Korvatulehdus ja lentokone

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mosuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mosuli

Vieras
Hei!

Kertokaa kokemuksia lentokoneessa matkustamisesta noin puolitoista vuotiaan kanssa?Miten sujui matka? Miten muksu viihtyi sylissä?Miten nukkui, kun ei ole edes omaa paikkaa ym?

Ja sit se tärkein, pystyykö lapsi matkustamaan, jos on korvatulehdus?

Meillä edessä kuuden h lentomatka parin viikon päästä puolitoista vuotiaan kanssa, tällä hetkellä antibioottikuuri korvatulehdukseen ja kovasti tuttavat ovat
pelotelleet, että ei vaan jäisi lähtemättä jos korvat ei parannu...

Onko konsteja kuinka lievittää korvakipua lennon aikana? Auttaako korvatulpat, tutti, nuhatipat ym?Kipulääke?Millaisia kokemuksia teillä on?

Neuvoista kovasti kiitollinen!

Mainitsitte varmaan lääkärille tulevasta lennosta? Kipu voi olla oikeasti tosi kova jos yhteys korvasta "nieluun" on tukossa.. ja paine ei pääse tasaantumaan. Mitkään "ulkoiset" poppaskonstit (korvatulpat tai muut purnukat korvissa) eivät kyseiseen vaivaan auta.. Ongelman lähde on ns. toisella puolella.. Puoli tuntia - tunti ennen nousua ja laskua nuhalääketta tippoina nenään ( ja todellakin mielummin tippana kuin suihkeena... valuu alemmas eli lähemmäs aluetta josta yhteys korvaan lähtee ja laskee siellä olevaa limakalvoturvotusta) Eli käytännössä löytyy ainoastaan kauppanimellä Nasolin (muut ovat vain suihkeita) Tämänkään teho ei ole mitenkään taattua..

Tämän lisäksi imeminen, nieleskely ja mahdollisesti pään kääntäminen puolelta toiselle voivat tasata painetta..

Mut tosiaan kannattaa varmaan jutella vielä lääkärin kans..

Ei missään nimessä lentokoneeseen, jos korvat ovat tulehtuneet. Kipu on sietämätön. Olin 14-vuotiaana Kyproksella lomamatkalla ja matkan aikana iski korvatulehdus. Tuska lentokoneessa oli lähes kestämätön. Jos on pienikin epäilys korvatulehduksesta, älkää viekö lastanne koneeseen.

Eiköhän tuo korvatulehdus ehdi parantua parissa viikossa, ei mun mielestä matkaa nyt sen takia kannata perua, edellämainittu "vain terveillä korvilla" on ollut 14-v koneessa, siitä on varmaan jokunen vuosi, myös koneitten painetasaukset myös parantuneet, koneissakin ON eroa ja tietty sääolot laskeutumisessa, joskus ei mitään paine-eroja, etenkin isommissa ja uusimmissa koneissa.

Olin juuri muutama viikko sitten korvatulehduksen kanssa lentokoneessa ja kipu oli lähes helvetillinen varsinkin laskun aikana. Ja olen siis jo kolmekymppinen, matkustin modernilla reittikoneella ja kipukynnykseni on suht korkea. Eli en edes halua kuvitella miltä se tuntuu alle 2-vuotiaalla joka ei tajua tapahtumaa.

Yhteistyössä