Hae Anna.fi-sivustolta

Kosmetologin koulutus

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä tuutsie, 03.02.2008.

1. SKY-kosmetologi lehdessä oli juttua, että koulun uusina omistajina ovat 1.8. 09 aloittaneet Marita Kyyrönen ja Mira-Elise Salo.

2. Marita Kyyrönen on koulun opettajia, mutta toinen henkilö tuntematon.

3. tuttujuttu Vierailija

joo toinen myös opettaa siellä. Asiatonta rahan ahneutta.. oppilaat on oppimassa= työtä. Tauot+ päivän pituus oppilaslautakunnan asettamien lakien mukaan, ei työaikalain! Hometta...voisin tyttöjen puolesta soittaa vaikka tarkastajan paikalle. Joku "feikki"-kin selvästi käynyt kommentoimassa tätä keskustelua.. huomaahan tuon:) olisko vaikka jokin mysterious woman called...

4. believer Vierailija

Mira on huipputyyppi joten itse uskon kyllä muutokseen=)

5. - Vierailija

Itse käyn yksityistä kosmetologikoulua Turussa ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Päivät on 7-8h pitkiä, joten ilmaisena työvoimana ei tarvitse raataa koko päivää, jokaiseen hoitoon on varattu 2h, hoidot saa tehdä rauhassa ja ruokatauonkin kerkeää pitämään. Oppilaat siivoaa omat jälkensä, kuten valmistuttuaan työelämässäkin. Hygieniasta ollaan todella tarkkoja, kaikki välineet ja pyyhkeet ja astiat puhdistetaan käytön jälkeen.
    Opetuksen taso on ollut todella hyvä, tietoa saa laajasti, jos koululta ei löydy asiantutevaa opettajaa johonkin aineeseen, siihen hankitaan luennoitsija muualta. Koulun aikana on myös mahdollista käydä lisäkursseja, kuten rakennekynnet ja ripsenpidennykset, vaikkei ne perusopintoihin kuulukaan. Koulun lopussa voi suorittaa myös kansainvälisen CIDESCO-tutkinnon.
    Joten myös hyviä yksityisiä kouluja on olemassa, vaikka opiskelu maksaakin. Itse suosittelen Turun koulua jos kosmetologin ammatti kiinnostaa.

6. naZZu Vierailija

...että nykyään tässä Lahden puljussa on joka hoitohuoneessa, WC:ssä ym. sitä vaativissa tiloissa käsipyyheannostelijat, eikä mitään pestäviä käsipyyhkeitä.
    Pyyhkeet, jotka olleet asiakkailla käytössä tms.pestään yhden käyttökerran jälkeen.
    Toi hygienia juttu on siellä menny isosti eteenpäin ja täysin eri luokkaa kun aiemmin.

7. Vierailija Vierailija

Mikä niistä: TYA tai Beauty Institute? Itse ajattelin hakea Beauty:n

8. mee Vierailija

samaa mieltä,asia ovat varmasti todella muuttuneet nyt.uskon että asiat on otettu parempiin käsiin ja uudet oppilaat saavat varmasti hyvän ja perusteellisen koulutuksen jatkossa. todella miellyttäviä ihmisiä uudet omistajat!!!

9. Aikuisopiskelija Vierailija

No olisko kenelläkään positiivista sanottavaa tuosta Hämeen kosmetologikoulusta? Toki kelpaavat ne kriittisetkin näkemykset :) kouluun menossa tammikuussa aikuisiällä...

10. nannuliini Vierailija

Heippa!
    Kovasti täällä valitellaan noista yksityisistä kouluista. Olen itse ollut tehtaassa töissä 15 vuotta ja sitten tuli ammatinvaihto eteen. Olen todella innoissani koulusta, vaikkakin siellä tehdään hoitolatyössä kovaan tahtiin töitä. Mutta se on paljon, paljon helpompaa ja kivempaa mitä oli edellinen työpaikkani. Jos olet aikuinen ja hyvällä itsetunnolla menossa opiskeleen, niin hae ihmeessä kouluun. Älä kuuntele nuorten kokemattomien teinien kommentteja koulusta. Tottakai omat jäljet siivotaan, mistä täällä on myös valitettu. Täytyyhän sitä jo kotonakin tehdä niin ja jokapaikassa yleensäkkin. Sairauslomat täytyy todellakin korvata, sehän on selvä. Ei olis kivaa jos toinen pääsee koulusta läpi puolta vähemmillä tunneilla kuin toinen ja se kaikki on van hyvää oppia sitten tulevaa ajatellen. Onnea sinulle koulun hakuun ja reippain mielin opiskeleen! Niin ja hyvää joulua kaikille :)

11. kosmetologi Vierailija

Oikea asenne, tuolla pärjäät tulevaisuudessa tässä ammatissa. Hyvää Joulua!

12. Olen itse valmistunut terkkariksi 10 vuotta sitten. Sen jälkeen kaupallisella alalla töissä ja nyt lapsia tullut ja kotona heitä hoitanut n.5 vuotta. Aina on kiinnostanut kosmetologin työ ja ajattelin täydentää nyt koulutusta. Mutta mitä ootte mieltä, jaksaako yksityisen koulun käydä perhe-elämän ohessa ja asua vielä eri paikkakunnalla ja reissata ees sun taas 100 km? Ja onko th-kosmetologi "järkevä" yhdistelmä? Onko teistä kukaan terv./sair.hoitoalalla ja harkitsee kosmetogin ammattia? kertokaapa mielipiteitänne ja tietoja mikä koulu olisi hyvä, Lahti / Helsinki? Kiitos!

13. kosmetologi Vierailija

Itse olen myös perushoitajan koultuksen hankkinut ja tein sitä työtäkin koko 90-luvun. Alunalkaen opiskelin kosmetologiksi 80-luvun lopulla. Olin yrittäjänä ja lama alkoi, se edellinen sellainen. Oli pakko lopettaa ja hankkiuduin hoitoalan kouluun ja työhön. Siis varmemmen laivän pariin. Nyt olen ollut taas yrittäjänä kauneudenhoitoalalla vuodesta 2003. Työtä on toivottoman vähän...:( ihmiset säästävät huonoina aikoina ekana aina täältä puolelta, mikä ei ole ihan välttämätöntä.

Terveydenhoitajan työhän on siistiä päivätyötä, miksi vaihtaisit epävarmalle kauneusalalle?
    Tämä työ sinällään on ihanaa, saa olla terveiden ja kivojen asiakkaiden kanssa tekemisissä. eläminen tällä työllä vain on kovin kituuttamista. Hoitoalan varma kuukausittainen palkka tuntuu jopa ruhtinaalliselta minusta, jotta mieti sitäkin.

Aikuisopiskelija kyllä hyvin opinnoista selviäisi. SKY-opsito helsingissä on alan laadukkain. Itse kävin Lahden koulun. Yksityisissä kouluissa se kädentyö opitaan ehkä parhaiten, kun yleissivistäviä aineita ei juurikaan ole.

14. fiiia Vierailija

Kyllä, etelä-suomen kosmetologikoulun (lahdessa) omistaja on vaihtunut, sillon Tuula Kaavun aikaan koulu oli aivan kauhea, ja koulunkäynti myös. NYT OLEN ITSE SIELLÄ KOULUSSA, JUURI ALOITTANUT. Aivan mielettömän hyvä koulu, hintansa väärtti. Päässä kiehuu kun ihmiset edelleen haukkuvat koulua/yritystä, sehän on omistajien yritys ja liiketoiminnan harjoittamiselle haitaksi, kun ihmiset, jotka ovat kuulleet koulusta 10 vuotta sitten, tulevat edelleen haukkumaan sitä, vaikka KAIKKI asiat ovat siellä muuttuneet. Inhottaa myös, kun koulun käyneet valittavat että kun siellä pitää myös vähän siivota.. aijai. Kun on sitten joskus oma yritys, ei varmasti ole varaa heti ekana pvänä palkata siivoojaa. aivan varmasti on kosmetologi ihan itse sielä vielä klo 21 siivoamassa. huhhuh. Mutta suosittelen koulua nyt, jos yhtään kosmetologin ammatti kiinnostaa :)

15. lama ei vaikuta Vierailija

Kyllä kauneusalalla töitä on,tuttuni joka omistaa oman yrityksen niin lama ei ole vaikuttanut millään tavalla...listat ovat täynnä 3kk päähän ja kesään mennessä täyttyvät enemmän...myös oman yrityksen sijainti on keskeinen tekijä.

Täytyy vaan olla perkuleen hyvä että saat listat täyteen ja saat asiakkaista vakioasiakkaita,lisäkoulutusta on myös hyvä silloin tällöin käydä!!

16. diudiu Vierailija

ööh..tuosta siivouksesta. siivoominen on joo ok, mutta että maksat 3 tonnii siitä että pääset siivoilemaan. kyse on että ihmiset maksaa opiskelusta EI siivoomisesta. toisekseen , koulussa on joo tuo hygienia hoidettu parempaan suuntaan luojan kiitos, mutta ilmapiiri siellä on kuin hautajaisissa. tämä uusi "omistaja" mira lähtee lomailemaan ja saa melkein burn outin, kertoo jo aika paljon koulun tulevaisuudesta. ja tämä marita ei pidä vaitiolovelvollisuudestaan kiinni. ONNEA teille!

17. Lissu Vierailija

en tulisi noin yksityiskohtaisesti tänne kertomaan koulun asioista, varokaa vaan ettei tule seuraamuksia... Tuollaiset tyytymättömyysjutut kannattaa hoitaa jotain toista kautta kuin julkisesti netissä herjaamalla....
    tarkkana ettei mene keskustelut enää tuosta pidemmälle!

18. Vierailija Vierailija

Allalla pian 20vuotta yrittäjänä toimineena ihmettelen eniten, kun itketään siivoamista. Jos ei opiskelu aikana tuollaista jokaiseen oikeaan työpäivään sisältyvää toimintaa kestä niin tässä hyvä vinkki: olet todennäköisimmin väärällä alalla. Jo kauneudenhoitolan alan eettisiin ohjeisiin kuuluu puhtaudesta huolehtiminen. Työssäoppijoiden arviointkriteereissä arvioiaan työympäristön siisteydestä ja viihtyvyydestä huolehtimista. Joten ei ole siis koulutuspaikalla väliä, "joutuuko" siivoamaan. Yrittäjänä asiaa seuranneena pyytäisin opetushenkilöstöä itseasissa vielä kertaamaan siisteydestä huolehtimisen merkitystä nuorille ja tuleville ammattilaisille. Ikävä kyllä se taito on toisinaan nuorisolla hukassa ja on totuttu että äiti on se joka siivoaa.
    Se vielä työtahdista täytyy sanoa että oikean työelämän tahti on 6-10 asiakasta / päivä, käsittelyistä riippuen. Joten toivomuksena olisi ettei tahti tule yllätyksenä koulutuksesta työelämään siirtyville. Ei yrittäjän kannata palkata kosmetologia joka on päivän palkkaa vastaan valmis tekemään pari kevyttä hoitoa ja tarvitse vielä henkilökohtaisen siivojan avukseen. Jäitä hattuun ja ammatillistakasvua peliin kiitos.

19. kosmonautti Vierailija

voi voi teitä nuoria !!! itse olen toiminut kosmetologin ammatissa kohta 10 vuotta ja olen lahden koulusta valmistunut ja koko ajan toiminut yksin yrittäjänä.Koulutus jonka sain lahden koulusta on kantanut ihan hyvin tosin olen kouluttanut itseäni jatkuvasti ja se kuuluukin kosmetologin velvollisuuksiin pysyä ajan tasalla.esim siivoaminen kuuluu todellakin yrittäjän ihan itse tehdä ja harvalla menee ihan niin hyvin että on varaa palkata oma siivooja.Tätä nykyä Etelä-suomenkosmetologi koulu on erittäin nykyaikainen ja ajantasalla oleva koulu.Toista se oli silloin Mustakaavun aikaan jos jostain sanoit vastaaan niin sienijalat tulihet seuraavana sun tehtaväksi.Kaikkea HYVÄÄ UUSILLE KOULUN YRITTÄJILLE JA OPPILAILLE KOITTAKAA JAKSAA KYLLÄ SE ON VAIVAN VÄÄRTTI.

20. valoa valoa.. Vierailija

Hyvää mainosta asiakkaille! Hyvin asiallista! siinä on ero, käytetäänko siivoamisessa hyväksi firman omia säästöjä vai opetetaanko oppilaille jälkien siivoamista.. nyt menee ihan ok.. mutta, paremminkin voisi mennä..

en suosittele koulua kenellekään kuka haluaa hyvän opin työelämään teoreettiselta pohjalta ja asianmukaista yksilöllistä kohtelua.
    Vaihtoehtona SKY-opisto tai ammattikoulu.
    On sen väärti odottaa vuoroaan kouluun, vaikka ei heti tärppäisikään.
    Tämä koulu on syvältä PISTE

21. vieras Vierailija

Siinä tapauksessa ainakin Lahden ammattikoulu kannattaa unohtaa. Teoria opit on vuodelta yx ja kax. Hassua alalla joka menee etenpäin kiitävää tahtia ja ehdottoman tärkeää on pysyä ajan hermoilla koko ajan. Tuttavallani, joka valmistui 17 vuotta aikaisemmin oli täsmälleen samat muistiipanot kun minun aikanani.... Tajusin sen vasta kun siirryin työelämään ja pääsin vertailemaan tietoja oikeiden ammattilaisten kanssa.

22. valoa valoa Vierailija

noh, myös yksityisessä koulussa teoriaopit ovat vanhoja, ns. vanhaa tietoa..

Tämän oppilaitoksen opetuksen pelastaja on uusi opettaja, joka astunut vastikään taloon.. hän on pätevä ja ilman häntä koulutuksen taso olisi mitään saamaton.
    Tosin, saa nähdä kauan hän jaksaa pysyä talossa talon säännöillä...
    eikä hän opeta kuin pienen osan teoriasta, valitettavasti.

23. chiliBEEN Vierailija

Etelä-Suomen kosmetologikoulu on ollut vuodesta -65 muistaakseni.. tulipaha mieleen että ei tämä koulu olisi enää olemassa jos joku todella niin pahasti mättäisi.. ja mietitääs nyt ennen 1990-lukua, kuinka paljon joka paikassa.. työpaikalla/koulussa on ollut korostunut asetelma oppilas/opettaja.. ja nyt elämme vuotta 2010, asiat on todella muuttunut..

ja vielä kyseisestä koulusta..

itse olen siellä tällä hetkellä oppilaana ja olen tyytyväinen saamaani opetukseen.. (kuulen paljon eriäviä mielipiteitä) mutta en anna niiden vaikuttaa oman ammatin hankintaan.. asiat on hyvin, kun oppilaat saavat tukea kun sitä pyytävät ja tässä tuleekin ainut pyyntöni, että näin myös tapahtuisi ja aina.. se on mielestäni ainut velvollisuus joka ei ole jossain määrin toiminut oikein nykyisissä puitteissa..
    uudet omistajat, uudet tuulet.. muistakaa tämä uudet kouluun hakijat..
    Teoriatiedoista voi olla kukin mitä mieltä haluaa...
    ottakaamme sitten lisäoppia muualta jos sitä haluamme.
    mutta täältä saamme kosmetologin perustutkinnon ja paljon käytännön oppia..!!
    mutta käytäntö opettaa...;)

24. nih Vierailija

Sanon että mene savonlinnaan :)

25. nih Vierailija

Kaikki noi siivoomiset ja pesuthan kuuluu hommaan. Et voi tehä töitä kökössä ympäristössä. Ja jos perustat oman pulun tai teet töitä toiselle, samaa hommaa teet myös siellä. Sehän pitäis olla ihan selkee homma maalaisjärellä ajateltuna.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri