Koska synnytyksen jälkeen saa sterilisaation?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselyikä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kyselyikä

Vieras
Joudun yksityiselle koska ikäni puolesta eivät suostu tekemään julkisella puolella. Pitääkö jo ennen synnytysta varata aikoja jne?
Joskus ollaan tehtu synnytyksen yhteydessä/jälkeen mutta nykyisin ei kai enää tehdä,milloin siis tehdään?

Ja minkä verran tulee maksamaan? Jos vuoto jää liian runsaaksi sterilisaation jälkeen voinko ottaa hormonikierukan sterilisaation lisäksi?

Juu,aion kysyä lääkäriltä kaikkea mutta nyt on luppoaikaa ja mietin yksikseni.

Julkisella puolella tehtiin mulle, synnytystä seuraavana päivänä. Yksityisten hinnoista en tiedä. ENkä kierukoista lisäksi. Tosin menkat ärsyttää kun "turhaan" vuodan, voisin poistattaa koko kohdun.

Ei yksityisellä puolella pitäisi olla yhtään lepsumpia sääntöjä koska sterilisaation saamista säädellään lailla. Lupahakemukset täytyy hoitaa etukäteen. Synnytyksen yhteydessä tehdään vieläkin, mutta varsinkin alatiesynnytyksen yhteydessä tehty toimenpide pettää hieman useammin kuin muuten tehty.

Toki steriloidulle voi laittaa h-kierukan, mutta miksi et suoraan ota sitä vaan haluat sterilisaation?

Mä en osaa auttaa, mutta kertoisitko, minkä ikäinen olet, kun sanot kerroit että ikäsi polesta ei julkisella puolella operaatiota tehdä?
Että voiko sterilisaation saada yksityisen klinikan kautta alle 3-kymppisenä jos mikään muu kriteeri ei täyty? Vai onko se sielläkin mahdotonta?

Olen 27 vuotias ja odotan kaksosia toista kertaa. Odotan nyt neljättä ja viidettä lasta. Olen puhunut yhdelle lääkärille ja hän sanoi että luultavasti joku lääkäri tekee sen mutta pitkin hampain kun olen niin nuori. Mikään ehkäisy ei tunnu toimivan paitsi kumit.
Hormonikierukka on pettänyt ja samoin pillerit.
Haluan leikkauksen itselleni oman mielenrauhan vuoksi. Raskaudet ovat vaikeita. Nyt saa riittää.

Mies on samanikäinen kuin minä mutta vain näiden kaksosten biologinen vanhempi. Hänelle ei siis tehdä leikkausta.

Ei niiden biologisia lapsia tarvitse olla, huollettavuus riittää.

Toki saat 5 lapsen äitinä sterilisaation vaikka olet alle 30 v. Kovistelet lääkäriä, että nyt laittaa paperit kuntoon, ettei ehkäisy taas petä ja alat odottaa kutosta ja seiskaa.

Synnytätkö sektiolla? Siinä onnistuu helposti piuhojen katkaisu samalla reiällä.

mulle tehtiin 5 sektion jäkeen synnytyksen yhteydessä sterilisaatio.tosin 4 kaveria raskautunut sterilisaatiosta huolimatta!!mulla lisäksi h -kierukka koska s jälkeen vuodin melkein kuiviin!!eli runsaiden kk hoitoon saa kierukan ilmaiseksi!

Sterilisaatio voidaan suorittaa joko naiselle tai miehelle. Sitä tulee pitää pysyvään raskaudenehkäisyyn tähtäävänä, peruuttamattomana toimenpiteenä. Se on ainoa ehkäisymenetelmä, jonka saamista säädellään lailla. Hakijan tulee täytää jokin seuraavista edellytyksistä:

1. Hakijalla on yksin tai yhdessä aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta
2. Hakija on täyttänyt 30 vuotta
3. Raskaus vaarantaisi hakijan hengen tai terveyden
4. Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot
5. On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika
6. Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaisi hänen kykyänsä hoitaa lapsia

http://metku.net/~pesu/ehkaisy/sterilisaatio.php

Päivitys 1/2007: Essure-menetelmä on hellävaraisempi keino tehdä sterilisaatio. Siinä kumpaankin munajohtimeen sijoitetaan pieni joustava mikroimplantti. Asennuksen jälkeen munajohtimet kasvavat kiinni kolmessa kuukaudessa. Johtimien sulkeutuminen estää munasolujen kulkeutumisen kohtuun, eivätkä siittiöt näin ollen pääse heldelmöittämään munasolua.

Lisätietoja Essure-toimenpiteestä: http://www.essure.ch/finnish/consumer_landing.html.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päivitys 1/2007: Essure-menetelmä on hellävaraisempi keino tehdä sterilisaatio. Siinä kumpaankin munajohtimeen sijoitetaan pieni joustava mikroimplantti. Asennuksen jälkeen munajohtimet kasvavat kiinni kolmessa kuukaudessa. Johtimien sulkeutuminen estää munasolujen kulkeutumisen kohtuun, eivätkä siittiöt näin ollen pääse heldelmöittämään munasolua.

Lisätietoja Essure-toimenpiteestä: http://www.essure.ch/finnish/consumer_landing.html.

Tästä KIITOS! Tuohan kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Täytyy kysyä lääkäriltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tästä KIITOS! Tuohan kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Täytyy kysyä lääkäriltä.

Palstallakin jollekin tehty tuo.Olikohan Pinki.

Yhteistyössä