Koska lapsi alkaa taas vatsataudin jälkeen syömään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apsi Deisi

Aktiivinen jäsen
03.06.2007
7 211
0
36
Joo vähän hassu kysymys ja varmasti yksilöllistä. Likalla (1v9kk) alkoi uudenvuodenyönä oksennustauti. Oksensi sen yön ja aamun. Eilen ei syönyt oikeastaan muuta kuin muutaman sipsin, suklaakonvehtin, banaanin ja joi ihan hyvin. Illalla oksensi taas kaiken pihalle. Sen jälkeen ei ole oksentanut mutta ei myöskään ole tänään juuri syönyt. 1,5 purkkia hedelmäsosetta ja 5lusikallista vanukasta ja kaks haukkua banaania on koko päivän saldo.
Jokohan tuo huomenna suostuis syömään?

mennä päiviä vatsataudissa, meillä tyttö oli kaksi vuotta sitten jouluna vatsataudissa melkein viikon, niin että ekan päivän jälkeen oksensi kerran päivässä (tietysti yöllä..) eikkä oikein ruoka maitunut, mutta neste on tärkeintä, vanilijajäätelö on muuten hyvä pysymään vatsatautisella ilman oksentelua.

itse olen ollut samasta asti vatsataudissa kuin lapsesi, olen aikuinen ja imetänkin viellä, mutta silti ei ruoka oikein maistu.. koita huomenna unien jälkeen.. tärkeintä on että juo.

Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Kuullostaa karulle mutta sitten kun sen tekee mieli? Onneksi juo niin ei pitäis mitään hätää olla

No näin mäkin vähän järkeilin et hätää ei ole koska kuitenkin juo.

Juuri näin.

Meillä toinen sairasti mahataudin oksennuksen muodossa muutama päivä sitten, ja viimeisestä tyhjennyksestä kahden tunnin päästä söi kattilallisen makaronia ja joi puoli litraa colaa.

Toinen lapsista rotuu syömättä liki viikon ennekuin alkaa taas maistua. Minä itse olen samanlainen, mies on kuin tuo toinen muksu.

Äsken söi 1 lusikallisen puuroa ja puoli purkkia hedelmäsosetta. Se on ainut mitä suostuu syömään, normaalisti sitä ei meillä syödä. Mutta jugurttikaan ei kelpaa ja se on tytön herkkua. Noh jos huomenna sitten menis jo paremmin =)

Meil oli lapsi rotaviruksessa reilu 2-vuotiaana. Se kesti kaikkiaan 8 päivää, ensin oksensi yli vuorokauden ihan putkeen, sitten alkoi kerran päivässä litra -ripuli. Ripulipäivinä ei syönyt kuin yhden nakin päivässä ja joskus ville vallaton -puikon, mutta nestettä ja osmosalia pakotettiin nielemään melkein jatkuvasti. Oli se aika kauheaa, mutta tosiaan 7 päivää jaksoi tuolla nakkidieetillä oksennuspäivän jälkeen ennen kuin alkoi ruoka maistua.

Yhteistyössä