Koska lapsi päiväkodista kesälomalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotiäiti

Vieras
Lapsemme on päiväkodissa 3 kertaa viikossa 6h/kerta. Itse olen kotiäitinä vauvan (6kk) kanssa. Joten voisin pitää lomaa lapsella jo nyt vaikka kesäkuusta alkaen, mutta onko jotain tiettyä päivää milloin normaalisti jäädään hoidosta lomalle? Miten te muut kotiäidit otatte lapsenne kotiin lomalle?

Ja onko päiväkodeissa tapana viedä hoitajille kukkia kevätjuhlaan?
Lapsi jatkaa syksyllä samassa paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Lapsemme on päiväkodissa 3 kertaa viikossa 6h/kerta. Itse olen kotiäitinä vauvan (6kk) kanssa. Joten voisin pitää lomaa lapsella jo nyt vaikka kesäkuusta alkaen, mutta onko jotain tiettyä päivää milloin normaalisti jäädään hoidosta lomalle? Miten te muut kotiäidit otatte lapsenne kotiin lomalle?

Ja onko päiväkodeissa tapana viedä hoitajille kukkia kevätjuhlaan?
Lapsi jatkaa syksyllä samassa paikassa.

meillä oli lapsi erityisryhmäsä päiväkodissa vaikka olin vauvan kanssa kotona. Otin lapsen pois hoidosta touko-kesäkuun vaihteessa kun alkoi periaatteessa kesäkausi ja vein takaisin kun alkoi syksykausi (elokuun puoliväli kun eskarit aloittivat). Kesäkauden aikana ei ollut erityistä ohjelmaa erityisryhmissäkään.

Sinähän saat aivan vapaasti itse päättää koska lapsen otat pois hoidosta ja koska viet takaisin. Jos haluat säästää hoitokuluissa niin pitää olla kokonaan pois kuukausi, niin joutuu maksaan vaan uolen kuun maksun. ja jos lapsi aloittanut edellisenä elokuussa niin heinäkuun saan ilmaiseksi. (näissä voi olla kuntakohtaisia eroja)

Toukokuun lopussa loppuu toimintakausi eli silloin on varmaan hyvä aika jäädä lomailemaan. Juhannuksen jälkeen päivhoitoa supistetaan eli monet päiväkodit menevät kiinni ja joku vain päivystää. Monessa kunnassa saa kesämaksuihin alennusta tai jopa ilmaisen kesän, jos pitää poissa kesäkuukaudet.

Jos henkilökuntaa haluaa muistaa niin monet muistavat lomalle lähtiessä, jotkut kevätjuhlassa.

Ollaan sovittu, et vammasemme jää heti kesän alussa, olisivat halunneet heidät KOKO kesäksi päiväkotiin, mutta halusimme että pääsimme
itse pääsemme koko kesänä minne vain, muiden lasten kanssa.

meillä pph pyysi saisiko poju olla hoidossa vielä kesäkuun ajan vaikka minulta loppuu työt toukokuun lopussa .sanoin että kyllähän se käy,tehdään isompien lasten kanssa sitten pihahommia ja vietetään aikaa isompien kanssa=) hoitaja halus siksi että saa täyden palkan...

Yhteistyössä