Hae Anna.fi-sivustolta

korkealla

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä verenpaine, 01.06.2005.

1. anya Vierailija

Minä en nyt puutu lääkkeitten turvallisuuteen, kun en niistä mitään tiedä, mutta oma tilanteeni oli vuosia samanlainen kuin sinulla. Aina vain seurattiin ja laitettiin jännityksen piikkiin, sillä oikeasti olen myös jännittäjätyyppi. Siltikään alapaine ei saisi huidella 110:n huonommalla puolella. Kotimittarilla mitattuna paineet olivat yhtä korkeat kuin lääkärillä ja terkkarilla käydessä. Lopulta sain verenpainelääkityksen, mutta minä sain lääkkeen lopettaa kokonaan joitakin kuukausia sitten. Vaikka olen mielestäni elänyt aina terveellisesti, niin minulla jotakin tapahtui kalaöljyjen ja laihtumisen myötä (en todellakaan ole ollut koskaan edes lievästi ylipainoinen). Myös suolaa olen välttänyt ja lisännyt liikuntaa entisestään. Nyt yläpaine on pysytellyt samassa kuin mitä alapaine oli vuosia. Seuraan painetta jatkuvasti ja voihan olla, että joudun vielä lääkityksen aloittamaan, mutta nyt on olo hieno. Mieluummin hoidan itseäni näin kuin lääkkeillä, mutta tiedän toki, että paineet on saatava normaaleiksi keinolla millä hyvänsä, vaikka sitten lääkkeillä.

2. Thunder in the east Vierailija

Osa tarvitsee lääkkeitä.On kuitenkin huomioitava esim. se että verenpaineen laskeminen lääkkeellä ei ole automaattisesti sama kuin infarktiriskin laskeminen.Kolesterolin suositusarvoihin taas vaikuttavat ilmiselvästi lääketeollisuuden intressit.Terveellinen ruokavalio on myös jonkin verran tulkinnanvarainen asia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri