koska voi viedä vauvakeinuun ulos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä mamma

Vieras
Vauva ei osaa mennä itse istuma-asentoon, mutta istuu kyllä ilman tukea kun istumaan laittaa. Osaa mennä konttausasentoon mutta ei osaa kontata. Voisinko jo viedä keinumaan?

Veisittekö te jo tällöin keinumaan vai odotanko vielä?

Odottaisin kyllä plussakelejä ja "kaikki lumet pois" ennen kuin keinumaan laittaisin - ja siihen mennessä varmaan jo selkäkin vahvistunut riittävästi. Ainakaan meidän puistoissa ei keinuja edes ole talvella käytössä ;)

[QUOTE="Muuan";29575888]odota että istuu kunnolla. Keinussa heiluminen ei tee hyvää jos pää heiluu miten sattuu[/QUOTE]

Siis että osaa itse mennä istumaan vai?

Mää taasen olen meidän avoimessa päiväkodissa oppinu että kaikenlainen keinunta tekee todella hyvää pienen motoriikalle. Ja niskan kiinnittymisen suhteen 0 esim puolivuotiaalle voi tehdä jo iiiison "vaarin keinun".
Me vietii ulos keinuun het siinä 6kk kohdalla. Mutta olihan meillä kunnon tyyny selän takana niin ei päässy heilumaan. Ja eihän siinä kovaa tarvitse keinua! :) onhan näitä kaikenmaailman vauvak"koliikki"keinujakin, ja onhan niissäkin aikas kova ja iso liike.

No jos jo syöttiksessäki istuu niin iha hyvin voit ulkonaki keinuun hetkeks laittaa.. Kyllä se ipanaki ilmottaa jos ei viihdy ja et nyt varmaan niin urpo oo, ettet näkis jos se siinä holtittomasti heiluu kyydis (et niinku ei olis tukevasti/turvallisesti)..

T:4n lapsen äiti

Yhteistyössä