Korkokengät ja legginssit. Mutta entäpäs, jos kengät hiertää? Mikä siis avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Olen joskus käyttänyt sellaisia "sukkia" mitkä jää sinne korkkarin sisään piiloon...paitsi ettei jää. Ja silti saattaa se takaosa hiertää.

Ei kai legginssien alle oikein sukkiksiakaan enää voi laittaa...kun sinne tulee niin kuuma. Ja se ehkä on vähän hassun näköistä.

Joten mitä vaihtoehtoja jää?

Niitä avokassukkia on eri mallisia, itse olen onnistunut löytämään sellaisia, jotka jäävät oikeasti myös piiloon. Usein käytän myös ihonvärisiä nilkkasukkia (siis sellaisia sukkahousunohuita, kunnon mummosukkia :)) estävät hiertymistä, mutta eivät näy. Noita käytän myös tennareiden ja balleriinojen kanssa, kun näyttää kivemmalta "ilman sukkia".

Unohda leggingsit ja käytä suosiolla sukkahousuja :) Leggingsit katkaisee nilkat (tai jos vajaamittaisen niin sääret) tyhmästi ja tekevät niistä lähestulkoon aina joko liian ohuen tai liian paksun näköisen. Mun mielestä.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Niitä avokassukkia on eri mallisia, itse olen onnistunut löytämään sellaisia, jotka jäävät oikeasti myös piiloon. Usein käytän myös ihonvärisiä nilkkasukkia (siis sellaisia sukkahousunohuita, kunnon mummosukkia :)) estävät hiertymistä, mutta eivät näy. Noita käytän myös tennareiden ja balleriinojen kanssa, kun näyttää kivemmalta "ilman sukkia".

Ok, eli eri malleja kokeilemaan :)

[QUOTE="vieras";25858327]Miksi sulla sitten on legginssit, etkä laita sukkahousuja suoraan niiden tilalle? Onko ne jotkut lempparilegginssit?[/QUOTE]

Legginssit on noin miljoona kertaa mukavammat kesällä...sukkahousut on ihan älyttömän hiostavat reisistä.

Ja mulla on osa tunikoista niin arkisia, että legginssien ja korkkareiden kanssa ne menee, mutta ei oikein sukkisten. Ja mun mielestä se on kivemman näköistä, että ne nilkat näkyy :)

Legginssit on noin miljoona kertaa mukavammat kesällä...sukkahousut on ihan älyttömän hiostavat reisistä.

Ja mulla on osa tunikoista niin arkisia, että legginssien ja korkkareiden kanssa ne menee, mutta ei oikein sukkisten. Ja mun mielestä se on kivemman näköistä, että ne nilkat näkyy :)

Millä tavalla ne sukkahousut hiostaa enemmän? Onhan sukkahousujakin eri materiaalista...

[QUOTE="vieras";25859137]Millä tavalla ne sukkahousut hiostaa enemmän? Onhan sukkahousujakin eri materiaalista...[/QUOTE]

No ne vaan hiostaa. Jalat hikoaa, toisin kuin leggareissa :)

Ja onhan niitä varmaan joo, mutta mulla kokemusta vain nylonisista. Enkä sen paksumpia kyllä lähtis kesällä käyttämään, kun se ois sitten jo niin pöllön näköistä :D

No ne vaan hiostaa. Jalat hikoaa, toisin kuin leggareissa :)

Ja onhan niitä varmaan joo, mutta mulla kokemusta vain nylonisista. Enkä sen paksumpia kyllä lähtis kesällä käyttämään, kun se ois sitten jo niin pöllön näköistä :D

Leggingsien käyttäminen kesällä se vasta pöllön näköistä onkin. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, käyttäkää mitä haluatte.

[QUOTE="Legs";25859439]Leggingsien käyttäminen kesällä se vasta pöllön näköistä onkin. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, käyttäkää mitä haluatte.[/QUOTE]

Talvella ne on liian kylmät, joten eiköhän se kesä ole parasta aikaa niiden käyttöön :)

Siis minkälaisia legginsejä sulla Chef oikein on? Mulla on kasa legginsejä ja sukkahousuja kaapissa ja kyllä se kaikki on hyvin saman tyyppisiä materiaaliltaan. Ainut ero on se sukkaosa, toisissa se on ja toisissa ei. Mutta reisien kohdalta ne on just samanlaista neulosta, 50-60 den sukkahousumateriaalia.

Siis minkälaisia legginsejä sulla Chef oikein on? Mulla on kasa legginsejä ja sukkahousuja kaapissa ja kyllä se kaikki on hyvin saman tyyppisiä materiaaliltaan. Ainut ero on se sukkaosa, toisissa se on ja toisissa ei. Mutta reisien kohdalta ne on just samanlaista neulosta, 50-60 den sukkahousumateriaalia.

Mulla on kahdenlaisia. Sellaisia kankaisisia ja sitten niitä samantyylisiä kuin sukkikset, mutta ne on ihan paskoja. Ne hiostaa kesä kuumalla ihan samalla tapaa, kuin sukkikset.

Sukkahousut ahdistaa kun vetävät, legginsit mukavemmat kun ei ole samaa pötköä
Mä käytän niitä ihonvärisiä nilkkasukkia myös. Samoin pillifarkkujen ja
Ballerinojen/tennarien kanssa.

• Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="minä";25860472]Eräs vaihtoehto myös ns. suihkutettava silkkisukka eli bama silky feet.Tekee jalkaan näkymättömän kalvon, estää hiertymät.[/QUOTE]

Mistä tätä saa?

[QUOTE="vieras";25860542]Mites olis uudet kengät? Jotkut hiertää aina, joten eikö olisi vain helpompaa ostaa uudet sopivammat kengät?[/QUOTE]

Mulla ei ole yksiäkään kenkiä mitkä ei hiertäis. Ei nyt, eikä koskaan aiemminkaan. Joten vastaan, että ei.

Yhteistyössä