Hae Anna.fi-sivustolta

Kootut typerimmät kommentit tuttavilta

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Kesäheinä79, 13.03.2008.

1. Anteeksi, ilmaisin itseäni hieman huonosti. Siis kyseinen tuttava nimenomaan painotti, että hehän ovat menneet myöhemmin naimisiin, itselleni naimisissaolo/-olemettomuus ei ole minkäänlainen status tai lastensaamiseen liittyvä lähtölaukaus. Kritiikki oli siis ihan aiheellista :)

2. luomuko paras Vierailija

Meillä tärppäsi lapsettomuushoidoilla. Sikiö vastasi nt-ultrassa viikon pitemmällä ollutta kuin hoitojen mukaan laskettuna, niin oma äitini oli sitä mieltä, että se on nyt luomusti tärpännyt kun on kerran viikon isompi. Siis haloo?!? Alkio viedään kohtuun kolmen päivän viljelyn jälkeen ja simsalabim luomualkio syrjäyttää sen ja tarttuu itse kohtuun ja alkaa kasvaa. Ei auttanut, vaikka selitin äidille, että sikiöiden kokoluokitukset ovat suuntaa antavia eli sikiötkin voivat kasvaa eri tahtiin.. Ihan kuin luomuvauva olisi ainoa oikea vauva. Kyllä ottaa päähän!

Jotkut ihmiset luottavat luonnolliseen sikiämiseen niin paljon, että he eivät ilmeisti voi hyväksyä, että toisilla vaaditaan lääketieteen apua onnistumiseen..

3. Erica. Vierailija

Anteeksi on pakko kommentoida kun tota stressi-asiaa ollaan puitu. Mä olen hieman eri mieltä asioista vaikkakin muakin ärsyttää kun ihmiset sanoo että älä sterssaa.

Meidät on juuri tutkittu Felicitaksessa ja siellä todettiin että mun LH-arvo on alhainen mikä johtuu yleensä stressistä ja (huom!)arvon alhaisuus voi johtua myös liiallisesta liikunnasta. anoreksiasta jne.
    Koska mulla on töissä ihan per...tä, en viihdy ja on kamala kiire. Mun kroppa on koko ajan hieman "ylikierroksilla" kiireen ja psyykkisen vireen takia. Tämä ja km viime syksynä on aiheuttanut sen että arvo on laskenut ja en niin ollen ole ovuloinut normaalisti.
    Joten kyllä stressikin VOI vaikuttaa!Ainakin mulla se vaikuttaa, ikävä kyllä! :(

4. uu Vierailija

Kyllä sen tietää, että se on vaikeaa, kun se on sitä monen helpommankin asian kohdalla.

5. Ihmeentodistaja Vierailija

Uskaltauduin tänne vaikka olenkin nyt lapsellinen. Viisi vuotta yritystä, kolme vuotta hoitoja, jotka sitten lopetimme tuloksettomina. Sitten yllättäen onnellisesti sujunut luomuraskaus.
    Sain kyllä ihan tarpeeksi kuulla, sitä, että heti kun lopetitte yrittämisen, niin sitten se onnistui. En edes tiedä, mitä tollaseen voi vastata. Etenkin kun koimme kyllä paljon stressaavammaksi yrittämiseksi adoptioprosessin (jonka toki sitten jouduimme lopettamaan)
    Mutta mitä tekee kaiken tämän jälkeen anoppi - vinkkailee koko ajan, että nyt olisi aika toiselle lapselle. Ihan kuin emme itse tajuaisi, että toinenkin lapsi olisi kiva, tai kuin söisin pillereitä tai muuten ehkäisisin. Olen jo monesti kiltisti kertonut, että tämäkin lapsi oli suuri ihme. Seuraavalla kerralla istutan hänet alas ja kerron kaunistelematta, miltä tommoinen ruikuttaminen tuntuu. Kts.otsikko.

6. hanat auki Vierailija

hih, enpä ole ajatellut, että ihmeestäkin voi tulla tavallaan rasite, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Jos kerran luomusti tuli niin siitä vaan seuraavan tekoon ;).
    Meilläkin hoidoilla tärppäsi ja nyt on suku sitä mieltä, että kun hanat on auki niin nyt niitä tulee luomuna.

7. justiinajuu Vierailija

Miksi jouduitte lopettamaan adoptioprosessin? Nythän teillä saattais olla olla se toinenkin lapsi.

8. no ei Vierailija

ei adoptioprosessin aikana saa olla raskaana. Tai siis jos tulee raskaaksi, niin prosessi keskeytyy siihen.

9. Törkeää miten ihmiset puuttuvat toisten asioihin! Me olemme kylläkin mieheni kanssa vapaaehtoisesti lapsettomia (ikää 38 ja 42) mutta sehän se vasta "riemun" nostaa joidenkin ihmisten (perheellisten) mielestä! Keneltä se on pois jos jotkut parikunnat eivät halua lapsia vaikka niitä saisivatkin? Eivät meidän takia ne lapsia haluavat, jotka niitä eivät saa sen kummemmin raskaudu. Toivottavasti te lapsia haluavat niitä saatte meille taas lapset eivät ole tervetulleita.

10. niinpä niin... Vierailija

En jaksanut koko keskustelua lukea läpi. Meillä siis tilanne se, että lasta yritettiin vähän reilu vuosi, ennen kuin hakeuduimme tutkimuksiin ja sitä kautta yksityiselle hoitoon (en olisi enää kestänyt julkisen jonoja). Sain myös kuulla tuosta stressistä joka välissä, "heitä stressaaminen, niin johan raskaudut!" "Nosta jalat ylös rakastelunjälkeen." Ja kaikkein paras oli: "No höh, rakastelkaa ovulaation aikaan!" Just just, vaan eipä siinä paljon jalan nostot ja ovulaatiot auttaneet, kun selvisi, että miehellä ei ole siittiön siittiötä!

11. Suzyanne Vierailija

Oman 100 % hedelmättömyyteni selviämisestä on aikaa jo 11 vuotta, ja olen tuon asian jo hyväksynyt. ( ivf luovutetulla munasolulla on juuri viritteillä, eka sellainen)

Mutta silloin vuosia sitten asia oli minulle erittäin vaikea, ja kärsin pahasta katkeruudesta ja masennuksestakin asian tiimoilta. Silloin loukkaannuin monen ihmisen uteluista.

Mutta kaikkein pahin kommentti oli silloiselta appiukolta sukujuhlissa, että onpa sääli että poika otti näin runsaslapsiseen sukuun sikiämättönmän naisen. Ja tietenkin ihan kaikkien kuullen. Mikä ääliö! En muista mitä vastasin, mutta taisinpa häkeltyä aika pahasti, ja varmaan oli itku lähellä. :-(

12. Minni. Vierailija

Oho, mikä ex-appiukko! Järkyttävää!

13. sure Vierailija

Meille ei kukaan ole hirveästi onneksi sutkautellu, mut tämä loukkasi:
    "maailma on lapsia täynnä"
    ->tarkoittaako se että maailmassa on paljon lapsia nyt sitten sitä että meidän kuuluu jäädä ilman?! Sanoinkin kyllä ihan suoraan tälle henkilölle mitä tunteita se herätti.

14. Minni80 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Uusin kommentti raskaana olevalta kaverilta, jolla on viikko laskettuun aikaan:

"Siis mä en jaksais YHTÄÄN odottaa enää synnytystä, aika menee NIIN hitaasti. Tää odottaminen on kyllä ihan hirveetä".

Niinpä, odottavan aika on kyllä pitkä, mutta jotenkin tuli vaan tosi höntti olo. Sama kaveri sanoi kerran myös että tietää miltä mistä tuntuu, kun hänelläkin meni se 3 kk että raskautu, ja hän oli sillon ihan masiksessa ja aika meni jo silloinkin hitaasti.

15. mintzi Vierailija

ärsyttää, kun kaikki filmit ja kirjat päättyvät onnelliseen odotukseen vaikka harvoin tosielämässä käy niin. Olen katkera kun kaikki huume-viinamammat saavat läjäpäin kersoja ja itse ei yhtään. minkäs teet? jumalaa ei siis ole ?...tai on , riippuu kuka katsoo

16. mintzi Vierailija

17. leiluska81 Vierailija

Itse olen esikoiseni saanut clomifen hoitojen jälkeen. Ystäväni on kolmatta kertaa raskaana suurin piirtein kättelyn jälkeen.
    Ennen esikoistani kun selviteltiin minun tilannettani ja selvteltiin myös miehen siittiöiden tilanne. Miehelläni oli 1% "hyviä" siittiöitä jotka uivat suoraan ja sun muuta. Lääkäri oli sitä mieltä että näillä raskautuminen on mahdollista kunhan minun ovulaationi saadaan kuntoon...

No kun ystävälleni kerroin tästä hänen kommenttinsa oli, "on se vaan kumma miten elämä onkin omituista. Jotenkin ihmiset löytää toisensa jännästi, me ollaan mun mieheni kanssa tosi hedelmällisiä ja ollaan yhdessä ja sit te ootte sun miehen kanssa taas ootte molemmat viallisia ja ootte löytäneet toisenne.."

Että sellasta, olipa kiva. Selitin siinä samassa että joo, mun miehen spermassa ei siis ollut mitään vikaa kun heti lapsi saatiin alulle kun mun ovulaatio saatiin kuntoon, mut kyl tää kommentt "super" hedelmällisyydestä otti aivoon!

18. minävaan72 Vierailija

Oletteko ikinä ajatelleet että ehkä teidän ei kuulukaan saada lasta? Luontohan tekee kummallisia ratkaisuja eikä aina ihmisen halujen mukaisesti... Ei millään pahalla tai loukkauksena, mutta jotkut haluaisivat olla laulajia ja lauluääntä on suotu variksen verran, joku haluaisi pitkät hiukset mutta eipäs kavattaminen onnistukaan ja joku haluaa lapsen... Voisiko se adoptio olla sitten lapsettomille tarkoitettu asia?

19. Minni_ Vierailija

Ehkäpä juuri hirvein kommentti mitä kukaan voi sanoa on "ehkä teidän ei kuulukaan saada lasta". Onko hedelmöityshoitojen avulla saadut lapset "epätarkoitettuja?".

Enpä itsekään menisi sanomaan syöpäpotilaalle että "ehkä sun ei kuulukaan elää pitkään". Ei nyt ihan sama asia, mutta tuon tyyppiset kommentit on tosi loukkaavia.

Adoptio on yksi vaihtoehto lapsettomuuteen, mutta ei välttämättä kaikille oikea vaihtoehto.

20. minävaan72 Vierailija

En tarkoittanut etä hoitojen avulla tehdyt lapset olisivat "epätarkoitettuja", vaan sitä että joskus luonto päättää asioita ihmisten puolesta. Syöpä voi iskeä ihan keneen vain, se ei ole elintavoista tai muustakaan kiinni (tupakointi tietenkin lisää riskiä ), jotkut ovat matemaattisesti lahjakkaita, jotkut saavat lapsia, jotkut eivät. Ja that's it.
    Itsekästä ajattelua tuo pakonomainen geenien eteenpäin siirtäminen... Ehkä lapsettomuudesta kärsivän geeneissä on jokin heikkous tms. jonka luonto yrittää karsia pois. Surullista mutta totta, näinhän homma toimii eläinmaailmassakin.

21. mirja33 Vierailija

Niin... Tuota vaihtoehtoa harvoin kukaan vaan ääneen lausuu, mutta miksei se olisi oikeastikin varteenotettava ajatus. :(

22. Lumis Vierailija

Ihan mielenkiintoinen ajatus, mutta ei kovin rakentavaa tulla lapsettomuuspalstalle moralisoimaan ihmisiä, joilla on jo muutenkin vaikeaa.

23. mirja33 Vierailija

Miten niin moralisoimaan? Minävaan72 esitti mielestäni ihan järkevän ajatuksen joka mielestäni voisi jopa helpottaa meidän lapsettomien elämää.

24. Lumis Vierailija

No tää oli mun mielestä sitä moralisointia.

25. mirja33 Vierailija

Aa... Just, toi yksi lause "Itsekästä ajattelua tuo pakonomainen geenien eteenpäin siirtäminen" pilasi siis muuten järkevän jutun. :) Mitäs tuollainen ajattelu sitten sinun mielestäsi on jos ei itsekästä?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri