Hae Anna.fi-sivustolta

Korvien soimiseen apua?

Viestiketju osiossa 'Vaihtoehtoiset hoitomuodot' , käynnistäjänä nuoren äiti, 27.03.2008.

1. metelöivä korva Vierailija

Teillä, joilla on tinnitusta, onko se saatu jollain tutkimuksella esille?

Minulle tuli muun sairauden aiheuttamana, mm. muun sairauden ankara lääkitys. Toinen korva metelöi ja jymisee, kohisee mielettömästi. Siitä on mennyt kuulo (kuulontutkimus) osoittaa ettei korvalla voikkaan kuulla.
    Korvalääkäri sanoi, että aika näyttää, palaako kuulo ja loppuuko mieletön metelli korvassa?

Olisi mielenkiintoista kuulla, onko joillain tutkimuksilla tinnitus saatu esille?

2. heidi 78 Vierailija

Onko lapsellasi korkeaa ja kimeää vinkunaa korvissa koko ajan vai matalaa murinaa lähinnä iltaisin/öisin?
    Miettikää yhdessä lapsen kanssa mitä silloin samoihin aikoihin tapahtui muutoksia tytössä, alkoiko vaikka menkat, miten käytös muuttui tms.?

3. Ei auttanut koululääketiede. Apu löytyi vihdoin ja viimein kaksi viikkoa sitten, kansanparantajalta.
    Kaikille tinnituksesta kärsiville tsemppiä! t iloinen nuori & äiti

4. sait apua Vierailija

Voitko kertoa minkä alan kansanparantajalta sait apua.

5. vinkuu vonkuu Vierailija

Mulla alkoi oikea korva vinkua 4 vuotta sitten. En altistunut kovalle metelille, kuunnellut musiikkia lujaa tms, vinkuminen vaan alkoi. Työterveydessä on tutkittu kuuloani - se ei ole muuttunut miksikään ennen tinnitusta tai sen alkamisen jälkeen. Korvissa ei näy mitään, mikä selittäisi tinnituksen. Söin myös kokeilumielessä jonkin lääkekuurin, mutta sekään ei auttanut.

Niska-hartiajumista tinnitus ei johdu. Pidän myös huolta fyysisestä kunnostani.

Toisinaan ärsyttää tuo vinkuminen yli kaiken ja olisi kiva päästä eroon siitä...

6. niin täälläkin Vierailija

Joo niin täälläkin, mutta syynä on lääkityksen aiheuttama vaurio korvassa ja siitä johtuen jumalaton jyminä ja pauhu korvassa. Mutta olen siihen tottunut, eikä se oikeestaan haittaa kuin sellaisessa tilanteessa, jossa on hälinää ja paljon ihmisä, silloin en saa mistään puheesta selvää. Ei tämä ole ollut vasta kuin 10 kk, ja lääkärien mielestä pysyvä tila. Nähtäväksi jää, onko pysyvä. Niin on moni asia lääkäreiden mielestä ollut lopullista, vaan eipäs olekkaan, on saatu ällistyttäviä parannuksia aikaan.

7. Tarja-Anneli Vierailija

Kalevalaisesta jäsenkorjauksesta voi löytyä apu tinnitukseen. Jos tinnitus on tullut metelistä, niin sitä on todella vaikea saada pois,usein jopa mahdoton. Mutta jos se on aiheutunut jostain muusta, esim. lihaskireyksistä niin todennäköisesti vaiva katoaa muutaman käynnin jälkeen.

8. ei-hoidettu Vierailija

Voi jeesus. Koita nyt rauhoittua. Ei sinulle ainakaan ole ollut mitään apua mihinkään.

9. Tarja-Anneli Vierailija

Ohoh,oliko tuo vastaus minulle? Rauhoittua ja mistä? Itse olen käynyt Kalevalaisessa jäsenkorjauksessa ja olen saanut apua jalkoihini ja siinä jutellessa hoitajan kanssa, hän sanoi, että myös tinnitukseen on jotkut saaneet apua. Ei kaikki, niin kuin ei kaikki saa apua koululääketieteeltäkään.

Kannattaisikohan sinun nyt hieman rauhoittua ennen kuin seuraavan kerran kirjoitat.

10. tarinoita vain Vierailija

Eli palvelun myyjä kertoi sinulle tämmöistä tarinaa ja sinä sitten toistat sitä täällä. Varsinaista tietoa ei vissiinollutkaan?

Onko tämä koululääketiede joku vaihtoehtoinen hoitomuoto? Ainakin Kaironilla oli joskus koululääketieteen kursseja.

11. pinnetila Vierailija

Kyllä tinnitus voi johtua hermopinteestä. Erilaisten hermojen puristustilat voivat aiheuttaa erilaisia oireita tinnituksesta näköhäiriöihin ja raajojen puutumisesta raajakipuihin.

12. Ei soi enää Vierailija

Luehan mitä pinnetila vastasi. Siinä sinullekin vähän selvitystä.

13. Seija_tku Vierailija

Itse olen saanut apua tinnitusmaskerista. Se on ilmeisesti ainoa konsti, jolla oireiden häiritsevyyttä voi vähentää ja ainakin minulla tuntuu siltä, että hallitsen tinnitustani eikä se hallitse minua.

14. pinteessä Vierailija

Hermopinteitä voi olla ilman niska-hartia-alueen lihaskireyttäkin. Siellä takaraivossakin on paljon pieniä lihaksia, joiden kireys voi puristaa hermoa ja aiheuttaa kuulo-ongelmia ja tinnitusta.

15. ei häritse Vierailija

Minulla meni kuulo korvasta sairauden myötä, mutta mieletön jyminä ja kohina jäi korvaan, sekä vaikea tasapainohäiriö.
    Olen käynyt hermoratahieronnassa tämän vuoden, ja se on auttanut. Tasapaino on vakiintunut, eikä liikkuminen ole enää sellaista epämääräistä humalaisen horjuntaa. Myös tuo jumalaton jyninä korvassa ja pauhu on jotenkin vain tasaantunut. Ei ole hävinnyt, mutta en osaa sanoa, onko vähentynyt, mutta se ei häiritse minua. Se on ikäänkuin sopeutunut olemassa olevaan elämään, etten sitä huomioi ellei asiaa oteta erikseen puheeksi. Kuulo ei ole palautunut.

16. mimmi Vierailija

Minkälainen tinnitusmaskeri sinullaon. Itseä kiinnostaa semmonen joka laitetaan korvan sisään. Mistä niitä saisi...voiko tilata netistä vai pitääkö käydä jossain paikan päällä.

17. AZUR)) Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    HIENOA ETTÄ AUTOIT NUORTA! KIITOS MARKKU SINULLE!!!!!!!! Toivon sinulle myöskin kaikkea Hyvää!!!!

18. huh huh Vierailija

Pistähän pienemmät kirjaimet tuohon nikkiisi, kovasti ottaa korvaan. :)

19. vuosien vaiva Vierailija

Sattumalta luin viestisi tälle nuorelle tytölle:
    "Kun olet jo vaivaa asian vuoksi nähnyt etkä apua vielä saanut,niin autan tytärtäsi kaukoparannuksella,eli laitan nikamakrampin kohdalleen.Ilmoita kun vaiva loppuu."

Itselläni on jo vuosia ollut suhina, sihinä ja vinkuminen sekä piipaaminen vavana ja nimeenomaan vaivana. Nytkin vinkuu.. En tiedä mistä se on aikanaa tullut, muistelen että se aijemmin tuli silloin tällöin mutta muuttu jossain vaiheessa krooniseksi ja on nyt kestänyt vuosia.
    Olisin valmis ottamaan kaukoparannusta sinulta jos vain mahdollista.
    Palautteen annan kun tiedän esim. minkä ajan kuluttua hoidosta on sopiva.

T. suhinalempi pohjoisesta :)

20. tikkusilmäkö Vierailija

Tosi vanha ketju, aloitettu kaksi vuotta sitten, lieneekö enää auttamassa?

21. josef Vierailija

luin tänään ensi kertaa näitä sivuja , ja aion tutkituttaa niskani tinnituksen takia. t. josef ps. Kaaduin noin 10 vuotta sitten tikapuilla selälleni ,pienestä kivusta huolimatta jatkoin töitäni eli niskojani ei tutkittu. kiitos

22. Sama Vierailija

Ite oon 12v tyttö ja tässä mukavasti eilen illalla huomasin että alkoi tälläne vasemmas korvas hirvee vinkumine ja en saanu kyl nukuttuu sit ollenkaa melken koko yönä ku ärsytti tuo ja välillä sit oikee kovenee ja se viel sattuu korvaan ja kirjotan tähä vähä myöhää ku tääl on viestei joskus 2008 vuodeltaki XD

Mut kuitenkin, ollu kyllä ennemmin ja itestään loppunu aina yön aikana ja nyt ei sitte yönkää aikana loppunu tää :( Alkaa jo pikkasen ärsyttää ku muutenki kipeenä täs ollu jo kohta 6-7päivää..

23. tinn Vierailija

Mulla on tinnuttanut pitkään, ja todettu yliherkkä kuulohermokin, mutta tajusin nyt että korvien vinkuminen riippuu siitä onko niskarangassa jumi vai ei, saan itte aina "niksautettua" rankalukon auki tietyillä varovaisilla tavoilla. Oon huomannu että auttaa niinkin yksinkertainen assii kuin veden juonti, monta litraa päivässä, pitää lukot auki.

24. millamagianainen Vierailija

miulla välillä sihinä jää pois. En teidä miksi. uskon että voi osaksi johtua stressistä.

Välillä on auttanut myös se että olen venytellyt ja aukonut suuta (venytellyt leukaa) eri suuntiin ja auki ja kiinni ja vinoittain.

Suosittelen kyllä kokeilemaan myös jotain hierojaa jos vaikka johtuisikin hartioista.

25. Tinnitus saattaa myös johtua B-vitamiinin puutteesta. Kuten myös huimaus.
    B-vitamiinin tason näkee helposti verikokeista. Ja kannattaa uskoa jos arvot poikkeavat hitusenkin normaalista, silloin jokin mättää. Lääkärit tahtovat ohittaa helposti tämän, ettei se mitään haittaa. Haittaa se, oma on elämä, ja asioista on otettava selvää että saa tarvitsemansa hoidon.

kirja B- vitamiinit kirjoittaja leonard mervyn, biokustannus oy löytyy vastauksia, suosittelen.

minulla oireina oli tinnitus, herpekset, väsymys, ihottumaa, lihasheikkous ym.
    B-ryhmän vitamiineja on monia ja niillä omat tehtävänsä.

Ihmettelen suuresti ettei suomessa katsota tarkemmalla seulalla vitamiinipitoisuuksia.
    Itse olen sairastanut useamman vuoden, kunnes selvisi että kaiken takana onkin ollut B- 12 vitamiinin puute, imeytymishäiriö.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri