Korvakorut vauvalle? Minkäikäiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heidi

Vieras
Niin.. minkäikäiselle olette laittaneet korvakorut?
Minä tahtoisin lapselle laittaa korvikset ainakin ennen vuoden ikää..
Nyt tyttö siis kohta 4kk.
Onko siinä mitään järkeä?

Ei ole mitään järkeä!

Toivoisitko sinä, että joku päättäisi sinun puolestasi, mihin sinun vartalossasi tehtäisiin ylimääräisiä reikiä, jotka kesähelteellä varmasti tulehtuvat ja pienen lapsen ollessa kyseessä helposti repeävätkin leikeissä...???

Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Aika monessa maassa tuo on tapana, jo ihan vastasyntyneestä. Mutta ei Suomessa. Aika turhaa minusta, mutta harmitonta.

Totta, meidänkin tyttö on saanut lahjaksi jo monet korvikset, ikää nyt 14kk, reiät vaan puuttuu. Eikä niitä laiteta ennen kuin tytsy itse tajuaa mistä hommassa on kyse.

Joko ihan vauvalle, tai sitten vasta sen ikäiselle joka osaa olla niitä näpelöimättä...

Kaveri laittoi tytöilleen ihan vauvana, ja koska ne olivat olleet "aina", niin ei niitä myöskään koskaan näplätty. Toinen kaveri laittoi esikoiselleen (joka on nyt 14 v) noin puolivuotiaana, ei ongelmaa.

Meidän tytölle laitettiin 2½ v iässä (hän halusi, minä halusin, eivätkä mies & vanhempanikaan vastustelleet...juu, kysyin jopa vanhempieni mielipidettä :D ) ja tajusi oikein hyvin olla niitä hipelöimättä. Nyt hän on 5½ v ja olen melko varma siitä, että jos korvikset laitettaisiin nyt, ja sanoisin että niitä ei sitten kosketella, niin kädet olisivat korvissa jatkuvasti :whistle: . Eivät ole tulehtuneet, takertuneet, tippuneet, ei mitään ongelmaa...näistä ongelmistahan etenkin ne ei-korvakorullisten taaperoiden äidit kovasti varoitteli ja warmana tietona tiesivät että näin tulee käymään :D. Kipuakaan tyttö ei ole koskaan korujensa vuoksi tuntenut, ei edes rei'itettäessä (Emla on keksitty).

Vauvan korvan muoto voi vielä muuttua paljonkin, ja vauvalle laitetut korvikset voivat olla ties missä kohtaa korvalehteä kun lapsi on isompi, mutta henk.koht. en ole nähnyt kuin yhden tällaisen tapauksen (ja olen nähnyt varmaan satoja tyttöjä joille on laitettu korvikset jo vauvaiässä ).

teen työssäni korvien tei´ityksiä, ja kokemuksella voin sanoa, että 7 vuotta on sopiva ikä-raja ja silloinkin vain jos itse lapsi korvikset haluaa. sydäntäsärkevää on ollut laittaa korviksia pienille jotka eivät niitä ole haluneet, vaan äiti on halunnut väkisin... sitä paitsi korvat ovat silloin vielä niin pienet, että todennäköisesti reiät ovat aivan väärällä kohdalla kun lapsi kasvaa ja joudutaan tekemään uusi rei´itys... ole kiltti äläkä laitata pienelle vauvallesi reikiä korviin.

Yhteistyössä