Hae Anna.fi-sivustolta

Korva soi ja on lukossa

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Ring, 02.01.2009.

1. Ring Vierailija

Mistä voi johtua, että korva alkaa yhtäkkiä ilman (ainakaan tietoista) syytä soida ja soiminen jatkuu pitkään? Toinen korvani on soinut nyt melkein vuorokauden ja lisäksi se on lukossa. Meneekö tällainen itsestään ohi vai pitäisikö mennä lääkäriin? Korvaa ei saa auki haukottelemalla tai nieleskelemällä. Onko muita kotikonsteja?

2. osta Vierailija

apteekista vahatippoja, jotka vaikun poistavat.

3. Yksi vaihtoehto... Vierailija

Onko niska jumissa? Ja vaikkei olisikaan, niin oireita voi olla silti. Useimmiten korvan soiminen ja lukkeutuminen johtuu yläniskan jännityksestä. Etenkin jo vahaa ei tule ja korva muuten pelittää. Onko ongelma hiirikäden puolella? Liittyykö hammassärkyä tai päänsärkyä tai esim. käden tai kasvojen puutumista? jos liittyy, niin ne osoittaa vahvasti niskaa syylliseksi. Kokeile käännellä päätä ja kevyesti jumpata, sekin voi auttaa.

4. Saman kokenut Vierailija

Todennäköisesti on ohimenevää ja saattaa johtua myös kohonneesta verenpaineesta. Jos huomaat kuulon alenemista tai huimausoireita hakeudu heti lääkäriin.

5. itse lukot kokenut Vierailija

Tossa on yhdeltä palstalta poimittuja oireita, mitä kaikkea niska voi aiheuttaa, aika mielenkiintoisia oireita:
    http://p3.foorumi.info/niskavamma/viewtopic.php?p=156#156

Huimaus ja kuulonalenemakin voi tulla niskasta, kun kuulotasapainohermo on pinteessä/puristuksessa. Mutta jos pitkittyy, niin anna korvalekurin tsekkaa, ettei korvassa ole vikaa. Jos ongelma menee välillä ohi, niin tuskin on vakavaa onneksi. Vakavat sairaudet menee koko ajan huonompaan, oireet harvoin on pitkään poissa kokonaan. Verenpaine kantsii kanssa tsekata.

6. itse lukot kokenut Vierailija

niin, piti kysyä, että millaista soiminen on? huminaa, kimeä ääni, kohina?

7. Minä Vierailija

Minulla jo elokuusta asti on ollut oikea korva lukossa ja soinut taukoamatta hiljaa (tinnitusta). Lisäksi on ollut niskakipua, oikea käteni on hiirikäteni ja päänsärkyäkin on ollut. Vaikka tämä onkin jo kestänyt puolisen vuotta, luuletko että voisi mennä ohi jos niska onkin aiheuttanut tämän kaiken?

Tiedän hyvin kuinka rasittavaa tinnitus on varsinkin kun yrittää nukahtaa joten tsemppiä kaikille :)

8. Minä Vierailija

Niin, eli olen käynyt yksityisellä korvalääkärillä kaksi kertaa ja lisäksi audiometrissä, jossa selvisi että kuulo on todella hyvä, joten ei pitäisi olla meluvauriota. Korvat ovat olleet myös melko herkät, jarrujen kirskuna, kiljuminen ja kova huutaminen sattuu, ennen en ole juurikaan edes kiinnittänyt huomiota.

9. Renner Vierailija

Vanha kuin taivas tämä ketju mutta jospa kirjoittaja vielä on foorumilla .. Miten kävi, menikö ohi? Itselläkin korva lukossa ja soi, välillä vähenee välillä voimistuu.

10. APoCalyPsE Vierailija

Minulla sama ongelma. Korva ollut tukossa nyt yli vuorokauden ja kauhea soiminen korvassa.

11. korva soi Vierailija

Ketju on vanha kuin taivas mutta minulla on ollut aina hiljaista tinnitusta mutta sairastin juuri influenssan ja keuhkoputkentulehduksen. Nuhaa, yskää ja korvat lukossa vieläkin. Vasempaa korvaa alkoi tinnittää häiritsevän kovaa ja haittaa nukkumista. Kai tämä on ohimenevää koska ääni on todella hermoja raastava.

12. APoCalyPsE Vierailija

Minulla täsmälleen sama ongelma. Itselläkin esiintynyt hiljaista tinnitusta. Nyt sairastuin flunssaan ja korva soi todella pahasti.

13. ekdkekdekdddddde Vierailija

Jos joku huolestuu niin haluan vain sanoa, että johtuu pelkästään flunssasta. Minulla loppui heti kun flunssa meni ohi. Olen tutkinut aihetta ja lukemut netistä kaikki mahdolliset artikkelit tähän liittyen ja kaikkissa ollaan sanottu, että flunssan loputtua soiminen katoaa.

14. Kolmeviikkoa Vierailija

kolmeviikkoa soi tasainen ja jatkuva korkea piippaus häiritsevästi, johtuen välikorvatulehduksests ja vasta kolmannet antibiootit auttoi. Viitävaille tulin hulluksi. Ja kolokytä vee mies oon. Korvasta tuli verta pari päivää ja keltasta/kirkasta nestettä n.viikon.
    Ja siksi kirjotan jos jollain samoja oireita niin zemppiä kyllä se ohi menee.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri