Koska allergia alkaa helpottamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä vaan

Vieras
Hei kaikki samassa tilanteessa olevat! Eli tosta otsikosta sen mun kysymyksen saakin selville.. Mun nuorimmalla pojalla (1.6v) siis ruoka-aineallergiaa. Allergia on sillä ollut olemassa aivan alusta saakka ja allergiatesteissä olimme jo kun poika vasta n.puolen vuoden. Prick-testistä selvisi vain kananmuna,mutta myöhemmin selvisi,että allerginen myös maidolle ja vehnälle. Poika on aina oireillut iholla. Meillä ollut siis jo yli vuoden aika suppea ruokavalio. Viljoista käy kaura ja ohra ja vehnää olen nyt alkanut kokeilemaan. saanut tavallista paahtoleipää jo monta aikaa ilman oireita. makaronia sai kahtena päivänä ilman oireita,mutta mannapuuron oireet jäi epäselviksi kun hampaiden tulo sekaa taas kuvioita.
peruna ei ole pojalle koskaan sopinut eikä siis paljon mikään muukaan...

Eli olisi kiva saada tietää,että koska tämä allergia hiipuisi pois ja minkä ikäisinä teidän lapset alkaneet sietämään maitoa ym.

toinen askarruttava asia on siis toi pojan iho. Iho on siis atooppinen ja rasvailla pitää ahkerasti. Että paraneeko ihokin allergian mentyä pois vai jääkö poika atooppiseksi?????
:kieh: KIITOS VASTAUKSISTA ETUKÄTEEN :)

meillä kakkosella on ollut aikanaan lievä reaktio mm vehnälle joskus alle 2 v kun noita muitakin allergioita katsottiin. Se meni ohi, en oikein osaa sanoa missä iässä. Kananmunalle edelleen allerginen eli se kai ei ole niitä helpommin ohimeneviä ja sitten nuo siitepölyn kylkiäisinä tulevat kasvikset keittämättöminä.
Mutta vanhimmalla oli tuossa alle 2 v kiellettyinä aineina mm mansikka, tomaatti, pavut mutta ne meni ohi joskun tuonne 2-3 vuoteen mennessä.
Tuosta kakkosen venhäjutusta sanottiin että se oli lähinnä vain suoliston kypsymättömyyttä käsitellä kaikki vieraita aineita.
Ootas.... mitähän muuta kysyit. No vastaan kuitenkin vielä maidosta. Miedän lehmänmaitoallergikolla se todettiin n puolivuotiaana kun sai jostakin valmispuurosta oireet (sitä ennen eikä sen jälkeen saanut mitään lehmänmaitopohjaisia korvikkeita). Vähän yli 1 v oli mennyt ohi, ei reagoinut enää, mutta mutta..... Nyt meillä kuitenkin sama lapsi on kuitenkin lehmänmaitoallergikko, en tiedä miten kauan on ollut (vai menikö ollenkaan ohi, oliko vaan lievemmin oirein välillä... who knows, who remembers!) mutta maidolla selittyi iho-oireet sitten. Nyt ei oikein uskoa ole että tuo lehmänmaitohomma menisi enää koskaan ohi kun neiti on eskarilainen jo!
Eli on niitä "allergioita" jotka loppujen lopuksi on elimistön kypsymättömyyttä käsitellä kaikkia "vieraita" aineita ja sitten ne menee tuossa 2-3 vuotiaaksi ohi ja sitten on näitä pysyvämpiä juttuja. Mm mulla itselläni on tullut uusia ruoka-aineita kiellettyjen listalle aikuisiässä, ei kuulema "normaalia" mutta näinhän se on....
Aika yksilöllistä siis
ai joo ja nuo ihojutut, vanhimmalla iho on aika lailla parantunut noiden varhaislapsuusvuosien jälkeen, vain vähän kuiva on mutta ei mitään atopiaa. Maitoallergikon iho on tosi hyvässä kunnossa eikä enää joka paikasta niin kuiva kuin oli oireaikaan, toki jos piilomaitoa tulee jossakin niin toki oireilee mutta muuten pehmeä ja hyvä.

Kiitos vastauksesta!
Huojentavinta oli kuulla,että toi iho todellakin voi parantua iän myötä. Meiän pojalla nyt aikasta hyvässä kunnossa iho tai itse asiassa tosi hyvässä kun tuo ruokapuolikin kunnossa. Mut sillon vauvana kun ruokalistalla oli vaikka mitä niin iho oli aivan karmea.

Katsotaan kuukausi kuukaudelta eteenpäin ja toivotaan parasta!

Sitten kaikille muillekin kysymys että ONKO TEILLÄ KOKEMUKSIA SELLASESTA KUIN PNEUMOKOKKI-BAKTEERI? Meillä oli tämä ja poika siis aivan täysin parantunut,mutta olisi kiva kuulla että onko mahdollisesti muilla ollut tätä!

Yhteistyössä