koska perätilassa olevat vauvat kääntyvät raivotilaan? saanko sektion jos ei käänny?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sektio"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sektio"

Vieras
en halua synnyttää perätilassa olevaa vauvaa alakautta? muutenkin mulla synnytyspelko pahentunut aivan kamalaksi.

odotan siis neljättä 24viikolla, ja oli pari viikkoa sitten ultrassa perätilassa, mikä ihan uutta mulle.. on edelleen, potkii aina tuonne alas.. kääntyyköhän vielä?
kaikki kolme muksua on olleet aina pää alaspäin, joka neuvolakortin mukaan joka kerta..

saako uudelleen synnyttäjä valita sekstion, vai pistetäänkö mut väkisin synnyttämään peräilassa oleva,jos on loppumetreilläkin perätilassa?

Mulla on nyt 32+0 ja taitaa olla perätilassa. =) Kääntyi muutama päivä sitten taas vaihteeksi näin päin, sitä ennen oli viikon verran toisinpäin. Ja sitä rataa on mennyt tähän asti, eli hyvin tuntuis vielä mahtuvan kääntyilemään. Sais kyllä minustakin kohta jo jysähtää pää alaspäin, kiitos.

Siskonsa oli rv 29 asti pää alaspäin ja niin sitten loppuun asti. Mutta ei tämä. Tämä vetää rallia yhä.

Niin ja itse oon tullut siihen tulokseen, etten kyllä aio perätilavauvaa yrittää synnyttää, jos sikseen jää. Mutta en oo vielä huolissani. :)

Sillähän on vielä hyvin aikaa kääntyä. En mä muista, että noin aikaisin olisi edes asentoa mihinkään merkattukaan. Mulla on kaksi lasta ollut perätilassa ja jouduin kummastakin sektioon, vaikka raivotarjonnassa olleet olen voinut synnyttää. Mun lantio on huonon mallinen perätilasynnytyksiin.

Noillaa viikoilla vauva voi kääntyä vielä ihan miten päin vaan masussa. Itsellä käännös tapahtui viikolla 36 (perätila --> raivotarjonta).

Ennen synnytystä voidaan yrittää ns. ulkokäännöstä eli vauvan kääntämistä raivotarjontaan synnytyssairaalassa. Mahdollisuudet alatiesynnytykseen tarkistetaan kuvaamalla lantion rakenteet ja vauvan koko. Siitä minulla ei ole tietoa, kuinka aktiivisesti yrittävät uudelleen synnyttäjän saada synnyttämään alakautta. Käsitys kuitenkin on, ettei siihen pakoteta, koska onnistuneen perätila-alatiesynnytyksen edellytys on äidin motivaatio.

Mutta olet vasta viikolla 24 eli ihan turha stressata asiasta vielä!

no näiltä viikoilta alkaen mulle on ainakin merkattu. ja viimeks oli ultra jossa sanottiin olevan perätilassa.

kiitos vastauksista, kyllä uskosin kans et kääntyy, mut alko jänskättään,kun kaikki muut olleet aina pää alaspäin alusta asti, toki ovat pyörineet siellä alussa,mutta silti.

kukaan ei vastannut tai tiennyt, saanko sektion,vaikka olen uudelleen synnyttäjä,jos vauva on perätilassa silloin? :)

Saat sektion jos niin haluat. Eivät sitä mainosta, mutta se on oikeutesi. Sun ei tarvitse suostua edes kääntöyritykseen... tosin se onnistuu paremmin uudelleensynnyttäjällä.

[QUOTE="sektio";22664342]no näiltä viikoilta alkaen mulle on ainakin merkattu. ja viimeks oli ultra jossa sanottiin olevan perätilassa.

kiitos vastauksista, kyllä uskosin kans et kääntyy, mut alko jänskättään,kun kaikki muut olleet aina pää alaspäin alusta asti, toki ovat pyörineet siellä alussa,mutta silti.

kukaan ei vastannut tai tiennyt, saanko sektion,vaikka olen uudelleen synnyttäjä,jos vauva on perätilassa silloin? :)[/QUOTE]

Saat sektion, vaikka oot uudelleensynnyttäjä :)

Mulla ei onnistuneet kääntöyritykset. Lapsista siis toka ja viides oli perätilassa ja jouduin sektioon. Mulle ei annettu edes mahdollisuutta yrittää synnyttää heitä.

Yhteistyössä