Koputatko oveen mielummin kuin soitat ovikelloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ovikello"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"ovikello"

Vieras
Eräät lapseni kaverit koputtaa aina oveen. Ärsyttävää sinänsä jos et aina kuule etenkin jos telkka tai radio on päällä ja joku vaan koputtaa vaikka ovessa on ollut aina täysin toimiva ovikello.
Kerran avauduin lapseni kaverille että miksi ei käytä ovikelloa ja emme me aina kuule jos joku oveen oputtaa.
Lapsen ilme oli pelästynyt :O
Siis pyysin aivan kauniisti jos voisi soittaa ihan rehellisesti ovikelloa ja ei koputtele niin lapsi pelästyy ajatustakin :O Outoa sanon minä!

Muutaman kerran olen tehnyt tahallani nyt niinkin että jos olen kuullut hennon koputuksen en tahallanikaan avaa ovea vaan saatan kovaan ääneen sanoa että melkein luulin että joku taas koputtaa oveen mutta onneksi meillä on ovikello jota soittaa jos joku oikeasti on oven takana.
Arvaa onko vaan soinut, no ei. Nämä sitten kääntyy ovelta pois kun eivät voi soittaa sitä hemmetin ovikelloa.

No ei siinä tapansa kullakin mutta pistää ihmetyttämään mikä mörkö muka ovikello voi olla jos sitä ei voi soittaa sadoista kehoituksista huolimatta.

Uteliasuuteni nyt heräskin ja kysyn onko teidän lasten tai muilla omituisia tapoja kuten meillä ihan ongelmana tämä hiljainen koputtelu ovelle.

Koputuksesta tunnistaa tietyt vieraat. Meillä luki rivarin ovessa ovikellon päällä kuluneesti, että koputa tmv. ja se yks lapsen kaveri aina koputti. Se kirjoitus oli siis edellisiltä asukkailta jäänyt siihen. :D Mutta osa vieraista pimpotti.

Kyllä mä ainakin ensin käytän sitä ovikelloa jos sellainen on. Jos ei ole niin silloin koputan, mutta katson tarkasti kun joskus se kello onkin oudossa paikassa eikä siinä missä olettaisi ekaksi... Sitten vasta jos ei avata (toisenkaan soiton jälkeen) ja kuitenkin vaikuttaa siltä että joku olisi kotona tai olisi sovittu tapaaminen niin varmuuden vuoksi koputan, jos se kello olisikin rikki tai kaveri ei olisi vaan kuullut jostain syystä sitä... Mun vieraat on kaikki toimineet samalla tavalla. Eli outoa tuollainen tilanne minusta kuin sulla ap. En mäkään ymmärrä miksei voisi käyttää sitä ovikelloa... :O

Meillä naapurin lapset eivät aina saa ovikelloa soimaan ja koputtavat sen takia ja omatkin lapset kyllä jyskyttävät ennemmin ovea kuin soittavat ovikelloa tai sitten tekevät molempia että varmasti tajutaan että joku haluaa tulla sisälle.

Itse soitan kyllä ennemmin ovikelloa.

Meillä omat lapset sekä heidän kaverit koputtavat. Koska itse teen pelkkää yövuoroa ja mies tekee yövuoroa ja iltaa, niin melkein joka päivä jompikumpi meistä on nukkumassa. Lasten kaverit on tämän oppineet ja koputtavat, ettemme heräisi ovikellon ääneen :)

Muut satunnaiset vieraat käyttävät kyllä ovikelloa.

Koputan ennemmin, ihan jo sen takia että yleensä mun kyläpaikoissa on vuorotyöläisiä tai pieniä lapsia..Ja ovikin normaalisti on auki, joten turhaa sitä kelloa on pimputella, koputtaa oveen ja menee sisälle, kuitenkin tulostani aina tietävät..

Meillä ei ole toimivaa ovikelloa ja yllättävän moni muuten kääntyy ovelta pois koputtamatta..