Korvaako sair.kuluvakuutus raskauden aiheuttamia hoitojakuluja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äippä"

Vieras
Tietääkö kukaan saako sairaskuluvakuutuksesta haettua kuluja takaisin jos käynnin syynä on ollut raskaus. Eli itselläni jo alkuraskaudessa kovia kipuja ja vuotoja joiden takia jouduin käymään yksityisellä gynellä kahteen kertaan. Ensin epäiltiin kohdunulkoista ja toisella kerralla keskenmenoa. Itsell vakuutus Pohjolassa ja nyt mietin kannattaako edes koittaa hakea sieltä mitään.

Juu sen toki tiesin ettei raskaus ole sairaus, mutta kun tämä raskaus on aiheuttanut kovaa kipua ja vuotoa. Niin ja lisälöydöksenä löytyi kohdusta 4X5cm myoma(voi olla myös kivun aiheuttajana)

Kun kivut ja vuoto alkoivat pe iltana. Odottelin lauantai aamuun jolloin soitin kyllä ensin terv.keskukseen. Heillä olisi ollut kyllä lääkärillä aikaa mutta siellä ei ollut käytössä ultraäänilaitetta. Lähetteen saaminen keskussairaalaan olisi vaatinut monen tunnin rumban ja siinä kivuissa päädyin nopeaan yksityiseen. Vasta nyt jälkikäteen tässä mietin olenko oikeutettu hakemaan korvauksia sieltä.

Ajattelin vain kysyä onko kellään muulla kokemusta ko. asiasta.

Tapiolassa ainakin näin:

Sairauskuluvakuutuksesta ei makseta korvausta jos
• kysymyksessä on raskaudentila tai synnytys, raskauden keskeyttäminen tai ehkäisy taikka lapsettomuuden hoito

varmaa muissa yhtiöissä sama.

Fenniassa korvattiin ainakin ne kulut (omavastuun jälkeen sekä lääkäri että lääkkeet), joita mulle aiheutui synnytyksen jälkeen, kun kävin yksityisellä, vaikka synnytys tai imetys siitä johtuvine hormonimuutoksineen ei ole sairaus. Yritä ihmeessä, ei se maksa mitään!

Kannattaa kyllä kysyä. Itse olen asiaa tiedustellut ja minulle vastattiin (mikä järkeen käypää onkin), että NORMAALIT raskauteen kuuluvat käynnit, tutkimukset ja muut ei kuulu mutta kaiken muun kattavat.

Itselläni oli eka raskaudessa vuotoa ja jouduin käymään lukuisia kertoja äitipolilla. Kaikki polimaksut maksoivat kyllä. Piti olla sieltä ne potilaspaperit, joissa näkyy miksi olen käynyt. Sitten synnytystapa käyntiä (en hakenutkaan) ei korvattu. Toisessa raskaudessa jouduin käymään kaksi ylimääräistä käyntiä asentoasioiden takia, nämä korvattiin samoin sairaala vuorokausi, jonka jouduin odottamaan sektiota...

Yhteistyössä