Hae Anna.fi-sivustolta

Korppukuiva kasvojen iho, mikään ei tehoa!

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä Mimosa..., 29.03.2013.

1. Mimosa... Vierailija

Ihoni on toivottoman kuiva. Näin talviaikaan, etenkin kun pakkasta on edes se -1 astetta, ihoa kiristää aivan hulluna. Iho on paikoitellen niin kuiva että se tuntuu karhealta hiekkapaperilta, se hilseilee ja vaikka rasvaisin ihoani pitkin päivää ei tilanne parane, iho on taas hetken päästä rasvaamisesta rutikuiva, oikein tunnen miten kosteusvoiteen imeydyttyä kaikki kosteus haihtuu iholta sen siliän tien.

Eniten häiritsee kasvojeni ihon kuivuus, koska vaikka ikää on vasta 25, saa kuivuus minut näyttämään ryppyiseltä ja siltä kuin ihoni olisi 10 vuotta vanhempi todelliseen ikääni nähden, todella ahdistavaa ja masentavaa. Yöksi rasvaan ihoani jopa kolmella eri rasvalla, apteekin Humektanilla, Nivean paksulla Soft -voiteella, sekä Lushin Celestialilla (joka on tähän mennessä ehdottomasti ollut se paras kosteusvoide, sekään ei silti täysin riitä). Kaiken lisäksi heti kasvojen pesun jälkeen illalla sivelen kostealle iholle oliiviöljyä jota joku joskus ehdotti, se on hieman auttanut sitomaan kosteutta iholle. Ihoni saattaa aamulla toki olla vielä kosteutetun tuntuinen, mutta heti peiton alta hautumasta noustuani iho kuivahtaa todellakin jo puolessa tunnissa aivan korpuksi.

Syön lohta vähintään sen kolmisen kertaa viikossa, suorastaan pakkomielteisesti tankkaan sitä jotta saisin hyviä rasvoja sisäisesti ihoa kosteuttamaan. Lisäksi juon runsaasti vettä pitkin päivää, ulkoilen ja elän muutenkin terveellisesti. Todella turhauttavaa kun tekee ihan kaikkensa ihonsa hyvinvoinnin eteen, ravaa apteekissa kyselemässä apua ja on suunnitellut koko ruokavalionsa ihon hyvinvointia ajatellen ja silti mikään ei vain tehoa... Onko ainut vaihtoehto kärsiä vai onko jollain jakaa mitään toimivaa vinkkiä?

2. Maaliskuun Idus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Käytän hydrokortisonivoidetta hilseileviin kohtiin 2-3 päivää, ja sen jälkeen tavallista rasvaa.

Kokeilin myös tuota Lushin Celestialia, mutta minulla toimii paremmin samaisen firman Skin Drink. Vanishing cream on vielä kokeilematta, se saattaisi myös olla hyvä.

3. Apteekin voiteet Vierailija

Oho, onpa vaikea tilanne. Mitä rasvoja sinua on siellä apteekissa neuvottu käyttämään? Pisti vaan silmään tuo Humektan, koska sehän on tosi kevyt. Mutta ehkä sinulla on siinä joku kerrostussysteemi, että laitat Humektania alle ja paksumpia sen päälle. Oletko kokeillut Decubal-sarjan voiteita? Minulla ne ovat auttaneet kuivimpina aikoina (tosin minulla ei ole ollut yhtä kuiva iho kuin sinulla), samoin Vichyn riche-voide.

4. Hahaa Vierailija

Amerikkalainen Atopalm on aivan huippu. Tuhti, mutta imeytyy heti. Saa nettikaupoista.

5. Hahaa Vierailija

Niin Atopalm maksaa noin 20 euroa / iso purkki.

6. Ellis Vierailija

Miten puhdistat ihosi? Oletko kokeillut puhdistusta ilman vettä puhdistusmaidolla ja kasvovedellä?

Kuiva iho kaipaa rasvaa, joten tuo humektan on outo valinta, sillä sehän ei ole mikään kuivan ihon voide ollenkaan, päinvastoin. Punainen apobase voisi olla hyvä, oletko kokeillut sitä?

