Hae Anna.fi-sivustolta

Korvan humina

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä paine päässä, 08.05.2012.

1. paine päässä Vierailija

Minulla on humissut toinen korva parisen kuukautta, ensi satunnaisesti mutta nyt jatkuvasti. Humina kuulostaa siltä kuin korvassa olisi jatkuva rekkaliikenne. Ei siis varsinaisesti esim. humise sykkeen/sydämen tahdissa. Samaan aikaan alkoi kipu tai paremminkin paineen tunne päälaella ja päälaen sivussa. Parhaiten tätä tunnetta kuvaa se että tuntuu kuin joku painaisi sormella päätä.

Lääkärin mukaan johtuu vain lihaskireydestä. Olen nyt juossut fysioterapeutilla että tavallisella hierojalla. Hierojan mukaan minulla on pienoista lihaskireyttä niska ja hartialihaksissa. Pahin kireys on kaulan sivulla päännyökyttäjälihaksessa. Voiko tuo päännyökyttäjälihaksen kireys aiheuttaa tuon huminan ja paineen tunteen päässä? En edes tiedä miten olen tuon ko. lihaksen saanut noin jumiin. Tämän parin kuukauden ajan olen useamman kerran syönyt kipulääke ja lihasrelaksantti kuurin, ilman tuloksia tuohon huminaan ja särkyyn. Nyt vain toivon että hieronta auttaisi, eikä kyseessä ole mikään muu aiheuttaja. Lääkäri oli niin ehdoton että niskasta johtuu, vaikkei edes koskenut ko. lihaksiin... Tuntuu vaan että kohta tulee hulluksi tuon huminan kanssa, se on melkein pahempaa kuin tuo paineen tunne!

2. olisko.. Vierailija

Hei!
    Olen itse töissä fysikaalisia hoitoja sekä hierontoja tarjoavassa yrityksessä, ja noiden kuvailemiesi oireiden perusteella suosittelisin vielä kokeilemaan hoitoa nimeltään voice massage (netistä löytyy lisätietoa).
    Onko tutkittu, ettei sinulla ole korvatulehdusta, verenpainetta tms? Kyllähän erilaiset lihaslukot ja lihasten kireys voi aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Paineen tunne päässä vain yleensä viittaa verenpaineeseen, kuten myös se, että tuntuu kuin joku painaisi sormella päätä.

3. ap. Vierailija

Korva on tutkittu, jossa ei mitään vikaa. Minulla on valkotakkiverenpaine, mutta sairaanhoitaja-anoppi on mitannut paineitani välillä ja alimmillaan paineet ovat olleet n. 120/77. Sukurasite verenpainetautiin kyllä on ja paineet pomppaa mittarissa heti jos ajatus harhautuu työhön tms.

Tuota voice massagea mietinkin jo aikaisemmin. Katsotaan nyt vielä muutama perushieronta ja sitten pitää seurata tarkemmin tuota verenpainetta tai muita mahdollisuuksia.

4. Moi! Lähtikö viestiketju aloittajalta humina pois?

5. Täälläkin tyyppi jolla oikea korva humisee ku viimestä päivää! Ei pysty kunnolla nukkumaankaan. Jos käyn nukkumaan oikealle kyljelle korva vasten tyynyä olo on ku pullolla! Monta kertaa yössä herään tunteeseen JES nyt se loppu! Mutta mitä vielä!!!!!!!!!!!! Pieni tauko ja hiljaa ja kovenee kovenee. Välillä tuntuu ku jollaki olis voodoonukke :( en tykkää tästä en yhtään. Olen ettiny vaikka sun mistä googlesta apuja. ei mitää. olen kyselly kawereilta lähinnä vetävät vitsiksi. Jossain netissä joku sanoi että on kärsiny tästä aina! HUI! johan musta tulee ihmisraunio. tiijän kyllä ettei sais iskeä nyrkillä korvaansa ja huutaa oo helvetti hiljaa! mutta ku oikeasti niiiiiiiin menee hermot. mieki kaipaan unta ja humisematonta päivää. nyyh. kai se pitäs uhrautua terveyskeskuksee. viime kerta ei ollu kiva. kävin ku polvi kipeä. lääkäri oli kiinnostunu jostain iha muusta ku polvesta eipä tullu apuja. et tyhjästä en viittis maksaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri