Korvatulehduskierre ja putkitus yms..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaipaisin kokemuksia, eli missä vaiheessa lapsenne on laitettu putkitukseen korvatulehdusten takia? Millainen operaatio putkitus oli, oliko lapsi kipeä sen jälkeen? Auttoivatko putket?

Meillä 2v esikoisella oli lokakuussa yksi korvatulehdus (parani), ja nyt tämän vuoden puolella ollut 5 antibioottikuuria jo. Hänellä lähete korvapolille.

Kuopuksella 7kk ollut myös 5 antibioottikuuria tänä vuonna. Hänkin saa lähetteen korvapolille. Sieltä vaan hoitaja sanoi mulle, että putkitetaankohan noin pientä, että jos sille vielä antibiootteja vaan syötettäisiin. :O En kyllä haluaisi koko ajan kuureja reppanalle.

Kaikenlaiset kommentit tervetulleita. :)

Itse olen kanssa pian viemässä poikaa putkituksiin kun on jatkuvia korvatulehduksia. Ystävän poika on putkitettu ja ei kuulemma poikaan koskenut, äidille tais olla jännempi paikka. Humauttivat laiton ajaksi ja ei jälkikipuja tai mitään. Toinen putki oli nyt itsestään jo poistunut vuoden jälkeen ja kai ovat menossa laitattamaan uudet koska tulehdukset loppui putkien myötä kuin seinään :)

Meidän lapsi oli 1v 6kk kun putkitettiin. Itse operaatio oli vaivaton, eikä kyllä siitä jälkikäteenkään mitään vaivaa ole ollut. Hankalinta oli pitää lapsi syömättä ja juomatta vaaditut tunnit ennen nukutusta.

On kyllä parantanut meidän perheen elämänlaatua huomattavasti. Joka nuha ei ole mennyt korviin, ja vaikka joskus menikin, niin tulehdus ei ollut kipeä. Ei se jatkuva antibioottikierrekään hyvästä ole.

Rankinta taisi putkituksessa olla äidillä. Se hetki, kun nukutus alkoi vaikuttaa ja lapsi lysähti syliin, oli aika kamala. Ja minä sentään olen hoitoalan ihminen, ja jotenkin tajusin tuohonkin varautua. Mies sanoi suoraan, että hänestä ei sitten ole lasta sinne leikkaussaliin viemään...

meillä putketitettiin 7kk ikäisenä kun oli ollut 4 tulehdusta. Korvapolilta en lähetettä saanut, koska kuulemma näin pieniä ei putkiteta. Mentiin sitten yksityiselle, ja tulehdukset loppuivat siihen. Olen samaa mieltä, en todellakaan syötä näin pienelle kerran kuukaudessa antibiootteja.

meidän pojalle laitettiin putki vasempaan korvaan ja poistettiin kitarisat samalla noin kuukausi sitten,eikä ollut yhtään kipeä.ei ole ainkaan vielä ollut kertaakaan sen jälkeen kipeenä vaikka se putki on jo tulossa pois korvasta,sanoivat lääkäristä et sitten laitetaan vasta uusi jos tulee tulehduksia uudestaan.ja kyllä mun kaverin lapselle laittovat putket paikallispuudutuksessa kun oli 6kk

Meillä tuli 5-vuotiaalle uhka että seuraavasta korviin menevästä flunssasta putkitukseen. Kauhistuin ja etsin vaihtoehtoja. Tämän kirjan avulla ei ole tulehduksia enää tullut, toivotaan parasta. Ja ehkä vihdoin nyt aikakin auttaisi niin, että lapsi lakkaisi kärsimästä tuosta pikkulasten taudista, mutta sukurasitus korvakierteeseen on aika vahva.

http://www.antioxidant.fi/laakarit_makela.html

Alkuperäinen kirjoittaja yksi äiti:
Meillä tuli 5-vuotiaalle uhka että seuraavasta korviin menevästä flunssasta putkitukseen. Kauhistuin ja etsin vaihtoehtoja. Tämän kirjan avulla ei ole tulehduksia enää tullut, toivotaan parasta. Ja ehkä vihdoin nyt aikakin auttaisi niin, että lapsi lakkaisi kärsimästä tuosta pikkulasten taudista, mutta sukurasitus korvakierteeseen on aika vahva.

http://www.antioxidant.fi/laakarit_makela.html

Eikös tuossa ollut pääasiallisina ennaltaehkäisymuotoina pois päiväkodista (ei onnistu meillä), luomumaito ja maitohappobakteerit (eivät tehonneet kummatkaan).

Kaksi putkitettua mulla
1. 1v4kk ja putket pysyi melkein kaksi vuotta nyt ikää 10 v ja putkituksen jälkeen ei ole yhtään tulehdusta korvissa ollut
2. ekat putket 1v2kk (eivät nukuta alle 10 kiloista joten jouduttiin tuohon asti odottamaan) putket pysyi 6kk sit alkoi uus kierre 2v4kk uudet putket ja sen jälkeen on ollut 1 korvatulehdus ikää tällä nyt 7v

Toimenpide on lyhyt ja lapset ei ainakaan mulla oo ollut moksiskaan eikä kiepeitä, kipulääkettä saatiin mukaan ja yötä vasten annoinkin mutta muuten ei tarvittu

Yhteistyössä