7. Varjotar Killing Whispers

Saadut tykkäykset:
    0
    Raudanpuute aiheuttaa myös kuivaa ihoa.

8. njaaa Vierailija

Ite käytän vaseliinia. Klover vaseline.

9. Dida Vierailija

Jos kyseessä ei ole atooppinen iho, sitten hoitaisin ihoa kuten kuivaa ihotyyppiä.

1. Suojaa ihoa ulkona sekä voiteilla, meikillä että vaatteilla. Kevätahava on erityisen paha ihon kuivattaja, samoin pakkaset ja pian alkavat taas UV-indeksit kohoilla.

2. Älä käy saunassa, kunnes saat ihon parempaan kuntoon.

3. Pidä makuuhuoneessa ilmankostutinta.

4. Käy suihkussa vain illalla ennen nukkumaanmenoa, ettet ryntää ulos heti suihkun jälkeen. Vaikka et pesisi kasvojen ihoa suihkussa, kosteus ja lämpö vaikuttaa ihoon, ja jos heti pusket ulos, iho ei ehdi sopeutua.

5. Älä pese kasvoja. Äläkä edes puhdista kasvoja vedellä. Vesi nimittäin kuivattaa ihoa ja pesun hieronta ärsyttää ihoa.

Kasvot eivät ole likainen pyykkirätti, jota tarvitsee hinkata ja "pestä" - enemmänkin pitäisi ajatella kasvojaan arvokkaana jalopuisena antiikkipöytänä, jonka pinnasta varovasti lika poistetaan mahd. vähällä vedellä ja sen jälkeen pinta suojataan öljyllä tai vahalla.

Tarvitset siis vain hellävaraisen ihosi pH-arvon säilyttävän putsarin, jolla poistat ihon pinnalta pois lian ja meikin.

Herkän ja kuivan ihon tuotteet eivät saa sisältää näitä aineita (laitan engl.): alcohol (denat.), sodium lauryl sulphate, sodium laureth sulphate, ei mitään herkistäviä tai allergisoivia aineita.

Suosittelen apteekista: Avenen gentle milk cleanser tai La Roche Posayn Physiological Cleansing Milk tai edullinen Erisan Rauhoittava puhdistusemulsio - nämä pyyhit pois vanulla, et vedellä.

Hätäapuna ihon kiristykseen auttaa Avenen lähdevesisuihke. Tosin jos puhdistaa pH-tasapainotetulla putsarilla, ihoa ei pitäisi kiristää.

6. Ymmärsit varmaan ettei ihoa tässä vaiheessa kannata kuoria, eikä rasittaa muutenkaan.

7. Valitsemasi voiteet eivät sovi. Humektan ei ole tarpeeksi rasvainen voide vaan kevyt. Nivea Soft voi pahentaa tilannetta kuivattamalla ja ärsyttämällä. Lushista on vaikea sanoa mitään, mutta välttäisi tuntemattomia kasviuutteita, koska ne voivat olla mahdollisia ärsyttäjiä ja allergisoida.

8. Valitse päivävoide, joka suojaa ilmastolta ja UV-säteiltä (lähiaikoina UV-indeksi nousee taas yli 3, jolloin herkkäihoisen kannattaa suojautua). Suojaa iho ulkona myös meikeillä: kenties meikkivoide tai kevyt puuteri. Valitse nämäkin ym. kriteereillä eli ei alkoholia, eikä hajusteita...

9. Kohdat 1-8 tarkoittavat että vähennät ihoa kuivattavia tekijöitä ja suojaat tulevalta kuivuudelta. Sen lisäksi lisää rutiineihin tuote tai tuotepari, joka kosteuttaa (esim. glyseriini, sorbitol, urea, jne..) ja parantaa ihon kykyä säilyttää kosteus (eli rasvaa/öljyä/kermideja).

Sulla voisi toimia voide, jossa on keramideja, eli Humektanin sijaan perusvoiteista Ceralan tai Erisan Ravitseva 24h voide.

Jos valitsisin näistä jommankumman, käyttäisin niitä kesään asti päivävoiteena ja yövoiteena ja lisäisi aamuin illoin alle apteekin Xylidermin tehokostetuttajaksi. Idea on siis kosteuttava voide alle, päälle voide, jossa on rasvaa/öljyjä/keramideja, jottei kosteus haihdu.

Ceralan ja Erisan eivät toimi päivävoiteena enää kesällä, koska niissä ei le UV-suojaa, joten kesäksi joudut keksimään jotain muuta.

Tai sitten tuotepari eli vaikkapa tup Xyliderm päivävoiteen alle, ja illaksi Xyliderm ja 100% luonnonöljy tai Aqualan oil.

10. Jaahas Vierailija

Ei kosteusvoide rutikuivaan ihoon imeydy.

11. Dida Vierailija

Kosteusvoiteista parhaat ovat sellaisia, jotka sisältävät kosteutta sitovia aineita, esim. glyseriini, butyleeniglykoli, propyleeniglykoli, urea karbamidi, xylitoli, sorbitol, yms.

Kosteuttavien aineita enemmän kuiva iho kuitenkin tarvitsee keramideja ja rasva-aineita. Ja huom. rasvaisten aineiden ei olekaan tarkoitus imeytyä ihoon vaan jäädä ihon pinnalle suojakerrokseksi, jottei kosteus haihdu.

Vaihtoehto on siis käyttää yhtä tuotetta, jossa on kumpaakin sarjaa aineita, tai useampaa. Itse vetäisen ensin iholle Xylidermiä, ja myöhemmin arganöljyä (tämä siis yöksi).

Mutta nuo neuvot 1-8 ovat myös tärkeät, koska kuivaan ihoon vaikuttaa juuri ympäristötekijät. Nesteitä poistavien juomien nauttimista voi välttää eli kahvi ja alkoholi minimiin ja vettä niiden tilalle. Eli eikun ilmankostuttaja päälle ja vaikkapa rooibosteetä litkimään ja välipalaksi marjoja- siinä kuivan ihon hoitoa :)

12. Maaliskuun Idus Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Itse käytin aikanaan HTH voidetta joka sisältää tuota karbamidia, ja sen lisäksi mm maitohappoa, joka on ihoa korjaava ainesosa.

Tosin jos iho on päässyt todella huonoon kuntoon, itselläni oli pahimmillaan silmäluomet ruvella, niin tuo maitohappo aiheutaa melko voimakasta kirvelyä.

Kannattaa siis ensin laittaa alle joku tavallinen voide ja antaa sen imeytyä kunnolla, ja sen jälkeen tuo maitohappo/karbamiidi voide.

Tuo HTH ei kylläkään ole enää vuosikausiin tullut vastaan kauppojen hyllyillä, tai sitten en ole katsonut tarpeeksi tarkkaan, mutta googlettamalla löytyi mm Kärkkäisen verkkokaupasta.

www.karkkainen.com

Mutta omalla kohdalla nopein apu on siis ollut tuo hydrokortisonivoide.

Ja kuten nim. Dida jo totesi, ihoa pitää kosteuttaa myös sisältäpäin, eli juokaa vettä.

13. Kuivakko Vierailija

Minulla on ongelmana ollut talvisin tuo ihon kuivuus, pahoina pakkastalvina suun ympärille muodostui kuiva punainen ihottuma kuin parta. Tänä talvena olen vetänyt apteekista löytämääni dermalogi voidetta, rasvapitoisuus siinä on 22 %. Sopii kasvojen iholle, koska ei tuki huokosia.Iho pysynyt ihan yhtä hyvässä kunnossa kuin kesällä. Ihan vaan vinkkinä kun iho on kuiva kuin korppu, vedä nokare rasvaa nassuun, anna imeytyä ja sen jälkeen vedät toisen kerroksen. Näillä eväillä on pysynyt ihmisen näköisenä.

14. Mimosa... Vierailija

Kiitos hurjasti kaikille vastanneille! Paljon hyviä vinkkejä... Unohdin kokonaan mainita että vaikka ihoni on rutikuiva, kärsin aknesta, olen kärsinyt murrosikäisestä saakka (minulla on siis kertakaikkiaan varsinainen ongelmaiho, kiitos huonojen geenien). Humektan on antibakteerinen voide joten yleensä levitän sen ensimmäisenä iholle (öljyn jälkeen) kun jotenkin uskon että se estää näin epäpuhtauksia syntymästä, niitä kun kunnon rasvakerroksen alla muhiessa herkästi syntyy, vaikka tuskinpa loppupeleissä yksi Humektan mitään siellä alla auttaa, se nyt on vain jäänyt käyttöön kun sopii meikinkin alle loistavasti ja eipä se ainakaan kuivata ihoa, joten eikai siitä haittaakaan ole.

Olen kokeillut toki melkoisen määrän muitakin voiteita, vaihdellut ja testaillut mikä sopii ja mikä ei. Osa ehdotetuista tehovoiteistanne on vielä kokeilematta joten täytyy suunnata apteekkin hankkimaan nekin, josko jokin toisi avun.

Jotenkin pelkkä ulkoinen kosteutus ei tunnu riittävän. Olen vuosien mittaan lotrannut ties millä rasvoilla eikä mikään varsinaisesti ole ratkaissut ongelmaani. Ahdistaa muutenkin olla riippuvainen voiteista. Olisiko kellään antaa vinkkiä miten kosteuttaa ihoa myös sisältäpäin tehokkaasti (sen vedenjuonnin lisäksi)? Jotain luontaistuotteita tai tiettyjä ruoka-aineita joita kannattaisi kokeilla? Kalaöljykapselit ja helokkiöljykapselit olen kokeillut mutta jostain kumman syystä kummatkin saavat ihoni kukkimaan oikein toden teolla. En usko että kyse on mistään puhdistumisreaktiostakaan (lika puskee ihon läpi ulos = näppyjä), kun kokeiluni ovat kuitenkin kestäneet kauan, iho on suorastaan tulehtunut aina kun olen jompia kumpia erehtynyt syömään. Harmillista sillä etenkin kalaöljykapselit ovat ehkä ainoita jotka selkeästi ovat muutoin helpotaneet kuivan ihoni tilannetta.

Olisikohan olemassa muunlaisia öljykapseleita mitkä saattaisivat tehota? Kyllä raastaa hermoja tämä ongelmaihon kanssa tappelu, olisi suotu edes yksi ongelma kerrallaan mutta kun kaikki mahdolliset iho-ongelmat yhdellä ihmisellä niin ei paljoa naurata... Äärimmäisen masentavaa....

15. Mimosa... Vierailija

Unohtui vielä sanoa, että kasvojen pesu ilman vettä on melko haasteellista akneihoiselle. Olen joskus kokeillut, mutta iho ei puhdistu syvältä kunnolla ilman vettä ja seurauksena on epäpuhtauksia.

16. amelié Vierailija

Olen kärsinyt juuri tuollaisesta kuivasta, kiristävästä ja hilseilevästä ihosta heti murrosiän loputtua melkein tänne kolmekymppiseksi asti. Minulla on myös runsaasti epäpuhtauksia (en halua sanoa akne, koska akne on niin ruma sana, varsinkin tässä iässä ;). Sisäinen kosteutus on tärkeää, koska aineet imeytyy elimistöön paremmmin sisäisesti nautittuna kuin ihon kautta (ihon tarkoitushan on nimenomaan suojata elimistöä ulkoisilta uhilta ja aineilta :) Omegat ja helokki on vaikuttaneet minulla ihoon selvästi, vaikka syön rasvaista kalaa 3-4 kertaa viikossa, minkä siis ravintosuositusten mukaan pitäisi riittää. Voi olla että näissä(kin) asioissa on yksilöllisiä eroja ja joillain voi olla keskimääräistä isompi tarve noille hyville rasvoille? Jos rasvat ei kertakaikkiaan sovi, myös hyaluronihappokapseleista voi olla apua, hyaluronihappohan sitoo itseensä runsaasti kosteutta ja sitä imeytyy elimistöön enemmän sisäisesti nautittuna kuin ihon läpi.

Kun kerran Celastialista olet tykännyt, voisi muutkin Lushin tuotteet sopia? Celestial on myös mun suosikkivoide. Jos Celestial ei yksin tunnu riittävän, suosittelen laittamaan sen alle Full of Grace seerumia, mikä tekee siitä vielä tuhdimpaa. Ilman näitä mulla varmaan naama putoilis pois :). Kolmas suosikkini on catastrophe cosmetic naamio epäpuhtauksille, mikä on varmasti ainut tuote millä on ollut vaikutusta kipeisiin syvällä ihon alla oleviin näppyihin. Kun sen alle laittaa full of gracea, iho ei kuivu tuosta naamiosta yhtään ja sitä voi laittaa tarvittaessa vaikka joka ilta. Olen saanut tuolla parin illan käytön jälkeen oikeasti näkyvää muutosta aikaan.

Päivittäiseen puhdistukseen suosittelisin kaksoispuhdistusta, jossa ensin puhdistetaan meikki ja lika öljypitoisella puhdistusainella, joka ei kuivata, muttei myöskään tuki. Puhdistamisessa voi olla apua Sensain puhdistusliinasta, jolla saa huuhtelun tehtyä vähemmällä vedellä(kuivattaa vähemmän) ja lika lähtee paremmin kevyesti hieromalla. Toinen on sitten ihohuokosten puhdistamista varten. Olen käyttänyt tokana Angels on bare skiniä (Lushia sekin), joka paitsi imee ihohuokosista talia pois, myös kuorii samalla kevyesti. Kuorinta poistaa kuolleita ihosoluja, jotka ilman kuorimista voivat tukkia ihoa ja estää voiteiden imeytymistä.

Minulla pysyy iho suht kunnossa kun muistan puhdistaa ja kosteuttaa huolellisesti ja käytän naamiota (CC) säännöllisesti, hetkellinenkin laiminlyönti näkyy kyllä heti seuraavana päivänä :(.

17. Ellis Vierailija

Mietin vain että onkohan sinulla nyt vähän muna vai kana ongelmaa? Eli jos puhdistat ihoasi aknen takia akneihon /rasvaisen ihon tuotteilla, kuivattaa se entisestään ihoa, mikä taas saa sen puskemaan lisää rasvaa = akne pahenee?

Eli oletko testannut, mitä ihollesi tapahtuu jos a) vaihdat kaikki puhdistustuotteet kuivan ihon tuotteisiin ja b) myös rasvaat ihoa tuhdeilla kuivan ihon voiteilla, ja unohdat kaikki humektanit yms akneihon voiteet? Toisin sanoen jos unohdat aknen hoitamisen ja yrität saada pelkästään kuivuuden kuriin, mitä tapahtuu?

Vähän kuulostaa että hoidat ihoasi liikaa.

18. Mimosa... Vierailija

Kiitos ameliè vinkeistä! Nuo hyaluronihappokapselit kuulostavat hyviltä, niitä aijon kokeilla. Tosiaan tuntuu että vaikka itsekin tankkaan lohta harva se päivä niin ei se kyllä kosteuta ihoani lähimainkaan yhtä hyvin kuin kalaöljykapseleiden syönti, harmittaa vaan että akneni tosiaan pahenee niistä, mutta toivottavasti hyaluronihappokapseleista olisi apua! Kiitos myös muista tuotevinkeistä!

Ellis, olen panostanut ihon kosteuteen viimeiset kolme vuotta, en hoida akneani millään tuotteilla vaan ainoastaan ruokavaliolla, koska akneihon tuotteet tosiaan eivät iholleni sovi ollenkaan, ne kun on aina lähes poikkeuksetta kuivattavia. Ainut ns. akneihon tuote mitä siis käytän on Humektan, ja se ei kuivata, päin vastoin, joten tuskinpa ongelmani siitä kumpuavat. En myöskään aina käytä Humektania, olen pelaillut ties millä muilla rasvoilla, Humektan sattuu tällä hetkellä olemaan käytössä tosiaan kun sopii myös meikin alle mainiosti, toisin kuin paksut rasvaiset tuotteet.

Kaikki ihonhoidossa käyttämäni tuotteet ovat nimenomaan kuivalle iholle suunnattuja. Pesen kasvoni Erisanin puhdistusmaidolla, kasvonaamiona käytän ainoastaan kosteuttavia naamioita, en mitään syväpuhdistavia kun ne aina jättävät ihon korpuksi. En ylipäätään hoida ihoani erityisesti, ainoastaan läträän kosteusvoiteilla.

19. pari juttua Vierailija

Itselläni ei ihon tilanne olen ihan noin paha, onpa vaan aika kuivakka. Mutta on muutama asia, jotka auttavat. Niitä ovat monipuolisen, terveellisen ja riittävästi hyviä rasvoja sisältävän ruokavalion lisäksi hikiliikunta ja ihon kuorinta.

Omalla kohdallani juuri liikunta ja siitä seuraava hikoilu ovat mitä parhainta ihonhoitoa. Olen myös huomannut, että kovilla helteillä iho voi mitä parhaimmin juuri tuon hikoilun takia. Olen tulkinnut tämän niin, että hien mukana myös ihon omat hoitavat aineet pääsevät pinnalle.

20. SMS Vierailija

Olen kärsinyt aknesta aina ja juossut jos jonkinlaisella ihotautilääkärillä, kunnes reilu 30 vuotiaana alkoi armoton kuivuus, iho oheni, kaikki puhdistusaineet kuivatti ja kirveli eikä mikään kosteusvoide tuntunut riittävän. Sain Ihoakatemian lääkäriltä uuden diagnoosin; ruusufinni. Maailma muuttui ja sinne jäi kuivuus. Finnisyyttä jäi vähänlaisesti mutta ihoni ole ollut näin hyvä sitte ala-asteen. Mietityttää vaan kuinkahan monta vuotta diagnoosini on ollut väärä ja hoitokeinot vielä "vääremmät". Tsemppiä taisteluun teille kaikille!

21. Antsku Vierailija

Kertoisitko vielä, millä muulla tavalla maailma muuttui ja kuivuus jäi kuin kuulemalla, että se onkin ruusufinni?
    Miten ja millä tuotteilla rupesit hoitamaan ruusufinniäsi ? Se tieto auttaisi meitä muitakin!

22. utelias Vierailija

Möllerin kaunis iho niminen vitamiini- ja hivenainevalmiste ainakin auttoi minua.
    Siinä on purastuohonsiemenöljyä, joka voiteissakin tuntuu auttavan.
    Ilmeisesti et saa ruoasta kaikkia tarpeelisia ravintoaineita, (esim sinkkiä) joten kannattaa kokeilla lisäravinteita. Omegat 3-6-9 auttavat, Pycnogenol ja Stevian käyttö sokerin sijaan ovat myös auttaneet.
    Kun ihon saa kuntoon, on melkein sama mitä voiteita käyttää.

23. sahara skin Vierailija

Itselläni ihoa kiristää, kutittaa ja parina talvena se on punottanutkin. Sukuvika:( Olen entinen aknepotilas (eläköön isotretinoiini!) ja olen kymmenien kokeilujen jälkeen löytänyt kaksi hyvää tuotesarjaa. Lähes kaikki voiteet (ihan kaikissa hintaluokissa) jäävät kelmuksi pinnalle eivätkä imeydy ihooni. Kanebon Sensai Silk sarja oli ensimmäinen, joka imeytyi. Siinä on hyvät puhdistustuotteet, mutta tärkeimmät löytöni olivat kasvovesi (se kosteuttavampi niistä kahdesta), joka levitetään sormin ja jätetään ihoon (ei mitään pumpulilla pyyhkimistä). Sen jälkeen laitetaan se kosteuttavin voide eli Emulsion Super Moist. Sitä voi lisätä päivän mittaan, jos on tarpeen. Sopii kevyen koostumuksensa vuoksi finneistä kärsiville kuivanaamoille, mutta kosteuttaa silti hyvin. Normihinta puteleille n. 74 euroo, mutta ovat 100 ml, kun yleensä kaikki rasvat ovat 50ml tai 30 ml purkeissa. Pullot kestävät hurjan kauan, melkein vuoden, vaikka laitan joka aamu. Miellyttävän tuoksuisia tai oikeastaan lähes tuoksuttomia.
    Uusin löytöni on Decubal, jota saa apteekista kympillä. Sarjaan on nyt tullut uusiakin tuotteita, olen kokeillut vasta sitä perusvoidetta ja se imeytyi ja kosteutti tosi hyvin. Tuoksu oli vähän tympeä, samanlainen kuin Bepanthenissa. Decubalia voi ostaa semmosen ihan pikkuisen kokeilutuubin, sillä itsekin aloitin, kun piti saada jotain rasvaa matkakokoisessa tuubissa. Nuo Kanebot kun ovat lasipulloissa.

24. sahara skin Vierailija

Mulla on ollut samanlainen iho, joten tiedän tuskasi. Hoida se akne pois. Mene ihotautilääkärille. Hän suosittelee ensin tetrasykliinejä. Voit toki kokeilla, mutta itselleni ne eivät auttaneet kuin kuurin ajan, finnit palasivat. Otin pidemmän kuurin vielä ja taas ne palasivat. Sitten sain Roaccutanin. Ensin 4 kk, osa lähti, osa palasi. Sitten samaa ainetta, mutta markkinoille tuli jo Isotretinoiini A, joka on halvempi rinnakkaisvalmiste eli sama a-vitamiinijohdannainen. 6 kk kuuri ja sinne jäi akne:) Sileä selkä, hartiat, olkapäät, decoltee ja finnittömät kasvot, ou jeah! Oli sen arvoista. Ovat pysyneet pois. Lääke kuivatti ihoa eli iho kuoriutui hilseillen pois kahdesti ja suupielet olivat vähän väliä pikkuisen auki, mutta muuta riesaa ei ollut, vaikka jotkut pelkävätkin kauheasti sivuoireita. Ei ne oikeasti ole pahat ja kivaa on, kun finnit kaikkoavat jo tosi pian.

Ihon hoitoon Kanebon Sensai Silk Softening Lotion Moist (kasvovesi, joka levitetään sormin ja jätetään ihoon) ja sen päälle Emulsion Super moist. Puhdistukseen sopii esim. sarjan Silky Purifying Creamy Soap. Se hiuksen hienosti kuoriikin, joten tuloksena on ihanan sileä iho, johon hyvin imeytyy tuo lotion ja emulsio. Tosin mä usein pesen pelkällä vedellä:) Älä kärsi enää, vaan hoida akne. Vaikka se jonku satasen maksaa, sun loppuelämä ihos kanssa on paljo parempi eikä tarvi tuhlata rahoja vääriin aineisiin, jotka ei toimi. Meikkaamisestakin tulee kivempaa, kun ei tarvi keskittyä finnien peittelyyn. Tosin eihän niitä peittoon saa:(

25. Tittana Vierailija

Kaiken lähtökohta on kunnollinen ravinto, ei auta rasvaamiset millään, jos sitä kosteutta ja rasvaa ei saada iholle sisältä päin. Vaihda ne "hyvät" rasvat ja rypsiöljyt vielä parempaan eli voihin ja käytä luonnostaan rasvaisia lihoja ja kaloja.
    Jos joku kertoisi minulle, miksi sitä rypsiöljyä juuri pitäisi syödä, missä kohti ihmiskehossa on luonnostaan kasvirasvaa ja mihin sitä kasvirasvaa tarvitaan. Ihmisessä oleva rasva on kovaa rasvaa ja sitä se myöskin tarvitsee toimiakseen oikein. En ole tarvinnut koskaan mitään kosteusvoiteita ,vaikka olenkin jo 55 v, mutta minä syönkin voita..

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri