Hae Anna.fi-sivustolta

Kosmetologin koulutus

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä tuutsie, 03.02.2008.

1. tuutsie Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Onko tietoa, millainen koulu on Hämeen Kosmetologikoulu Tampereella ja mitä kosmetologin koulutus siellä tulee maksamaan?

t. ammatin vaihtaja

2. suositus Vierailija

Kannattaa varmaan ottaa yhteys oppilaitokseen, saat ainakin varmaa tietoa.

3. kosmetologi Vierailija

Hakiessani Lahteen ja Tampereelle yksityisiin kouluhin v. -87 olisin päässyt kumpaankin. Valitsin Lahden, kun tuore poikaystävä asui lähellä.

V. -87 kumpikin koulu maksoi 4000 markkaa. Nyt varmaan yli 10 000 euroa.

Ota reippaasti yhteyttä kouluun. Koulun johtaja on Liisa Appelgren. Aikuisopiskelijalle ja ammatinvaihtajalle nämä yksityiset koulut ovat sopivia. Ei mitään "turhia" yleissivistäviä aineita vaan ainoastaan ammattiaineita.

4. kosmetologi 2 Vierailija

Muistelisin, että Etelä-Suomen Kosmetologikoulu Lahdessa maksaa n.4000 euroa + kirjat ym. Itse valmistuin 1995 ja silloin maksoi 17500 mk.

5. hih. Vierailija

kohtalotoveri...;)

6. miksi maksaa Vierailija

Miksi ihmeessä et hae ammattikouluun tuolle linjalle? Vai etkö ole päässyt?

7. titaaa Vierailija

Koulutus on lyhempi ja perusteellisempi.Turhia aineita ei ole. Työmarkkinoilla arvostetaan enemmän opiston käynyttä.
    Ammattikouluun nyt pääsee kuka tahansa.
    Kyllä yksityiseen on pääsykokeet.

8. garland Vierailija

Olen kuullut ammattilaiselta (maskeeraaja-kosmetologi-kampaaja), että työelämässä arvostetaan enemmän esim. ammattiopiston todistusta kuin yksityisen koulun vastaavaa. Mutta riippuu tietenkin paljon yksityisen koulun maineestakin...

Tässä linkki toiseen samaa aihetta koskevaan keskusteluketjuun:

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/muoti-ja-kauneus/keskustelu/t1610260

9. --neito-- Vierailija

Käsittääkseni, jos pohjalla on lukio tai joku toinen ammattikoulututkinto, niin ammattikoulusta selviää 2:lla vuodella, ilman näitä "sivistäviä" aineita.

10. Jr- Vierailija

Vai pääsee ammattikouluuun kuka tahansa?? Taitaapi olla päinvastoin, eli yksityiskouluun pääsee lähes kuka tahansa vilauttamalla isukin visaa tms ;) Hakiessani ammattikouluun v. 2001 oli hakijoita reilut 60 ja linjalle valittiin 15, pääsykokeena oli haastattelu ja psykologiset soveltuvuustestit. Nykyään työympäristöissä arvostetaan kumpaakin tutkintoa, yhtään väheksymättä kumman tahansa oppilaitoksen käyneitä.

11. ai, Vierailija

kaikilla ei ole isukkia makselemassa

12. kosmetologi Vierailija

Ei ollut minullakaan isää maksamassa, kuoli jo v. -75. Ihan itse maksoin 4000 silloista markkaa kesätyösäästöistäni.

13. kosmetologi 2 Vierailija

Eipä ole isukki maksanut minunkaan opintoja. Opintolainat on siihen tarkoitukseen, ei vanhempien rahat. Kyllä yksityiskoulussa on psykologiset testit ja haastattelut, että ei sinne visalla pääse.

14. Opiskelen tällä hetkellä Hämeen Kosmetologikoulussa. Koulu maksaa 3800 euroa ja työvaatteet, oppikirjat, välineet jne 400-500 euroa. Eli yli 4000 tulee koko koulu maksamaan. Kyseiseen kouluun ei ollut pääsykokeita, mutta haastattelu kylläkin. Sanoisin kuitenkin että todella helppo päästä. Niin ja itse olen minäkin kouluni maksanut.

15. :0.. Vierailija

aika nutcase pitää olla ettei pääse. raha se on mikä ratkaisee...

16. Mamsellikosmetologi Vierailija

Jos nyt valitsisin ammattikoulun tai yksityisen puolen, yrittäisin ammattikouluun. Sinne vaan on hakijoita runsaasti ja vähän pääsee sisälle, joten monelle jää vaihtoehdoksi yksityinen puoli, mikäli kukkaro kestää (tai oppisopimuksella!!). Mikäli nyt valitsisin uudelleen, en enää menisi Turun yksityiseen kosmetologikouluun, vaan minne tahansa muualle. Miksi? Se on asia erikseen,mutta taso opetuksessa on surkea ja kaikkia aineita ei käyty koskaan, mutta numero todistukseen tuli silti yms.
    Yksityiseen kouluun ei ollut minkäänlaisia testejä, vain haastettelu, mutta kyllähän sen tietää, että jos tilaa on ja itse maksaa koulun, niin sisälle pääsee "kuka vaan". Jos hakisin työntekijää, valitsisin jonkun muun, kuin tämän koulun käyneen. Ammattikoulu kunniaan!!!! Varmasti on hyviä yksityisiäkin!

17. kosmetologi 2 Vierailija

Enpä kyllä ois viitsiny kolmea vuotta ammattikoulussa istua, kun paljon lyhyemmässä ajassa saa hyvän intensiivisen koulutuksen ja erittäin hyvän työharjoittelun. Jospa ne testit on jätetty, kun ei kerta sairaanhoitajiksi opiskelevillekään ole enää testejä. Se on paljon vaarallisempaa, kuin kosmetologien testaamattomuus.

18. opiskelija 1234 Vierailija

jos kosmetologin ammatti kiinnostaa, en ainakaan suosittele tätä kyseistä koulua kenellekkään. [Ylläpito on muokannut viestiä.]

19. Saman kokenut Vierailija

Veit sanat suustani!
    Jos teet jotain "väärin"-palkintona sienijalat....

20. hempukka88 Vierailija

Jospa ne testit on jätetty, kun ei kerta sairaanhoitajiksi opiskelevillekään ole enää testejä. Se on paljon vaarallisempaa, kuin kosmetologien testaamattomuus.[/quote]

Kyllä joka ammattikorkeassa on sairaanhoitaja-hakijoille psykologiset testit. Kuten myös sosionomi-hakijoille ja amitsussa lähihoitaja.

21. kosmetologi Vierailija

Voi vieläkö Lahden koulussa on toi sienijalka kosto:))) v. 87-88 oli myöskin. Opettajat ovat vaihtuneet. Onko johtajatar T.K edelleenkin samalla linjalla.

22. rrr Vierailija

Hain joskus 90-luvun puolen välin tienoilla kosmetologikouluun yhteishaussa. Pääsin varasijalle.
    Olin varasijalla noin nro 550, hakijoita oli kutakuinkin 600. Ei tullut kutsua :)
    Ja pohjalla oli C:n paperit lukiosta, ka. 8, eli ei kuitenkaan aivan paskimmasta päästä, mutta niin se vaan on/oli suosittu ala, että ei tosiaankaan pääse "kuka vaan" opiskelemaan.

23. koulun kasvatti Vierailija

Taasko on tytöt pistetty siivoamaan, kun ollaan noin katkeria koulun suhteen? Itse olin tyytyväinen T.K:n koulussa saamaani opetukseen. Opettajia oli hyviä ja huonoja. Eiköhän siellä samoja opettajia ole vieläkin?

24. Saman kokenut Vierailija

Taisit olla lellikki :D
    Jos vähänkin sano jostain (aiheesta) vastaan niin noottia tuli, yleensä just sienijalkojen muodossa..ja sen jälkeen olit silmätikku sit aina.
    Opettajista mulla ei oo sanottavaa, ainostaan ite pääpiru oli jotain uskomatonta...

25. koulun kasvatti Vierailija

Enpä ollut lellikki, mutta koulussa ja työpaikalla pätee määrätyt säännöt, joita noudatetaan. Tämä koulu on vähän sellainen naisten intti, jossa ei parane omilla aivoilla ajatellakaan. Joissakin kokeissa tämä tuli parhaiten esiin, kun hyväksyttiin vain määrätty "oikea vastaus". Esim.meikkikokeessa opettaja hyväksyi vain oman mieleisensä vastauksen, vaikka mielestäni voi olla muitakin vaihtoehtoja. Open kuulemma helpompi tarkistaa koe näin. Anatomian ja fysiologian ammattiopettaja hyvä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri