka-ajatusta). Meillä vain mun äiti kyselee, etteikö se kannattaisi se lapsi tehdä ja sitten vasta sitä uraa luoda (niinpä, miksiköhän minä sitä uraa luon? no, kun ei ole sitä lasta, jonka voisi asettaa sen uran edelle). Anoppia ei kiinnosta, molempien äidit ja isät ovatkin jo niin edellisten lapsenlapsien lumoissa, että me miehen kanssa ollaan todettu olevan jo "orpoja". Ja sekin loukkaa, olemmehan mekin edelleen vanhempiemme lapsia, mutta eipä näytä meidän kuulumiset kiinnostavan!

25. En ymmärrä Vierailija

Tuossa viestissä ei ole kertaakaan mainittu vuotta. Lause sanoi vain "vanha tuttu, joka meni itseämme myöhemmin naimisiin".

Eli kritiikki oli täysin oikeutettua, ei tarvitse alkaa repimään pelihousujaan jos joku mainitsee tuosta.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri