Koska menee luottotiedot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa:(

Vieras
Mies oli saanut aiemmin ilmoituksen, jonka mukaan hänen toista jälkiveroeräänsä peritään ulosottoviraston kautta. Minä siivosin tuon ilmoituksen parempaan talteen sillä seurauksella, että mies ei muistanut hoitaa maksua. Nyt tulimme parin päivän reissulta kotiin (olimme poissa ti-to) ja ja eteisessä odotti kirje. Kirje on päivätty 15.7. mutta se ei ollut saapunut meille vielä maanantaina 20.7. jolloin lähdimme reissuun. Kirjeessä ilmoitettiin, että mieheltä ulosmitataan tänään 23.7. pidettävässä tilaisuudessa palkkatuloa. Onko häneltä nyt mennyt luottotiedot? Vai voiko asian hoitaa marssimalla huomisaamuna sinne virastoon rahatukun kanssa?

Sanon suoraan että ottaa päähän. Meillä ei ole rahahuolia, säästöjä on kymmeniä tuhansia. Silti voi olla, että nyt ovat luottotiedot menneet oman tyhmyyden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mulle käynyt melkein sama:
Ei, jos saatavat saatiin tuosta kuitatuksi.

Verot menevät suoraan ulosottoon. Ja te ehkäpä opitte tästä tapauksesta.

Ei saatu. Mies ei maksanuit itselleen viime kuussa palkkaa. On siis yrittäjä.

Ja kyllä; opimme tästä. Vastedes MINÄ hoidan meidän perheen rahaliikenteen. Myös miehen laskut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä meneekö luottotiedot mutta miks se jälkivero on alunalkaenkaan maksamatta jos teillä on säästöjä kymmeniä tuhansia???

Siksi, että meillä asuu kaksi superkiireistä uraihmistä. Kaikkea ei vaan muista:/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Näin on:
Verovelka ei vie luottotietoja, joten olkaa huoleti

Onko oikeati noin??

Joo en usko, että tässä tapauksessa menee. Lue tuosta:
http://docs.google.com/gview?a=v&q=cache:e2W4HCz4vPgJ:www.vero.fi/nc/doc/download.asp%3Fid%3D2983%3B207549+verovelka+luottotiedot&hl=fi&gl=fi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tässä PFD:
http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=2983;207549

Tänks! Tässä tapauksessa se on siinä ja siinä, miten käy. Toisaalta, en usko, että ulosmittausyritys palkasta tapahtuu samalla hetkellä, kun lapussa mainittu tilaisuus on ohi. Toisaalta, mistä sen tietää.

Huomisaamuna asia selviää, täytyy vain toivioa parasta. Toivottavasti selvitään säikähdyksellä...

Ei saatu. Mies ei maksanuit itselleen viime kuussa palkkaa. On siis yrittäjä.

Ja kyllä; opimme tästä. Vastedes MINÄ hoidan meidän perheen rahaliikenteen. Myös miehen laskut.

Eipä taida kannattaa, kun jo avauksessa selitit itse siivonneesi jälkiveroista tulevan ilmoituksen ja pankkisiirrot "parempaan talteen". Siksi se kai jäi maksamatta.

Jos miehesi ei ilmoitettuna ulosmittauspäivänä maksa jälkiveroa, niin merkintä tulee sekä luottotietoihin, että ulosottorekisteriin. Verothan ovat ilman erillistä oikeuden päätöstä heti ulosmittauskelpoisia.

Totta, että verovelka ei automaattisesti aiheuta maksuhäiriömerkintää, mutta ulosoton huomiotta jättäminen aiheuttaa. Pitää ymmärtää kaksi eri asiaa, verovelka ja ulosotto.

Yhteistyössä