Korvatulehdus aikuisella, miten oireilee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "dumbo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

"dumbo"

Vieras
Mulla on ollut aikuisiällä paha korvatulehdus mutta oli muitakin syitä mennä lääkäriin, joten se korvatulehdus tuli yllärinä.

Kurkku oli kipeä, sitten tuli vähän nuhaa. Toista korvaa välillä vihloi ja otin särkylääkettä. Seuraavana aamuna olin ihan tukossa. Tuntui että korvakin oli tukossa enkä kuullut sillä kunnolla. Välillä vihloi. Ei ole kuumetta ollut. Tänään on vihlonut toista korvaa. Voiko olla korvatulehdus ja voiko se mennä itsestään ohi vai pitäisikö näyttää lääkärille? Ei siis mitään sietämätöntä kipua ole ollut, ainoa on nyt tuo etten kuule kunnolla toisella korvalla.

Flunssaan ja influenssaan voi kuulua sun kuvailemia oireita Ne on viruksen aiheuttamian ja lääkett ei ole. Normaali (= riittävän vahva) särkylääkitys vaan. Bakteeritulehdus on tosi harvinainen, mut lääkärit pääsee parhaiten eroon potilaasta kuin kirjoittaa sen antibiootin, joka usein syödään turhaan.

Eri mieltä kun edellinen vastaaja. Mulla oli yks kerta flunssan jälkeen korvatulehdus. Alkoi päivällä vihlontana ja yöllä oli jo todella kipeä. Oli pakko istua kun makuulla olo sattui niin älyttömästi. Sitten kuuluikin iso ratsahdus ja korva puhkesi itsestään. Aamulla lääkäriin ja ab-kuuri. Kannattaa seurata tilannetta, jos ei pahoja oireita niin itse en lääkäriin lähtisi, mutta saattaa nopeastikin tulla kipeäksi ja sit kannattaa mennä.

Minulla ei tulehtunut korva oireillut mitenkään, mutta muuten oli kuumetta, poskiontelon- ja keuhkiputken tulehdukset. Samalla reissulla kaikki todettiin ja samalla ab-kuurilla parani.

Korvakipu voi liittyä allergiaankin, silloin voi Duactista olla helpotusta.

Kuitenkin kannattaa kipeää korvaa käydä näyttämässä lääkärille. Anopilla ei korva ollut kovin kipeä, mutta ei hoidattanut sitä. Tuloksena olikin sitten tosi paha liimakorva ja kyseisestä korvasta meni kuulo lähes kokonaan pysyvästi.

[QUOTE="titu";23172290]Eri mieltä kun edellinen vastaaja. Mulla oli yks kerta flunssan jälkeen korvatulehdus. Alkoi päivällä vihlontana ja yöllä oli jo todella kipeä. Oli pakko istua kun makuulla olo sattui niin älyttömästi. Sitten kuuluikin iso ratsahdus ja korva puhkesi itsestään. Aamulla lääkäriin ja ab-kuuri. Kannattaa seurata tilannetta, jos ei pahoja oireita niin itse en lääkäriin lähtisi, mutta saattaa nopeastikin tulla kipeäksi ja sit kannattaa mennä.[/QUOTE]

Näin on. Jos ei laannu ni lekuriin. Mulla ollu kolmesti aikusena ja joka kerta todennu ettei mee buranalla ohi. Mul oireena huono kuulo, korvia särkee ja semmosia pistoja. Viimeksi ootin viikon eikä helpottanu tipaakaan. Vasta se kuuri sitten sai rauhoittumaan. Sama lapsella että ei oo menny kipulääkkeillä vaan ollu tosi kipeä kunnes viety lekuriin ja saanu lääkkeet. En usko että aikusella sekään on hyväksi että vetää buranaa sinnikkäästi päivätolkulla ja yli viikonkin täyskuurina oottaen vaan että helpottas. Ehkä...

Ei nykyään korvatulehdukseen automaattisesti todellakan saa edes lapsellekaan ab-kuuria. Itselläni ja lapsella todettu korvatulehdus ja kehotettiin sömään buranaa koska on tulehduskipulääke.
Lapsella meni ohi mutta itsellä lopulta helpotti viikon sisällä kun korvasta valui töhnä pois, kipuja oli sen reilun 2kk milloin vihloi kylmä milloin kuuma saunassa mutta täytyy sanoa että oli elämäni pisin korvatulehdus mutta näin siis Lahden tk:ssa hoidetaan.

Yhteistyössä