Hae Anna.fi-sivustolta

Korvien soimiseen apua?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä nuoren äiti, 27.03.2008.

1. ap nuoren äiti Vierailija

Lämmin kiitos sinulle välittämisestä ja avustasi Markku.S! Olitkin tänne viestiä laittanut, kiitos!
    Lapsi nukahti eilen illalla ihan hyvin, ilman itkua ja pelkoa (tein rentoutusharjoituksen hänelle ennen nukkumaan menoa) ja aamulla hän kertoi heränneensä ilman tinnitusta ja sanoi hetken kuluttua vasta ihan pienen humputuksen käyneen korvassa. Hammaslääkäristä soittivat aamulla, lääkäri oli sairastunut ja purennan tarkistusaika siirtyi torstaille.
    Niin se on, kun kouluterveydenhoitaja sanoi lapselle, että hänellä loppuu keinot, niin minä sanoin hädissään olevalle lapselle, että minulla ne vasta keinot alkavat löytyä :) Ja olen lasta psyykannut joka välissä, että mikään ei ole mahdotonta ja apua saamme! Kiitos sinulle vielä kerran, ilmoitan kun vaiva loppuu!

2. psyykannut Vierailija

Kaukoparannus on ihmeellinen asia!

3. normi tilanne Vierailija

Näin se menee. Kun äiti vakuuttuu, että kaukoparannus auttaa ja hokee sitä koko ajan lapselle, niin tämä ei voi myöntää, miten asia on. Yrittää raukka kertoa, että pieni humputus kuuluu. Lapsi ei saa apua, mutta äiti rauhoittuu.

4. ap nuoren äiti Vierailija

Lapsi saa apua, niin kauan kun minussa henki kulkee :)
    Mitään apua en pois sulje, ennen kuin toisin todistettu! Kaikki konstit tulen kokeilemaan lapseni parhaaksi, normaalin lääketieteen avun, sekä myös vaihtoehtoiset hoitomuodot.
    Niin kauan kun ihminen uskoo parantuvansa, hän parantuu, näin ajattelen minä. Sinä voit ajatella omalla tavallasi, tottahan toki, se vapaushan sinulla (ja meillä kaikilla) on :)

5. Katri Kakkonen Vierailija

En haluaisi olla negatiivinen ja ilonpilaaja, mutta harmi kyllä tunnen monia vaihtoehtohoitoihin lujasti luottavia, jotka eivät ole uskostaan huolimatta parantuneet. Osittainhan tämä voi johtua sairauden vakavuudestakin, pikkuvaivoista voi ehkä psyykata itsensä parempaan kuntoon, mutta vakava, jopa kuolemaan johtava sairaus - jos siitä ei toivu, vaikka kuinka uskoisi ja toivoisi, niin sanotaanko potilaalle vain, että sori kun et parane, et vain usko tarpeeksi???

6. jotain rajaa Vierailija

Voi jumalauta. Tuollaistako sinä lapsellesi jankutat? Etkö sinä tajua, että lapsi ei uskalla sanoa, että apua ei tule. Tuskan täytyy olla sietämätön, jos hän saa edes vihjattua, ettei se kokonaan olekaan poistunut. Kyllä tuohon sekoiluun pitäisi omaisten puuttua.

7. raaka peli Vierailija

Kyllä. Näin menetellään tai jos ollaan ovelia, niin myydään uutta troppia.

Myös lapsia voidaan painostaa sanomaan, että olo vähän parani jo, kuten tuossa edellä ahdistunut äiti on tehnyt.

8. ihmeitä tapahtuu Vierailija

Minä olen saanut kaukoparannusta ja se todella tehosi niin että parannuin.
    Usko sinäkin nuoren äiti ihmeisiin äläkä välitä skeptikoista.

9. oho :o Vierailija

Mä luulin, että tämä palsta on avun hakemista varten, mutta tämähän onkin VITTUILUpalsta, jossa henkisesti epätasapainoiset käy purkaan paineitaan!

10. ---------- Vierailija

Parempi purkaa ne täällä kuin omaan lapseensa. "Nyt vaan uskot että tinnitus loppui. Se on itsestä kiinni"

11. ohikulkija vain Vierailija

Missä painosti? Osaatko lukea? Ymmärrätkö lukemaasi?

12. raaka peli Vierailija

Jos äiti on sanonut lapselleen sen, minkä täällä on esittänyt, niin voi olla että lapsi mieluummin kärsii tinnitusta jonkun aikaa.

13. tuossa olet Vierailija

Tuossa näkemyksessäsi olet kyllä osunut täysin ytimeen. Eipä tänne viitsi enää mitään asiaa kirjoittaakkan. Miksi aikaansa tuhlaisi PUUPÄPÄSSEIHIN

14. Eristäytyvä ihminen katsoo vain itseensä - riita on valmis, jos häntä neuvot.
    Moukka ei yritäkään ymmärtää, silti hän tahtoo mielipiteensä julki.
    Oma suu on tyhmän tuho, omat sanat punovat hänelle ansan.
    Ymmärtäväinen tavoittelee tietoa, viisaan korva on aina sille avoin.
    Puheesi mukaan saat purtavaa, sanoistasi riippuu, mitä saat niellä.
    Kielen varassa on elämä ja kuolema - niin kuin kieltä vaalit, niin korjaat hedelmää.
    Laiska pistää kätensä ruokavatiin, mutta suuhun saakka käsi ei nouse.
    Oma tyhmyys vie ihmisen harhaan, mutta silti hän on katkera Herralle.
    Joka etsii hyvää, löytää onnen, joka pahaan pyrkii, sen käy pahoin.
    Joka toisia auttaa, sitä autetaan, öykkäri vahingoittaa itseään.

Jeesus sanoi: Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvyyden varastosta esiin hyvää, paha ihminen tuo pahuteensa varastosta esiin pahaa. Mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu.

Etsikää tietoa, sillä se on kaikkien saatavilla. Tarvitaan vain halua oppia viisautta, tarvitaan vain halua rakastaa. Tarvitaan vain pyyntö ja usko.

15. ................. Vierailija

Ihan totta. Jos tinnitus johtuu siitä, että melu on tuhonnut korvan, niin vaurio on peruuttamaton. Jos syy on joku muu, niin se pitää selvittää oikeasti eikä millään humpuukimaakareilla.

16. onyx! Vierailija

:D :D "jos äiti on sanonut" :D :D
    Siis et pysty sanomaan (et tietenkään), että joku on tehnyt jotain, et ole siis sängyn vieressä seisonut ja kuunnellut heidän keskustelua, hei silloin olisi parempi olla olettamatta mitään ja kirjoittaa vaan pelkkään tietoon pohjautuvaa asiaa. Asialinjalla hyvät ihmiset kiitos!

17. onyx! Vierailija

Luehan uudestaan koko ketju alusta alkaen ymmärryksen kera, siellä puhutaan myös korvalääkäristä ja hammaslääkäristä! Ainakin minä ymmärsin, että hyvinkin selvitellään ja oikeasti :)

18. On Yksi. Vierailija

Lähetetään .......... nimimerkille ja hänenkaltaisilleen hyvää energiaa ja annetaan täällä mennä heidän juttujensa pelkkinä vitseinä. Ei heitä kannata ottaa vakavasti, eikä ainakaan ärsyyntyä moisista tyhjistä sanoista.

19. YxVaan Vierailija

Kyllähän nuo luontaistuotteet on ihmeellisiä aineita. Tuo paljon täälläkin parjattu nonimehu pystyy auttamaan niin alhaiseen kuin korkeaan verenpaineeseen. Jos kärsii korkeasta verenpaineesta niin vajaa puoli vuotta nonimehua ja verenpaine on normaali. Sama tilanne jos kärsii liian alhaisesta verenpaineesta. Ihan tositapauksia, ihmiset on raportoineet. Mistä se nonimehu sitten tietääkään milloin sitä painetta pitää nostaa ja milloin laskea. Kyllä tuollaisen asian ymmärtämiseen tarvitaan paljon muutakin kuin Pyhiä kirjoja ja vahvaa uskoa.

