Hae Anna.fi-sivustolta

KOS nykyään

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä kesäkärpänen, 25.08.2006.

1. kesäkärpänen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Miten on Kosin saari nykyään, onko pelkkä nuorison bailusaari vai uskaltaako myös aikuisikäiset ajatella sinne matkaavansa? Noin 10 v sitten oltiin siellä edellsien kerran 2 viikkoa ja sitä joskus 80-luvulla.
    Sen tiedän että saaren turistiviranomaiset haluavat sinne maksukykyisiä asiakkaita ja "tekevät jotain" asian hvyäksi. Mitenkähän lienee onnistuttu?
    Lomapaikkana yhdistelmä kalymnos-Kos mielessä...

2. kesäkärpänen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sain juuri alustavan raportin Kosilta, pari sukulaista oli siellä viime viikon. Kaikenikäisiä ihmisiä siellä lomailee ja vaikuttaa todella siltä että nuorison bailupaikan maine alkaa olla menneiden talvien lumia... onneksi.

3. Eva Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Elokuun puolen välin jälkeen ei nuorisoa ole kovin paljon ollut koskaan Kosilla, sillä niin monilla ovat koulut ja opiskelut alkaneet/alkamassa. Suurin osa nuorisostahan on Skandinaviasta ja Suomesta ja heitä on siellä lähinnä kesä-heinäkuussa. Syyskuussa (samoin toukokuussa) keski-ikä on 40-50 v, kun katselee porukkaa iltaisin rantakadulla. Tämän tiedän 14 vuoden ja 24 käyntikerran perusteella.

4. kesäkärpänen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Taannoin lokakuussa, vuotta en muista mutta on siitä jo aikaa, oli nuorisoa ihan riittävästi. eli paljon. Enkä nyt sellaista 10-12 vuotiasta tarkoita vaan aikuisempaa eli parinkympin korvilla. Menoa oli aikamoista baarikadulla ja rannan tuntumassa iltaisian, hotelli oli aika rauhallinen.

5. Eva Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tokihan nuorisoa aina sen verran on, että baarikadulla on vilskettä. Tarkoitin lähinnä sitä älytöntä huutamista, kännäämistä ja musiikin huudattamista kaiken yötä hotelleissa, jota on kesä-heinäkuussa. Silloin ei ole rauhaa missään. Jos oma hotelli on rauhallinen, niin naapurissa sitten ainakin asuu täysillä musiikkia huudattavia ruotsalaisia oli vuorokauden aika mikä tahansa. No, ehkä aamu viidestä puoleen päivään on vähän rauhallisempaa, kun eivät nekään nukkumatta pärjää.
    Joka rauhaa kaipaa ei varmaan baarikadulle edes mene ja onneksi sen läpi ei ole pakko kulkea mihinkään päin mennessä ellei itse halua sen kautta mennä.

6. ikero Vierailija

Kovin oli mitäänsanomaton Kosin yöelämä elokuussa. Baarikadulla oli kyllä ihmisiä, hotellit taas vaikuttivat hiljaisilta (paljon tyhjiä huoneita ja autiota hotelleja). Ruotsalaisia Kosille ei sattuneesta syystä pahemmin ole, turistit ovat pääasiassa Italiasta ja Hollannista. Minusta Kos oli harvinaisen tylsä paikka joten saattaa hyvin sopia nykyään aikuiseen makuun.

7. kävijä Vierailija

Paikka mikä tahansa on ikävä jos asettuu istumaan yhteen ja samaan baariin tai kiertelee kaupungin ympyröissä. Päämäärät on siis saavutettu eli Kos on saatu rauhoittumaan meluavilta nuorilta jotka aiheuttavat enemmän tuhoa kuin tuovat rahaa paikkaan.
    Tuntemani tämän vuoden Kos-kävijät ovat käyneet myös Kalymnoksella, Nissyroksella ja Pserimoksella.

8. Loma on jo tarpeen Vierailija

Viikolla 42 Kossille rentoutumaan!

9. matkakuumetta Vierailija

viikolla 41 menossa, minkähänlaista ilmaa mahtaa olla tiedossa?

10. Itse olin viimeksi Kosilla kaksi vuotta sitten. Yleensä Kesä,-Heinäkuussa.Olen ollut siellä Galaxy-hotellissa (joka kuului ennen Aurinkomatkojen listoille).Pieni, vaatimatonkin perheen omistama hotelli.Mutta aivan ihana isäntä ja poika jotka sitä pitävät.Järjestivät drinkinteko iltoja, karaokea jne.Ystävällisiä ja lämpimiä.Nykyään lähinnä Hollantilaisia hotellissa (koska ei enää kuulu Aurinkomatkojen valikoimiin).Mutta suosittelen lämpimästi.
    Myös Oscar-hotellissa olen Kosilla ollut.Iso hotelli, jossa kanssa monen tasoisia huoneita.Omakin huone oli aika vaatimaton (mutta kun nähtiin millaiset huoneet oli Ruotsalaisilla),meillä oli paremmat.Ja, syykin löytyi.Suomalaiset eivät sotke ja riko paikkoja niinkuin Ruotsalaisturistit. Jotka, olivatkin hotellilla ja Kossilla kuin euroopan omistajia.Huusivat ja metelöivät.
    Kossille voi mielestäni aivan hyvin lähteä muutkin kuin 20v bilehilet.Itse (lähempänä 40v) olen tuntenut nuorista huolimatta Kossin ihan rauhalliseksi ja mukavaksi lomapaikaksi.Jos viikon vain on.Kaksi viikkoa siellä on liian pitkä aika (liian pieni).Mutta katseltavaa löytyy. Itse kuljin vuokra polkupyörällä ja kävellen.
    Ruokapaikoista voin kehua vilpittömästi Karis tavernaa.Jossa ruoka on hyvää ja maittavaa.Ja, voi huolella syödä.Ei vatsanpuruja.Työntekijät iloisia ja palvelu hyvää.Hinta laatusuhde hyvä.
    Itse en pois sulje ajatusta, ettenkö voisi joskus vielä "eksyä" Kossille taas uudestaan käymään.

11. Eva Vierailija

Keskustan hotellit ovat autioita ja tyhjiä, koska matkanjärjestäjien hotellit ovat vuosi vuodelta suurempia ja kauempana keskustasta. Ilmeiset ihmiset haluavat nykyisin enemmän sellaisiin paikkoihin, jossa ovat kaikki palvelut eikä välttämättä "tarvitse" edes poistua sieltä hotellin alueelta ja vaivautua meren rannalle. Minulle ne paikat ainakin ovat kauhistus. Olen ihmetellyt tätä suuntausta, koska itse haluan asua yksinkertaisessa ja pienessä huoneistohotellissa lähellä keskustaa ja uima-allasta ei saa olla.
    Se hyvä puoli siitä kuitenkin on, että jo vuosia olen ottanut pelkät lennot Kosille ja useampikin noita nykyisin hiljaisia hotelleja on tullut tutuksi, koska niistä saa halvalla huoneita. (18-20 €/vrk/2-h-huone).

12. Keskustan hotellit ovat autioita ja tyhjiä, koska matkanjärjestäjien hotellit ovat vuosi vuodelta suurempia ja kauempana keskustasta. Ilmeiset ihmiset haluavat nykyisin enemmän sellaisiin paikkoihin, jossa ovat kaikki palvelut eikä välttämättä "tarvitse" edes poistua sieltä hotellin alueelta ja vaivautua meren rannalle. Minulle ne paikat ainakin ovat kauhistus. Olen ihmetellyt tätä suuntausta, koska itse haluan asua yksinkertaisessa ja pienessä huoneistohotellissa lähellä keskustaa ja uima-allasta ei saa olla.
    Se hyvä puoli siitä kuitenkin on, että jo vuosia olen ottanut pelkät lennot Kosille ja useampikin noita nykyisin hiljaisia hotelleja on tullut tutuksi, koska niistä saa halvalla huoneita. (18-20 €/vrk/2-h-huone).

Eva oikeasti, kuinka helposti löysit Kosilta yöpaikan itsellesi? Vai, varasitko sitä Suomesta päin itse etukäteen? Vai, luotit vain siihen, että paikanpäältä paikka löytyy? Onko joitakin hotelleja joita viosist vastaisuuden varalle suositella, jos uskaltautuisin kokeilemaan samaa.

13. kosilla käynyt Vierailija

Kosilla varon todellakin menemästä niihin kauempana oleviin hotelleihin. Jo aluekin on kuin keskitysleiri, oli sitä 15 v sitten. Keskustassa on hyviä majapaikkoja, ovat kunnostaneet niitä. Lyhyt matka keskustaan ja merinäköalaa löytyy. Myös uima-altaallinen hotelli voi olla ok, siitä on kokemusta (edellytys ettei siihen majoutu huutavian kakaroita).

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri