Hae Anna.fi-sivustolta

Korva lukossa

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä ""puolikuuro"", 17.08.2005.

1. ""puolikuuro"" Vierailija

Hei!
    Onko kukaan törmännyt koskaan seuraavanlaiseen ongelmaan; korvan pitkäaikaiseen lukossaoloon?
    Korvani on nyt kuudetta viikkoa lukossa, ei aivan ""umpilukossa"", kuulen sillä, tosin huonosti.
    Korva meni lukkoon ensim. kerran jo keväällä, oli kaksi viikkoa lukossa ja aukesi itsestään.

Tähän lukkoonmenoon liittyy; korvatulehdus joka hoidettiin asianmukaisesti antibiooteilla, jälkitarkastus, kaikki muutoin ok, paitsi korvakäytävä tulehtunut, siihen tipat.
    Korvakäytävä parani, korva vain ei auennut, seuraavaksi Duact-antihistamiini kuuriluontoisesti, ei apua.

Tällä hetkellä Naosnex-nenäsuihke vielä puolentoista viikon ajan, sitten uudelleen lääkärille.

Taustaltani löytyy astmaa (joka tällä hetkellä oireeton, ollut jo muutaman vuoden), viimeisen puolen vuoden aikana pakollisesti suht pölyisessä paikassa vietetty aika....

Kaipailisin ""kohtalotovereita"", löydänkö?

Olen kyllä erittäin pätevän ja asiansa osaavan lääkärin hoidossa, ja mitä luultavimmin tämä vaivani johtuu joko virusinfectiosta sinällänsä tai sitten ""ilmastointiviasta"".

Lämmin kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata!!

2. lukko Vierailija

sama ongelma täällä. korvat on lukossa, välillä pidempiä aikoja, välillä lyhyempiä. aukeavat silloin kun itseään huvittaa, ovat lukossa jos sillä päällä ovat....
    antihistamiinia syön päivittäin, se on jo jonkun verran auttanut. korvat kun ovat yhteydessä nenään ja allergioiden takia nenän limakalvot tuntuvat turpoilevan.
    lääkäri suositteli kokeilemaan purkan jauhamista. ilmastoituu korvakäytävätkin siinä sivussa kuulemma paremmin.
    vähän on helpottanut toi purkka ja antihistamiini ongelmaa,mutta varsinaista apua ei tunnu löytyvän. kerro ihmeessä jos saat itse jostain apua, olen aika kyllästynyt tähän ""kuurouteen"".

3. ""Puolikuuro"" Vierailija

Hei Lukko!

Vaiva jatkuu edelleenkin......

4. Vimpuska Vierailija

Mulla on ollut kax kertaa korva lukossa jonkun kuukauden ja se oli ihan tuskaa... mulla ehdotettiin puhkaisua mutta kieltäydyin koska kammoan koko ajatusta. Itsellään se korva yhtenä aamuna oli sitten auennut.

Kuulemma bakteerit kiipeää nenästä korvaan ja aiheuttaa koko jutun. Mulla oli kummallakin kerralla ollut flunssa ennen korvan ""lukkiutumista"". Lääkäri huomautti että tää on tällainen vauvojen tauti. Kohensi mielialaa :) voimia!

5. Kohtalo kaveri Vierailija

Minule ei ole koskaan ollut korvissa mitän vikaa tämän pitkän ikäni varrella, mutta nyt pari viikkoa sitten alkoi humista.
    Keskikorvan tulahdus molemmissa korvissa ja korvakäytävät olivat myös tulahtuneet, vasemmassa oli oiken ärhäkkä tulehdus
    Sain lääkkeeksi Amoxin tapletteja ja Otiborin tippoja korvaan, nenään Nasotippoja.
    Humina on lakannut, mutta tukossa ovat
    kamala olo kun päässä kaikaa, kun puhuu ja tärähtää kun kävelee.
    Minulla ei ole ollut mitään flunssaakaan en ole käynnyt uimassakaan, yhtäkkiä vain alko humina

6. ??? Vierailija

Onko teidä korvien tulehdukset sillä mallilaa että niitä voisi huuhdella? Joillekin tämä tuo apua... Tulehtunutta korvaahan ei saa huuhdella

7. ""Puolikuuro"" Vierailija

Kiitos viesteistä!
    Etenkin Vimpuska, kiitos voimien lähettelystä. Niin, eipä tämä ole mikään vakava juttu, mutta alkaa kyllä jo pikkuhiljaa enempi vähempi kiristämään pinnaa.

Nasonexiä nenään, katsellaan ensi viikkoon, toivon kovasti (liekö sitten yltiöoptimismia...) että korva suostuisi aukeamaan. Puhkomista on myöskin väläytelty, mutta en nyt ainakaan vielä ole siihen halukas.
    Jep, flunssan yhteydessä tämä tuli ja korvassa oli tulehdus, se hoidettiin, jälkitark.hoidettiin, siellä vielä huomattiin, että korvakäytävässä on tulehdusta, siihen tropit, kontrolli, parani ok. Muuten siis tilanne ok., mutta olo ""puolikuuroisena"" tuntuu jatkuvan.

Olen kyllä ymmärtänyt lääkärin puheista, että tämä on suht yleistä, ei vaarallista ym., mutta se, että joku kertoo kärsineensä samasta vaivasta, se auttaa!(olipas kömpelösti selitetty..)

No, joskos tässä jonain aamuna heräisi sitten ylläriin!

Kiitos viesteistä!

8. pm Vierailija

Olen myös astmaatikko ja kärsin aika ajoin ""lukkoon"" menevistä korvista. Kävin terveyskeskuksessa ja lääkäri tutki,
    ei ""löytynyt"" mitään. Kun lähdin pois, hän huusi perääni, että ota Zyrtekkiä (ei valmisteta enää, mutta vastaavaa kyllä). Ihmettelin, sillä tiesin sen olevan allergia lääke, otin kuitenkin, ja korva aukesi. On toiminut monta kertaa sen jälkeenkin.

PS. Kuinka sait astmasi oireettomaksi?

9. ""Puolikuuro"" Vierailija

Hei pm!
    Astmani puhkesi 5 vuotiaana ja oireettomaksi se muuttui 16 vuotiaana, astmahan minulla tulee lopun elämää olemaan, mutta nyt se on ollut jo vuosi täysin oireeton, omistan toki niin Pulmicortia kuin Bricanyliäkin mutten ole niitä tarvinnut.

Minulle kävi kuten aika monelle jolle lapsuudessa/leikki-iässä astma puhkeaa, se saattaa muuttua sitten aikuisempana oireettomaksi.

Zyrtec on edelleen myynnissä, toki sen edullisempi rinnakkainenkin (esim. siv. www.yliopistonapteekki.fi-sivuolta löytyy lääketietoa, indikaatiot, hinnat ym, kyllä Zyrtec on edelleen markkinoilla)
    Duact-antihistamíiniahan minulle tähän lukkoisuuteen jo kokeiltiin, siitä ei sitten ollut apua.

Odotellaan nyt...

10. Korva tukossa! Vierailija

Myös minulla on ollut korva lukossa liki kuukauden. Tätä edelsi keuhkoputkentulehdus oireena infektioastma ja kuumeilua. Noin viikko paranemisen jälkeen tuli korvatulehdus, kuulemma paha lääkärin mukaan. Korva meni lukkoon eikä vielä ole avautunut antibioottihoidosta ja tulehduksen paranemisesta huolimatta. syön duactia, joka auttaa osittain. Välillä korva rutisee ja ikään kuin avautuu, välillä taas on ihan lukossa. Kuinkahan kauan tällaista vaivaa täytyy kärsiä, ennekuin menen uudelleen lääkäriin?

11. puhkaisu sattuu niin paljon että ei mitään järkeä itsellä kaksi kertaa puhkaistu kipu on sanoin kuvailematonta.

12. vierailija Vierailija

Viikon nyt korva lukossa tulehduksen jäljiltä. Hermo meinaa mennä kun rutisee välillä... mutta ei aukea.. :,(

13. Korvike Vierailija

Täältähän löytyi paljon kohtalotavereita. Mulla ollut nyt oikea korva viikon ajan lukossa ja melkein kuuro. Astma ja allergioita perussairauksina, tukkoisuus syntyi pitkittyneen flunssan ja välikorvatulehduksen seurauksena. Kaikki täällä mainitut lääkket olleet jo käytössä. Tälkä hetkellä Flixonase-nenätipat ja antibioottikuuri sivuontelotulehdukseen. Tää paineen tunnne, jatkuva kohina ja jumputus korvassa sekä puolikuurona oleminen totisesti rassaavat hermoja!!!

14. vierailija Vierailija

Mulla on jatkunut vuorokauden nyt ja oon jo ihan valmis vaikka ite puhkasee tärykalvon ei mitään ennakko-oireita, ei flunssaa, ei allergiaa, ei korvatulehdusta eikä muutakaan. Yhtäkkiä vaan lukkiutui. Nyt sain duact kuurin, toivottavasti auttaa.

15. nyt kuuluu Vierailija

Minulla oli korva lukossa/tukossa liki vuoden. Lopulta kyllästyin kohinaan, johonen saanut apua lääkkäreiltä ja menin fysioterapeutille. Sieltä sain avun, oli niska niin jumissa, että vaikutti korvaan ja kuuloon.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri