Korona jakaa perheen kahtia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tuntuu pahalta, mies vaan ilmoitti taas, että nyt lähtee tapahtumaan, jossa paljon porukkaa. Itse olen riskiryhmäläinen ja ollut koko kevään ja kesän vain kotona. Kaupassakaan en ole käynyt. Toinen menee, koska haluaa ja elämä on tylsää, koska korona. Jos osat olisivat toisinpäin, en haluaisi ottaa riskiä toisen kustannuksella. Tuntuu, että korona on jakanut perheemme kahtia. Ikinä ennen ei minulla ole ollut näin kurja kesä. Ensin viedään kaikki kiva pois ja sitten vielä toinen satuttaa omilla menoillaan...

Vakavia tautitapauksia ei tällä hetkellä ole. Alkuperäinen pelko, että ihmisiä joutuu teholle ja tauti olisi tappavan katastrofaalinen, niin sitä kuvaa täytyy muuttaa. Tosiasia on, että tauti ei tällä hetkellä etene sillä tavalla kuin pelättiin, kertoo Hirvensalo IS:lle.

Pitäisiköhän sinun ap muuttaa omaa asennattasi ja lakata elämästä pelossa? Minäkin tiedän perheen, joka on jo kuukausia elänyt eristyksissä. Pelkään että niille lapsille tulee ongelmia jo pelkästään sen takia kun eivät saa nähdä kavereitaan ja elävät kuin jossain lahkossa. Voiko tuollainen jäädä päälle kun vanhemmat ovat täysin hurahtaneita tuohon koronaansa?

Pitäisiköhän sinun ap muuttaa omaa asennattasi ja lakata elämästä pelossa? Minäkin tiedän perheen, joka on jo kuukausia elänyt eristyksissä. Pelkään että niille lapsille tulee ongelmia jo pelkästään sen takia kun eivät saa nähdä kavereitaan ja elävät kuin jossain lahkossa. Voiko tuollainen jäädä päälle kun vanhemmat ovat täysin hurahtaneita tuohon koronaansa?
Etkö osaa lukea? Ap sanoi olevansa RISKIRYHMÄä! Eli isompi riski kuolla kuin perusterveellä, ja sä vaan kehotat lopettamaan pelossa elämisen.. Tottakai jokainen haluaa varjella terveyttään, ja jos rokote on tulossa vaikka muutaman kuukauden päästä niin ei ole kohtuutonta että mieskin malttaisi sen aikaa tarkkailla menojaan..

Etkö käy töissä vai oletko etätöissä? Vai miten pystyt eristäytymään kotiin? Kyllä jotenkin koronasta huolimatta pitäisi pystyä suht normaalia elämää elämään vaikka tietysti pitää muistaa turvavälit, pesut ym.

Jos sinä lorvit kotona kuukaudesta toiseen nenää kaivellen ja kattoon räkien, niin se ei tarkoita sitä että muiden pitää lakata elämästä ja syrjäytyä ja kurjistua sinun tyylilläsi. Uskomatonta uhriutumista taas.

Tänne ei näköjään kannata mitään kirjoittaa, kun aina joku kaataa p..kaa niskaan. Joillakin on toistuvasti tarve purkaa omaa pahaa oloaan muihin. Kuten viimeksi kirjoittanut. P.

meillä myös mies juoksentelee kaikenlaisissa tapahtumissa. Minä käyn töissä ja ruokakaupassa.

Siinä vaiheessa jos korona meille tarttuu, minä kerkeän altistamaan työkaverini ja asiakkaani ja jälki on sitten tosi pahaa.
Ikävä asenne ihmisillä tuo "nokun ei se ole vaarallinen kuin riskiryhmään kuuluville". Ne riskiryhmään kuuluvat henkilöt ovat ihmisiä. kyse on ihmishengistä. Maailmassa on mukavampiakin tapoja kuolla kuin korona.

Etkö osaa lukea? Ap sanoi olevansa RISKIRYHMÄä! Eli isompi riski kuolla kuin perusterveellä, ja sä vaan kehotat lopettamaan pelossa elämisen.. Tottakai jokainen haluaa varjella terveyttään, ja jos rokote on tulossa vaikka muutaman kuukauden päästä niin ei ole kohtuutonta että mieskin malttaisi sen aikaa tarkkailla menojaan..
Kuolivatko kaikki riskiryhmäläiset keväällä kun heitä ei enää nykyään tarvitse tehohoitaa?

Voimakkaasti riskiryhmäläisiä on myös itsestään huolehtivissa pienten lasten äideissä ja isissä. Vaikeaa on tasapainottelu normielämän ja riskien välillä. Kuolemanriski kuitenkin ihan eri luokkaa kuin monessa muussa tartuntataudissa. Onneksi Suomessa hyvä terveydenhoito ja taudista jo paljon opittu.

Tuntuu pahalta, mies vaan ilmoitti taas, että nyt lähtee tapahtumaan, jossa paljon porukkaa. Itse olen riskiryhmäläinen ja ollut koko kevään ja kesän vain kotona. Kaupassakaan en ole käynyt. Toinen menee, koska haluaa ja elämä on tylsää, koska korona. Jos osat olisivat toisinpäin, en haluaisi ottaa riskiä toisen kustannuksella. Tuntuu, että korona on jakanut perheemme kahtia. Ikinä ennen ei minulla ole ollut näin kurja kesä. Ensin viedään kaikki kiva pois ja sitten vielä toinen satuttaa omilla menoillaan...

Vaikuttaa sille, ettei teidän perheenne ole ainut, joka kärsii vastaavista ongelmista. Vastaavaa on näkynyt naapurustossa.

Minäkin kuulun riskiryhmään, mutten koe, että voisin lukita koko perheeni neljän seinän sisälle. Käyn kuitenkin kaupassa ja työpaikallani. Se tarkoittaa, että myös minä voin saada tartunnan ja tartuttaa perheeni. Kokisin sen myös kaksinaismoralistiseksi vaatia muilta minun määrämiäni ehtoja elämiseen, kun en itsekkään ole totaalisesti sulkeutunut kotiini. Eikö?
Toisinaan tuntuu, että koronasta on tullut hallitsemisen ja syyllistämisen keino. Voiko olla mahdollista, että sinun tilanteeseesi liittyy tällaisia piirteitä?

Voimakkaasti riskiryhmäläisiä on myös itsestään huolehtivissa pienten lasten äideissä ja isissä. Vaikeaa on tasapainottelu normielämän ja riskien välillä. Kuolemanriski kuitenkin ihan eri luokkaa kuin monessa muussa tartuntataudissa. Onneksi Suomessa hyvä terveydenhoito ja taudista jo paljon opittu.
No itse asiassa nyt kuolleisuus on samaa luokkaa kuin influenssalla.

Yhteistyössä