Korvien putkituksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korvakierteisen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korvakierteisen äiti

Vieras
Meillä todennäköisesti pian edessä.

Kauan toimenpide kestää? Onko lapsi kovin kipeä sen jälkeen ja kuinka kauan? Toimenpiteen aikana äiti ei varmaan saa olla läsnä?

Niin ja yksityisellä tehdään.

- tehtiin Mehiläisessä (Tre) kun lapsi oli 1,5v.
- toimepide kesti n. 15-20 min
- olin läsnä kun lapsi nukutettiin maskilla, pääsin heräämöön heti kun lapsi sinne tuotiin (vielä unessa)
- ei ollut ollenkaan kipeä, nukutuksesta herääminen aiheutti tietysti hiukan kitinää-

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
- olin läsnä kun lapsi nukutettiin maskilla, pääsin heräämöön heti kun lapsi sinne tuotiin (vielä unessa)
- ei ollut ollenkaan kipeä, nukutuksesta herääminen aiheutti tietysti hiukan kitinää-

Kiitos vastauksesta! Mehiläiseen mekin ollaan menossa.

Kesti noin 15 min, saatiin olla nukutuksessa mukana, mut sit mentiin käytävälle. Lapsi ei ollut yhtään kipeä, nopeasti heräsi ja sai kohta pillimehun. Tunnin kuluttua päästiin lähtemään kotiin.

Sama skenario, paitsi tehtiin Terveyspuistossa ja lapsi oli 1v. Koko reissu kesti vajaa pari tuntia, josta itse toimepide n. 15min.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on tehty pari kertaa sairaalassa, osastolla ollaan oltu sen jälkeen. Pahinta on ollut tipan laitto.

Mehiläisessä ei laitettu tippaa ollenkaan.

Luulen kyllä että laitettiin, koska käytettiin nukutusainetta!

Nukutettiin maskilla.

Nukutusainetta siinäkin on...

meillä tehtiin mehilaisessä hesassa, maskilla humaus uni ja silleen, ei tippaa. tyttö vajaa puoli vuotta. kipea oli herätessä muuten kaikki ok ja nopeasti päästiin himaan

Meillä on tehty pari kertaa sairaalassa, osastolla ollaan oltu sen jälkeen. Pahinta on ollut tipan laitto.

Mehiläisessä ei laitettu tippaa ollenkaan.

Luulen kyllä että laitettiin, koska käytettiin nukutusainetta!

Nukutettiin maskilla.

Nukutusainetta siinäkin on...

Niin on, mutta maskilla nukuttaminen ei luonnollisestikaan vaadi tippaa....

Samalain mein poitsulle. Samalla nipsastiin kitarisat pois.

Maskilla poitsu sai "unilääkkeen", humautusnukutus.

Vinkkinä korvakierteiselle, että kannattaa syödä maitohappobakteereita. Niiden syöminen estää tutkimusten mukaan korvatulehduksia. Toimii ainakin meillä: Meillä esikoisella oli korvatulehduskierre ja nyt muille lapsille olen syöttänyt syntymästä lähtien joka päivä maitohappobakteereja eikä yhtään korvatulehduksia.

Alkuperäinen kirjoittaja niinu:
Vinkkinä korvakierteiselle, että kannattaa syödä maitohappobakteereita. Niiden syöminen estää tutkimusten mukaan korvatulehduksia. Toimii ainakin meillä: Meillä esikoisella oli korvatulehduskierre ja nyt muille lapsille olen syöttänyt syntymästä lähtien joka päivä maitohappobakteereja eikä yhtään korvatulehduksia.

Ei auta valitettavasti nuo maitohappobakteerit yhtään, kun kierre johtuu korvien rakenteesta. Ainoastaan maha ei ole ripulille ihan joka kerta antibioottikuurin yhteydessä.

Mul on kans mukulana tuubitettu korvat kaks krt, ja päälle parikymppisenä viel kerran. Aikuisena ihan korvalääkärillä, ei menny montaa minuuttia. Et ihan rutiinitoimenpide toi on, lapsilla vaan vaatii nukutuksen, joka ei koskaan ole täysin riskitön. Mut muksuajasta muistan sen, et ainoostaan kitarisaleikkauksen (ja tuubituksen jälkeen) oli kipee olo, ei sillon ku pelkästään tuubitettiin. Ja sitäpaitsi toi aikuisena tuubitus oli itelle helpotus sen kauheen paineen tunteen jälkeen!

LKS:ssa sai saatella leikkuriin muttei paassyt saliin. Tosin oli jo siina vaiheessa melkein untenmailla esilaakkeesta.

En muista kauanko kesti, ei ollut kipea operaation jalkeen.

Toivat suoraan osastolle heraamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja liian monta korvakierrettä tässä perheessä:
Alkuperäinen kirjoittaja niinu:

Ei auta valitettavasti nuo maitohappobakteerit yhtään, kun kierre johtuu korvien rakenteesta. Ainoastaan maha ei ole ripulille ihan joka kerta antibioottikuurin yhteydessä.

Ei meilläkään, kun on maitoallergikko, vaikea löytää sopivaa maitohappobakteeria. Myös sukurasiteena tulee korvakierteet.

Yhteistyössä