Korviketta illalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N11NU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

N11NU

Jäsen
10.03.2007
274
0
16
Kysymys:

Tyttö 2 kk ja risat on alkanut syödä yöllä 2-3h välein, vaikka aiemmin nukkui pitkät pätkät ja söi noin kerran yössä. Päivälläkin tiheästi vaatii rintaa. Tätä on jatkunut nyt vajaan viikon. Luulisin, että tiheällä imettämisellä olisin jo saanut maitotilauksen "perille" ja tilanne olisi tasoittunut. No, päivällä voin imettää kyllä vaikka kuinka tiheästi mutta yöt on menneet rikkonaisiksi, ja ollaan miehen kanssa VÄSYNEITÄ. Jos annan korviketta esim yhden satsin illalla, miten se kannattaa toteuttaa. Imetänkö ekaksi, ja tarjoan sitten päälle vähän korviketta vaik korvaanko koko imetyskerran korvikkeella? Vai olisko järkevintä antaa yksi imetyskerta yöllä pelkkää korviketta? Onko teillä vauvat olleet tyytyväisiä pidempään korvikkeen saannin jälkeen, vai onko sillä mitään merkitystä nukkumisen kannalta... huoh...

kertokaa mulle kokemuksia, pliis.

T. väsynyt Niinu

Harkitsisin sinuna vielä sitä korvikkeen antamista. Itselläni oli vähän sama tilanne, mutta poika oli silloin vasta muutaman viikon ikäinen. Rintani olivat tooodella kipeät ja imettäminen tuntui tappavalta, joten aloin yöisin antamaan korviketta, tätä jatkui muutaman viikon kunnes 4kk myöhemmin poika täysin korvikeruokinalla... Tuntui vaan niin paljon helpommalta antaa se maito siitä pullosta, alkoi sitten mennä niin että myös päivällä tuli annettua pullosta... :ashamed:

Mutta jokainen meistä tavallaan... :hug:

Tsemppiä sulle ja paljon voimia. =)

Tee vaikka mieluummin niin, että pumppaat omaa maitoa pulloon =) Monesti kuitenkin niin, että rintamaito on täyttävämpää kuin korvike. Vauva ei välttämättä väsyneenä jaksa niin kauaa imeä rintaa ja maitomääräkin saattaa jäädä huonoksi.
Ellei pullosta annettu rintamaitokaan riitä, niin vauvalla on varmaan tiheän imun kausi meneillään. Jaksamisia öihin =)

Mä saanen olla eri mieltä, meillä nimittäin poika saa n.sata ml iltasin ennen unia korviketta ja nukkuu sitten viiden tunnin unet kerralla. Selväähän se on että on parempi antaa korviketta jos se auttaa omaan jaksamiseen. Kaikillahan se eivaan tietty toimi, mutta sinuna minä kyllä kokeilisin.

korvike täyttää enemmän -idea tulee siitä että vauvan ei tarvii käytännössä tehdä samaa imutyötä kuin rinnalla ja saa itsensä täydempään kun korvike "vaan valuu" suuhun. rintamaito on ravinnerikkaampaa kuin korvike, työtä vaan pitää tehdä enemmän saadakseen saman satsin maitoa mahan. lisäksi tuossa iässä imemistä ei vielä olla opittu niin hyvin. olethan tarkastanut että imuote on kunnossa?
ja jos korvaat yöimetyksen pullolla niin enemmänhän olet valveilla pullojen kaa söhlätessä kuin siten että vauva imee rintaa makuultaan sun vieressä.mä ainakin aina nukahdin siihen.nukuimme siis rikkonaisimmat yöt perhepedissä.muuten pinniksessä nukkui poika.

Minulle sanottiin neuvolassa, että äidinmaito hajoaa vauvan vatsassa paljon nopeammin kuin korvike. Itsekin sen huomasin, kun testasin antaa pulosta saman verran (tietysti eri kerroilla) sekä äidinmaitoa, että korviketta. Tissimaidolla nukkui max 2h, korvikkeella rapiat 4h putkeen! =) Mutta helposti käy kyllä niin kuin äippä07 sanoi. Vauva voi myös huomata kuinka helposti maitoa pullosta saakaan, eikä viitsi enää tehdä työtä rinnalla...

Yhteistyössä