koska hiusten väri vaihtuu jos vaihtuu?

  • Viestiketjun aloittaja hanna
  • Ensimmäinen viesti
hanna
kyselin tuossa aikaisemmin silmien värin vaihtumisesta... itsellä siis on siniset silmät ja miehellä ruskeat. Minulla on vaalea tukka (mutta syntyessä musta!) ja miehellä tummanruskea. Vauvalla todella tumma tukka syntyessä ja nyt (4 viikkoa)...

Jännäillään koska hiusten ja silmien väri vaihtuu JOS vaihtuu ollenkaan (toivottavasti ei ;)

 
Minttu
Lapsilla lähes kaikilla ainakin Suomessa on syntyessään tumma tukka. Siitä se sitten yleensä muuttuu pikkuhiljaa lapsen ollessa 6kk-4v. Yleensäkin tämä vauvatukka lähtee kokonaan tai osittain pois tai ainakin sen sävy muuttuu. Joten 4 viikkoisen tukanvärin perusteella on turha vielä mitään ennakoida, tukka on 85% todennäköisyydellä tumma tällöin, mutta lopullinen väri voi olla maantienharmaasta vaikka punaiseen... Todella usein käy niin että syntyessään lapsella tumma tukka, 1 vee ja ylöspäin tukka onkin ihan vaalea ja sitten tukka taas tummuu. Esim miehelläni oli aivan vaalea tukka 5 vuotiaaksi ja aikuisena tukka on taas ollut lähes musta! :)
Silmien väristä olen kuullut että jos isovanhemmista on 3/4 osaa sinisilmäisiä ja 1/4 osaa ruskea niin lapsella on 50% todennäköisyys saada kummat tahansa, mutta jos luku on 2/4 ja 2/4 niin todennäköisyys ruskeisiin silmiin on isompi kuin sinisiin.
 
mami-81
Meidän ekalla ja kolmannella oli syntyissään ihan punaiset hiukset mutta vaaleni 6kk lähtien ja nyt ovat ihan vaaleita!! Keskimmäisellä oli syntyissään paksut piki mustat hiukset mutta hänkin rupesi pian vaalenemaan ja vaalea on nyt hänkin!! Kuten äiti ja isikin.
 
Meitsi
Meidän vauva syntyi tummana, tosi tummana omasta mielestäni, me kun miehen kanssa ollaan ihan suomalaisen näköösiä..Ehkä hieman tummemmat kasvon värit, mutta kuitenkin ollaan ihan perunapellolta nostetun näköisiä.

Tytön tukka vaihtui joskus siinä 4kk ja TULI IHAN VAALEA. Nyt on sellainen enkeli tukka, että sovitaan kaikki sinne perunapellolle ;))
 
Tiudidiudi
Yleensähän kesällä syntyneillä vauvoilla on jostain syystä semmoinen mustahko tukka....

Meillä ei ole yhdelläkään lapsella ( 3 kpl ) ollut tummia hiuksia syntyessään, vaan vaaleanruskehtavat.
Nyt on yksi ihan blondi (poika ), väri muuttui n.8kk-1 v, yksi vaaleanruskea/punertava (poika), hieman vaaleni n.8 kk-1v, ja yksi punatukka, punertui n.6 kk.iässä....

Voi siis kestää jonkin aikaa vielä,ennenkuin vaihtuu, ja se paksu vauvatukkahan lähtee kuitenkin pois yleensä aina...
 
katju
Tuttavan poika syntyi nyt maaliskuussa ja hänellä oli paksu musta tukka ja vanhemmat molemmat luonnostaan vaaleahiuksisia.
Kun näin pojan nyt vähän aikaa sitten, oli hän tasan 4kk ja tukka oli täysin vaalea. Eli vähän samallalailla meni kuin -Meitsin- tytöllä.
 
blondi
meillä oli punapää syntyessä, joka on nyt kesän aikana vaalentunut täysin (nyt 1,3v.) itsekin olen syntynyt punaisella päällä, vaikka suvussa ei oo yhtään punapäätä :)
odotamme pysyykö blondina, kuten minä ja pappa, vai tummeneeko isin tummanruskeaksi. mulla suvussa kunnon blondius on yleisempää.
 
Jumbojätti
meidän tytöllä oli ruskea tukka ja nyt on pikkasen alkanut vaalenemaan (2kk). Itselläni on maantinevärinen tukka ollut ja miehelläni vaalea. Saa nähdä kumpi tulee, mutta ainakin taitaa vaaleaan päin mennä.
Silmien väri meillä molemmilla on sininen tai sini-harmaa, joten eiköhän tytölle tule myös siniset simmut. Se lopullinen väri kai tulee siinä 2v iässä??! Olenko oikeessa?? Vai oliko se 3v?
 
mami-81
Niin meidän lapset on syntyneet helmi-, maalis- ja huhtikuussa. Maaliskuun vauvalla oli se pikimusta tukka.
Minulla itelläni oli vauvana punainen tukka, sitten vaaleni ja oli ihan valkoinen jossain vaiheessa. Nyt on ihan vaalea mutta ei valkoinen.
Miehellä ei taas ollut hiuksia ollenkaan!
Ollaan itse synnytty keskellä kesää.
 
Tyttö -97
Kun synnyin, minulla oli melkein musta tukka. Hiusten väri vaihtui vuodenaikojen mukaan: kesällä hyvin vaaleat, talvella tummanruskeat. Vieläkin on niin, mutta talvella hiukset eivät tummu yhtä paljon, mikä on sääli, sillä olisihan se kivaa, jos nyt olisi tumma tukka ja puolen vuoden kuluttua blondi :D Aivan alta minun hiukseni kyllä ovat tummanruskeat kun kesällä ei aurinko pääse niihin niin vaikuttamaan. Luultavasti kun vanhenen niin hiukset muuttuu tummemmaksi niinkuin mummolla.
 

Yhteistyössä