Korva on lukossa - mikä vialla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi ei

Vieras
Onkohan kyse vain vahatulpasta? Jospa kokeilisin itsekseni illalla korvahuuhtelua. Pehmitysainettakin löytyy kotoa. Vuosi sitten kävin sairaanhoitajalla, kun oli vahatulppa.

Pari päivää ollut jo korva lukossa ja nyt alkaa myös tuntumaan kipeältä. Mahtaakohan se tulehtua? Onko vaarallista pitkittää? Työpaikkalääkärin ja sairaanhoitajat olivat varattuja tältä päivältä. Vasta ensi viikolla pääsee.

Älä pitkitä, jos korva lukossa jostain syystä korvan tuuletus ei toimi.Saattaa olla kehittymässä korvatulehduskin.
Itselläni oli vuosi sitten 2 kk kestävä korvakierre.Ja toivon että olisin mennyt lääkäriin jo kun se lukkiutui...
Mulla puhkesi tärykalvo seuraavana päivänä.
Mutta oli kyllä flunssakin eli sen jälkitautina.

Tilaa aika lääkäriin, olisi mun ohje.
Jos kipeytynytkin.

Jos sinnittelet niin ota tulehdukipulääkettä, buranaa kolmasti päivässä ja antihistamiinia.Jos lukkoisuus on johtuvaa korvatorven turvotuksesta, tuon pitäis hellittää.
Allergiaa?

Hui. Kuulostipa pahalta.

Allergiaa minulla ei ole. Joskus todettu pientä herkistymistä lepän siitepölylle. Nyt tosin olen alkanut epäillä talossamme homeongelmaa. Kuume-flunssa minulla oli ja menossa jo ohi. Voi tosiaan olla korvatulehdus jälkitautina. Voihan kökkö ja viikonloppu tulossa. Ei viitsisi päivystävällekään lähteä. Eikä täällä päivystyksessä oteta korvatulehduksia vakavasti.

Yhteistyössä