korvikkeen juottaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FM harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

FM harmaana

Vieras
Onko mitään "vippaskonstia" millä saisi vauvan juomaan korviketta? Kyse on puolivuotiaasta, joka on tähän asti saanut ainoastaan rintamaitoa ja nyt reilun kuukauden ajan soseita. Kokeilin juottaa korviketta, mutta millään ei suostu juomaan sitä. Ei tuttipullosta eikä edes hörpyttämällä.
Onko korvikkeiden maussa eroja? Nyt annoin tuttelia. Kannattaako kokeilla muutkin korvikkeet?
Tuntuu että maito alkaa vähitellen ehtymään, siksi pitäisi kohta alkaa korvikettakin juomaan.
Joo ja tiedän että voisi "lantrata" korviketta rintamaidolla ja totuttaa siten sen makuun, mutta kun en usko että suostuu sitäkään juomaan pullosta.

kannattaa kokeilla muitakin maitomerkkejä tosiaan. Mutta meillä sairaalassa hoitajat opetti tytön juomaan niin, että niillä oli tosi määrätietoinen asenne asiaan, otteet siis varmaan erilaisia kun mulla. Ne vaan käveli lapsi sylissä ja katseli tauluja ja puhui ja se söi ja söi ja söi--- Mä kun yritin niin mun antamana ei huolinut edes pulloa suuhun. nämä vaan sujautti sen sinne.

Juotettaessa vauva huutaa suoraa huutoa ja melkein tukehtuu maitoon. Tämä on meidän toinen lapsi, joten luulisin että osaan kyllä syöttää pullosta ihan riittävän määrätietoisesti. Ja hörpyttämälläkään ei siis juo, vaan huuto on kauhea!

Meillä reilu 5kk juo orthexin nokkamukista, se ku on niin jännä juttu ja varsinki ku ottaa sen nokkakannen pois niin maistuu ihan mikä vaan, tosin siinä pitää aina olla itte mukana ja onhan se välillä vähän sottaisita mut kandee kokeilla.

ootko kokeillu saada oma maito lisääntyy? imetystee tai pilsneri ainakin vois auttaa.

noissa pulloissakin on eroja muuten. kannattaa alussa kokeilla semmosen kaa missä se tuttiosa muistuttaa nänniä. aventin pullot on hyviä.

Nokkamukista yritin just hörpyttää mut ei onnistunu. Hirvee huuto vaan ku muki lähestykin kasvoja. Vettä kyllä juo nokkamukista.
Mikäköhän korvike maistuu vauvoille useinmiten? Esikoinen joi aikoinaan nannia ja nyt tosiaan ajattelin sitä tuttelia kokeilla mut ei toimi...

Koekilin aventia ja nukia, ei kummastakaan suostu juomaan. Ja kahta erilaista nokkamukia, myös sitä mistä juo päivitttäin vettä, mutta ei kelvannu siitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja FM harmaana:
Koekilin aventia ja nukia, ei kummastakaan suostu juomaan. Ja kahta erilaista nokkamukia, myös sitä mistä juo päivitttäin vettä, mutta ei kelvannu siitäkään.

niin ja hyvä keino on kokeilla pulloa kun vauva on nälkäinen. ja jotkut sanoo että jonkun muun on helpompi opettaa ku äiti..kun vauva on tottunu että saa tissistä niin tuntee sen hajun ja olettaa että saa tissiä. tiedä sitten. ite oon saanu lapset siirtyy pulloon kun maito on loppunu ja ovat olleet tarpeeks nälkäsiä.

Alkuperäinen kirjoittaja FM harmaana:
Juotettaessa vauva huutaa suoraa huutoa ja melkein tukehtuu maitoon. Tämä on meidän toinen lapsi, joten luulisin että osaan kyllä syöttää pullosta ihan riittävän määrätietoisesti. Ja hörpyttämälläkään ei siis juo, vaan huuto on kauhea!

Eipä ollut tarkoitus loukata. Mutta noin se meillä meni ja oli myös mun toinen lapseni. En siis itse ollut riittävän määrätietoinen ja juottivat sairaalassa maidotonta korviketta, jota veti niiden pullosta kuin sieni. Mutta annas olla kun minä tarjosin.. Kokeile nannia tai Semperiä. Ja noissa eri vaihtoehdoissa ei kannata hötkyillä, siis mistä juottaa, vaan kokeilla yhtä pidempään. Ja voisiko joku muu juottaa kuin sinä? jos protestoi siksikin?

Yhteistyössä