20. kulkijan kuu Vierailija

Tässä loppupuolella on jo useampi kirjoittanut aiheesta.. Eli vittuilusta ja muusta paskasta mitä tähän on tullut. Alkuperäinen kysymys oli jotain, mitä suurin osa tästä keskustelusta ei edes koskenut. Mikä saa ihmiset tuomitsemaan äidin joka yrittää saada apua lapselleen. Uskoisin, että teistä suurin osa ei tiedä miltä tuntuu, kun tinnittää koko ajan. Se ei ole helppoa. Varsinkaan, jos siihen liittyy kipukin. Täällä äiti on saatu osan toimesta kuulostamaan pelkästään "humppuki"parannusta etsivältä. Luetaanko siihen samaan "humpuuki"parannukseen sitten kouluth, -lääkäri, hammas lääkäri ja kiropraktikko? Kysymys siis vain teille joiden mielipiteiden perusteella äiti teki virheen, kun kirjoitti tänne. Enkä edes halua, että vastaatte tähän muualla kuin mielessänne.

Pieni huomio taistelusta lääkäri/vaihtoehtolääketiede. Paraskaan lääkäri ei saa ihmistä joka ei halua parantua/elää terveeksi. Kyllä ihmisen oma halua auttaa paranemisessa. Vaihtoehtolääketieteestä voi saada apua jota ei saa kliinisestä lääketieteestä ja toisin päin.

Alkuperäiselle kirjoittajalle toivon onnea ja onnistumista. Itse olen kärsinyt tinnityksestä niin pienestä, että luulin teini-iässä kaikilla tinnittävän koko ajan. Välillä se on todella häiritsevää, mutta olen oppinut elämään sen kanssa. Välillä paremmin, välillä huonommin..;)

21. taome Vierailija

Taolaisilla on korvaharjoitus nimeltään taivaallisen rummun lyönti. Sitä kannattaa kokeilla. Taolaisille korvat ovat portti munuaisiin ja korvien ongelmat ovat heijastuksia munuaisten ongelmista. Se myös voimistaa käpylisäkettä eli hengellistä keskusta.

22. ei taolainen Vierailija

tinnitukseen ei rummupaukutus auta. pahentaa vaan

23. myös tinnitusta Vierailija

Minullakin tuli tinnitusta, kertyi monien meluisien iltojen jälkeen. Ensimmäiset puoli vuotta kun vaiva tulee, se kyllä tuntuu täysin sietämättömältä. Kun saa muuta ajateltavaa, se auttaa ja vähitellen siihen tottuu. Käytän ulkonakäydessä muotoon tehtyjä korvatulppia suojatakseni loppukuuloani. Alussa taustalla hiljaa soiva esim. luonnonääni-cd voi auttaa rentoutumaan.

Muistelen myös jotain rentoutumisharjoitusta, jossa itse tuotettiin soinnillista ääntä, johon tinnitus "hukkui", se tuntui lohduttavalta.

B12-vitamiinin puutekin näköjään voi aiheuttaa tinnitusta, minulla sitä on juuri alettu hoitaa, joten ehkä tinnituskin vähenee. Vaikka ei se enää vaivaa, olen tottunut.

24. ap kirjoittaja Vierailija

Vihdoin ja viimein asiallinen vastaus, kiitos :) Pitkän tauon jälkeen palasin lukemaan vastauksia. Erikoiskorvalääkäri tutki korvat, ei mitään mainittavaa löytynyt, siedätyshoitoa suositteli eli pientä "meteliä" ympärille. Sanoi tinnitukseen tottuvan aikaa myöten. Purukiskot teki hammaslääkäri ja selkäjumppaa sekä hierontaa (niska-hartia) on ollut ohjelmassa. Kaikilla kuulemma tinnittää, sanoi tuo erikoiskorvalääkäri, taso vaan vaihtelee.

25. ap kirjoittaja Vierailija

Kiitos myös sinulle vastauksestasi!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus