Hae Anna.fi-sivustolta

Korteille ehtisitkö?

Viestiketju osiossa 'Ennustukset' , käynnistäjänä huolestunut, 13.09.2018.

1. huolestunut Vierailija

Moni asia huolestuttaa tällä hetkellä? Miten selviän kaikesta?

2. Kortteja Vierailija

Kortit viittavat jotenkin pidempiaikaiseen ajanjaksoon tms. Oletko siis ollut huolestunut jo pidemmän aikaa? Sitten puhutaan siitä, että joku huolenaiheesi olisi vähäinen eli huolehdit jostakin asiasta enemmän kuin on aihetta huoleen. Sitten olisi muistettava perheen merkitys huolten jakamisessa. Eli puhuminen auttaa.

Olisiko apua siitä, jos kirjoittaisit huolenaiheesi paperille, näin saisit jäsenneltyä ne itsellesi. Ja sen pohjalta katsoisit sitten tärkeysjärjestyksessä ne asiat joihin voit itse vaikuttaa. Monesti kun on paljon huolenaiheita, kaikki tuntuu sekavalta eikä osaa tarttua oikein mihinkään. Muista myös se, että huolehtiminen asioista joihin et itse voi mitenkään vaikuttaa syö turhaan voimiasi.

Toivottavasti tästä on sinulle jotakin apua.

3. Kiitos Korteille! Olen ollut pitkään huolissani äidistäni joka on iäkäs (96-vuotias). Asiaa ei auta etten asu Suomessa. Hän asuu kylläkin edelleen kotona mutta mietin että miten pitkään. Hänellä käy onneksi kodinhoitajat kaksi kertaa päivässä mutta liikkuminen käy yhä vain huonommaksi. Ulkona hän ei käy enää ollenkaan. Lisäksi mietin miten tulen pärjäämään eläkkeelläni. Olen siis jäämässä pois työelämästä joidenkin vuosien kuluttua. Olen yksin eikä minulla ole perhettä ja tunnen itseni välillä todella yksinäiseksi. MInulla ei ole sisaruksia ja välillä surettaa että jään aivan yksin kun äidistä aika jättää. Näitä kun mietin niin mieli on aika maassa :-(.
    Tuo kirjoittaminen paperille on hyvä neuvo ! Totta on että kaikki vavin pyörii päässä yhtenä sekasotkuna! Tuumasta toimeen!
    hyvää syksyn alkua Sinulle ja kiitokset että vastasit!

4. Kortteja Vierailija

Kiitos palautteestasi.
    Olet jo varmaan miettinyt selvittää äidillesi jotakin toista hoitomuotoa kuin kotihoito. Tämä etenkin ottaen huomioon hänen heikentyneen fyysisen terveydentilan ja korkean iän.
    Voisitko ajatella oman eläkkeelle jäämisesi uudeksi mahdollisuudeksi toteuttaa itseäsi jollakin aivan toisella tavalla kuin mikä tulee mieleesi tai on edes mahdollista työssä ollessasi. Ymmärrän pelkosi tulevasta sekä yksinäisyytesi, mutta useimmiten se mitä pelkäämme etukäteen ei toteudu sellaisena kuin kuvittelemme. Kaikkea hyvää sinulle!

5. vielä Korteille Vierailija

Kiitos jälleen kerran viestistäsi! Kyllä olen mutta äitini ei halua lähteä kodistaan mihinkään hoitokotiin. Mutta nähtäväksi jää ja toki ymmärrän että omassa kodissa on tietysti mukavampi olla. Toisaalta hoitokodista voisi löytyä mukavaa seuraa muista vanhuksista mutta äitini ei kuitenkaan sitten toisaalta tunne itseään yksinäiseksi muuta kuin ajoittain.
    Olen miettinyt itse asiassa jatkaa työelämässä mikäli mahdollista mutta aivan eri alalla. Muoti on aina kiinnostanut ja ajattelin että jos tekisin tuurauksia esim. jossain vaateliikkeessä. Joka tapauksessa en nää itsenäni laakereilla lepäämässä vaan haluan tehdä jotakin mielekästä. Ja yritän kaikesta huolimatta ajatella positiivisesti mutta välillä se on vaikeaa. Kaikkea hyvää myös sinulle!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri