Hae Anna.fi-sivustolta

Kosmetologin koulutus

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä tuutsie, 03.02.2008.

1. Nykyinen opiskelija Vierailija

Juu huomaa kyllä että Etelä-suomen kosmetologikoulun haukkujat ovat olleet kyseisessä koulussa
    Tuula Kaavun aikaan. Asiat ovat selkeästi muuttuneet, enkä ole koskaan nauttinut opiskelusta näin paljon.
    Aloitin opiskelut viime helmikuussa, ja teoriat on kohta käyty. Juhannuksen jälkeen siirrytään sitten hoitolaan tekemään asiakkaille hoitoja, Tänään harjoiteltiin kasvohoitoa ja oli niin kivaa! <3

Marita Kyyrönen on ihana opettaja ja äidillinen hahmo. :) sille voi kyllä kertoo ihan kaikki omat huolensa, murheensa ja surunsa sekä ilotkin ^.^
    Mira-elise ei kyllä kuulu mun suosikkeihin, vähän nirppanokalta vaikuttaa mutta opettaa kyllä osaa! Mira-elise opettaa siis meikkausta, ja itse olen valmistunut meikkitaiteilija ja ammattilaisena tunnistan kyllä että mira-elise osaa opettaa.

Totta on että kaavat ja ohjeet ovat vanhoja. Mutta se johtuu täysin siitä että ne ovat toimivia, miksi niitä muuttamaan jos niissä ei ole mitään vikaa?

Ja vanhemman kurssin oppilaat auttavat mielellään kaikessa, niin etätehtävissä kuin hoitolassakin. Aivan mahtava meininki joka päivä :)

TODELLAKIN suosittelen lämpimästi!

2. Mimmi Vierailija

[Totta on että kaavat ja ohjeet ovat vanhoja. Mutta se johtuu täysin siitä että ne ovat toimivia, miksi niitä muuttamaan jos niissä ei ole mitään vikaa?

Ja vanhemman kurssin oppilaat auttavat mielellään kaikessa, niin etätehtävissä kuin hoitolassakin. Aivan mahtava meininki joka päivä :)

TODELLAKIN suosittelen lämpimästi![/QUOTE]

Joo ne samat kaavat on ollut vuosikymmeniä, mummun ajoilta asti ja se on käytäntönä lähes kaikissa alan oppilaitoksissa. Ja hyvin ne toimivatkin, ainakin asiakaspalvelussa asiakas tykkää esim. johdonmukaisista hierontakaavoista kasvo-, käsi-, vartalo- ja jalkahoidoissa ja että hoitoprosessi menee joustavasti ja rauhallisesti. Kyllähän ne vanhemman kurssin oppilaat hiukan auttavatkin, mutta joskus saattavat juoksuttaa ja jallittaa ensimmäisen vuosikurssin opiskelijaa, joten huumorintajuton ja tosikko ei saa olla, mutten ei pärjää. Onhan varmaan kosmetologi- ja parturi-kampaamokoulutus kehittynyt yhteisöllisemmäksi esim. 1960-1980 -luvuista, jolloin hommat näyttivät kovin mekaanisilta ja kuri oli armeijamaista: oppilas oli todella oppilas ja opettaja auktoriteetti.

3. palstaa seurannut Vierailija

Viimeisen viestin kirjoittaja on ilmiselvästi näitä ensimmäisen puolenvuoden opiskelijoita jotka eivät ole viel hoitolaan päässy... Kellokorttijutut ym on ihan nykyisten omistajien aikaan.. Kyllä totuus vielä valkenee.... Kaikki kuulostaa niin tutulta!!!

4. sanottavaa Vierailija

Todella ihanaa että olet tykännyt koulusta tähän asti <3! Onnea kun teoriat päättyvät!! Hoitola tulee olemaan elämäsi parasta aikaa ja tulet nauttimaan siitä enemmän kuin koskaan :) Ja voin luvata että tulet lämmöllä muistelemaan hoitola-aikojasi tuola Etelä-Suomen kosmetologikoulussa. Minullakin oli siellä oikein mukavaa ja voinpa vielä sanoa että nykyisten johtajien kanssa!! He ovat heti alusta lähtien löytäneet hyvän punaisen langan johtajuuden suhteen ja aina ovat olleet avuliaita, kilttejä ja reiluja oppilaita ja muuta henkilökuntaa kohtaa. Jos isommat ovat pelotelleet teitä hoitolasta tai sitten jos olet täältä palstalta jotain negatiivista palautetta lukenut, niiin ei kannata ottaa sitä kuuleviin korviinsa!!!! Niinkuin tuossa jo sanoinkin, hoitola on elämäsi parasta aikaa ja saat sieltä paljon paljon paljon kokemusta ja elämän viisautta elämällesi :)

Ja tuo ns. "vanha" tieto mitä siellä käytetään niin se on oikein hyvä vielä tänäkin päivänä, oikein toimiva. :) Ja jos teillä on ollut siellä tähän mennessä mahtava meininki niin voin vain mielessäni kuvitella kuinka paljon tulet tykkäämään sitten viimeisestä vuodesta/hoitolasta. Meillä oli myös silloin todella mukavaa ja oikein ratkiriemukasta siellä! Itse tykkäsin juuri siitä hyvästä yhteishengestä oppilaiden ja opettajien kesken, aina sai apua kun tarvitsi, ei ikinä ollut mitään riitoja/eripuraa kenenkään kanssa, kaverit auttoi aina kun kerkesi(esim jos on tehnyt 10 jalat päivän aikana, niin kaveri auttoi esim. viemällä välineet pesuun tai lainaamalla omia, jos edellisellä ollut pahat sienijalat/ihan homeessa ne varpaanvälit:s ). Se oli todella mukavaa. Ja ei oikeestaan kovin usein joudu tekemään ylitöitä, niin että muut oppilaat pääsee kotiin aikaisemmin kun itse ähertää jalkojen kimpussa :) se oli kans kivaa ettei semmosta ollu OLLENKAAN!!! Ja juuri säkin sanoit tossa että yks opettajista on luotettava ja se on kiva kun sille voi kertoa kaiken itsestään, huolet ja murheet! TÄÄ pitää niin paikkansa ja kannattaakin kertoa jos on jotain murheita tai jos jotain dramaattista tapahtuu elämässä niin opettajat ja koko koulu kyllä sitten ymmärtää että miksi on surullinen ym!!! :)

Kaiken kaikkiaan suosittelen kaikille, jotka tätä lukevat, tuota kyseistä koulua koko sydämestäni koska täältä saa suomen parhaimman koulutuksen alalle :) <3 Ja se on kivaa kun tulee poissaoloja, niin sitten kun pääsee korvaamaan niitä esim. lauantaisin johkuu messuille missä tehdään 12 tuntista päivää ja meikataan malleja ja julkkiksia. se on aika ihkua ;> ja muutenkin koulu just järjestää kaikkea kivoja ylläreitä esim. myyntikilpailuja. ne on tosi palkitsevia, jos myy 1000 tuotetta niin saa vaikkapa huulikiillon itselleen ym. :) ite tykkäsin niistäkin! et ei kannata stressata vaikka olis 150 tuntii poissaoloja kun niitä sitten korvailee aina lauantaisin tommosilla 12 tunnin työpäivillä niin saa tosi nopeesti korvattua ne!!

Ja se sit vielä että vaikka on pitkiä päiviä niin ei ne kyllä ikinä tuntunu rankoilta eikä väsyttäny päivien jälkeen yhtään koska se työpaikan/Koulun ilmapiiri on niin vaikuttava tekijä myös siihen, ettei haittaa vaikkei saa palkkaakaan!!!! Oma palkka on asiakkaan hymy:):) :) Ja tietysti asiakkaat kehuu tosi paljon aina!

Hmm.. mitäs vielä :) No, luulen että tässä tuli jo kaikki oleellinen tieto selväksi! Suosittelen koko sydämestäni tätä koulua ihan kaikille kouluun menijöille!! <3

terveisin koulun kasvatti <33

5. gosme Vierailija

Ja se sit vielä että vaikka on pitkiä päiviä niin ei ne kyllä ikinä tuntunu rankoilta eikä väsyttäny päivien jälkeen yhtään koska se työpaikan/Koulun ilmapiiri on niin vaikuttava tekijä myös siihen, ettei haittaa vaikkei saa palkkaakaan!!!! Oma palkka on asiakkaan hymy:):) :) Ja tietysti asiakkaat kehuu tosi paljon aina!

Hmm.. mitäs vielä :) No, luulen että tässä tuli jo kaikki oleellinen tieto selväksi! Suosittelen koko sydämestäni tätä koulua ihan kaikille kouluun menijöille!! <3

terveisin koulun kasvatti <33[/QUOTE]

6. opiskelijaa Vierailija

En tajua kyllä miksi kaikki mollaavat täällä näin kovasti. Jokaisessa koulussa on huonot puolet, huonoja maikkoja, tyhmiä juttuja. Ei taida löytyä semmoista paikkaa missä ei mitää vikaa ole. täällä vaan korostetaan koulumme vikoja.

7. helloello Vierailija

Kun maksaa koulutuksesta yli 5000 euroa, luulee saavansa rahoillensa vastiketta. Right?

8. Itse olen valmistunut Kaapun aikaan 2000-luvun alkupuolella ja joitakin epäkohtia oli, myönnän sen. Teoriaopetus oli hyvää, tosin sehän riippuu kuuntelijasta :) Opettajat todellakin tiesivät, mistä puhuivat ja esim. "ulkopuolelta" palkatut opet olivat erittäin ammattitaitoisia ja kiinnostavia. Tietyt opit olivat "vanhoja", johtuen siitä, ettei tiettyjä lainalaisuuksia vaan pysty muuttamaan :D Joitakin toisia taas oli kyllä muokattu nykyaikaan sopiviksi tai opetettiin täysin uusin opein.
    Päivät saattoivat välillä olla rankkoja, mutta ottaessa huomioon, että 120op käydään 1,5 vuodessa, ei ehkä mitenkään yllättävää. Oma motivaatio oppia tärkeää, jos ei kiinnosta tai vaan huvita, kannattaa käydä amista tai vaihtaa alaa.
    Itse olen kyseisen laitoksen kautta valmistunut SKY-kosmetologiksi kiitettävin arvosanoin ja kiitän siitä kyllä täysin hoitolassa saamaani harjoitusta. Opiskellessani minulle sanottiin esim. "täällä tulet tekemään kaikista vaativimmat jalkahoitosi ikinä" ja tottahan se oli. Olen siitä erittäin kiitollinen, koska tiedän mitä tehdä jos vastaani tulee vastaavia töissäni.
    Siivouksesta sen verran, että omat jäljet siivottiin ja katsottiin että kaikki on puhtaana, lattioita ei pesty, ne jäi siivoojan vastuulle. Pesimme pyykkiä, pyyhimme tasoja, välinneet desinfioitiin jne. Tämähän on täysin normaalia! Täällä joillakin ollut puhetta siitä, että pyyhkeitä on kerta viikkoon pesty, EI ainakaan silloin kun minä olin. Joka ikisen käyttökerran jälkeen pesuun me ne vietiin, itsestään selvyyshän tuo oli.
    Minut koulutettiin hyvin tekemään työtä, ei jäänyt harhakuvitelmia ammatista. Ei ole tarvinnut töitä etsiä, minulle tarjottiin työpaikkaa samantein(eikä jäänyt ainoaksi). Perusteluina olen kuullut mm. sen, että amispohjaset joutuu "kouluttamaan" uudelleen, mutta yksityisistä valmistuneilla on jo kokemusta työstä. Toki muutkin seikat vaikuttaa(oma persoonallisuus, työkyky-ja ote, kuinka hyvä asiakaspalvelija olet jne.) Tämä on rankka ala ja se on hyvä tiedostaa jo heti alusta, ei tässä "heikot" pärjää, vaan pitää olla valmis tekemään TÖITÄ, TÖITÄ ja TÖITÄ :)

9. -....... Vierailija

Kiitos paljon, asiallisesta kommentistasi!

10. jknhdmsn Vierailija

Ha haa :D
    "Minut koulutettiin hyvin tekemään työtä, ei jäänyt harhakuvitelmia ammatista. Ei ole tarvinnut töitä etsiä, minulle tarjottiin työpaikkaa samantein(eikä jäänyt ainoaksi). Perusteluina olen kuullut mm. sen, että amispohjaset joutuu "kouluttamaan" uudelleen, mutta yksityisistä valmistuneilla on jo kokemusta työstä. Toki muutkin seikat vaikuttaa(oma persoonallisuus, työkyky-ja ote, kuinka hyvä asiakaspalvelija olet jne.) Tämä on rankka ala ja se on hyvä tiedostaa jo heti alusta, ei tässä "heikot" pärjää, vaan pitää olla valmis tekemään TÖITÄ, TÖITÄ "

Meille sanottiin taas päinvastoin meistä amis pohjasista kosmareista juurikin sen takia että teoria todella hyvin hallussa +käytännön työ 110% oikeaoppista kun opettajilla oikeasti oli aikaa opettaa toisenlaisia näkökulmia eri vinkkeleistä.Meillä oli kuitenkin kokemusta monista eri hoitoloista,laajat koutukset eri sarjoista (ei päivän esitelmiä) jotka otettiin käyttöön.
    Itse olen taas joutunut opettamaan moniakin yksityisen koulun käyneitä ihan perusasiossa :)

11. Salla Vierailija

Niin mites tämä Tampereen koulu? Kannattaako hakea?

12. nuori neiti Vierailija

HEi minä olen suht tuore äiti 19.v ja olen erittäin kiinnostunut alasta ja ajattelin hakea kouluun...haluaisin vain kuulla vähän koulupäivistä, kun tosiaan itsellä on pieni lapsi niin, että ovatko koulupäivät minkä pituisia ja onnistuukohan opiskelu pienen lapsen kanssa alalle?? osaako kukaan sanoa.. :/ suuri halu olisi tarttua tilaisuuteen ja opiskella kosmetologiksi, mutta vähän vielä mietityttää asiat juuri lapsen takia...kertokaa toki mielipiteitä ja vähän tietoa koulupäivistä :))

13. Amislainen typy Vierailija

[Meille sanottiin taas päinvastoin meistä amis pohjasista kosmareista juurikin sen takia että teoria todella hyvin hallussa +käytännön työ 110% oikeaoppista kun opettajilla oikeasti oli aikaa opettaa toisenlaisia näkökulmia eri vinkkeleistä.Meillä oli kuitenkin kokemusta monista eri hoitoloista,laajat koutukset eri sarjoista (ei päivän esitelmiä) jotka otettiin käyttöön.
    Itse olen taas joutunut opettamaan moniakin yksityisen koulun käyneitä ihan perusasiossa :)[/QUOTE]

Olen nyt amiksessa kosmariopiskelijana ja tää on jossain pohjoisessa päin tää paikka. Täällä oman alueen nuoria opiskelijoita suositaan ja hyvännäköiset ja virheettömän näköiset opiskelijattaret saavat yleensä hyviä numeroita ja arvosanoja työ- ja näyttökokeista. Kuitenkin jos opiskelijalla on flunssa ja vähän hermoilee työkokeessa, vaikka saa jotenkuten työn tehtyä, saa jo siitä hylätyn. Sen sijaan ulkopaikkakunnilta tulleet ja maahanmuuttajat, samoin normaalivartalosta poikkeavat tai atopaa yms. sellaista sairastavat ovat silmätikkuina ja heitä selvästi sorsitaan, annetaan huonompia numeroita, jopa hylätään työkokeita ja näyttöjä ja laitetaan tekemään likaisimmat työt eikä opettajat vaivaudu vastaamaan edes kysymyksiin eikä saakaan kysellä mitään että miksi. Kauheinta on tämä hygienitaso täällä: ehostusluokasta opiskelijat töidensä jälkeen roudaavat pensselinsä suoraan yleiseen vessaan, jossa niitä uitetaan lionneessa ranskansaippuassa ja huudellaan ja kuivataan enkä ole nähnyt että yksikään olisi desinfiointiaineessa niitä viittätoista minuuttia liottanut, edes sumuttanut saati pistänyt sterilettiin. Koulussa riehuu ihme flunssia ja kuumeita, ripulia ja räkätautia. Ulkopuoliset näytönarvioijat selvästi sopivat aineen opettajan kanssa, ketkä hyväksytään ja ketkä hylätään... Asiakaspalvelussa jopa vanhoista tuubeista kaivetaan pohjamoskat leikkaamalla purkki auki ja sieltä kaavitaan puolikuivat töhnät asiakkaan iholle ja silti rahastetaan täysi oppilashoitolamaksu. Pyykkihuollossa pyykit pestään miten sattuu ja sitä ei valvo kukaan, eli jalkarätit menevät samaan koneeseen kasvopyyhkeiden kanssa. Ihan hirveä mesta. Hiuspuoli on siistimpi ja ammattimaisesti hoidettu ja sitähän kosmetologipuoli ihan väheksyy ja puhuu pahaa heidän oppilaistaan, että he muka ovat epäsiistejä. Kosmetologien työluokassa ei koskaan tiskata, vaikka on vesipisteet altaineen, sen sijaan tiskataan yhdessä altaassa komerossa ja siellä on toinen allas jalka-astioita varten ja isot roskikset samassa tilassa. Hyyh. Katsoisivat vähän peiliin. Joutaisi lakkautuslistalle tuo kosmetologiosasto, jos ei koululla ole varaa siirtää sitä kunnon tiloihin....

14. Kaunistajanalku Vierailija

[Katsoisivat vähän peiliin. Joutaisi lakkautuslistalle tuo kosmetologiosasto, jos ei koululla ole varaa siirtää sitä kunnon tiloihin....[/QUOTE]

Noh, varmaan nämä opinnot keskeytyvät, koska heillä on vihiä kirjoittajasta, ja IP-osoitekin helposti voidaan selvittää ja mistä se on tullut ja sitten vain keksimään tekosyitä, että opiskelija todetaan soveltumattomaksi ammattiin ja nousee etenemiseste, kun ei päästetä ammattikursseista läpi. Ja kun yrittää saada opintojen loppuvaiheessa siirtoa muualle, sekään ei onnistu, koska uusi laitos ei saa tarpeeksi valtionapuja enää. Joten nykyinen lafka varmaan odottaa sitä viimeistä kevään oppilasluettelon vahvistamista, jotta täysi valtionapu tulee kuitenkin, vaikka opiskelijalle nousee etenemiseste "sopeutumattomuuden" takia, eli siitä että on uskaltanut kirjoittaa mielipiteensä tänne. Mutta jos näin asiat menee, minkäs isoille tuulimyllyille pieni ihminen voi? Onnea vain sinne Lahden yksityiselle ja kunnalliselle kouluille, ne ovat kohonneet Suomen parhaimmistoon! :)

15. Hille2 Vierailija

IP-osoitteen saamiseen webbisivun ylläpitäjältä ei riitä koulusta tuleva pyyntö, vaan ensin on tehtävä virallinen ilmoitus poliisille valheellisesta nettiherjauksesta. Sitä kun sitten käsitellään oikeudessa, voipi nousta kiusallisesti esille todistajanlausunnoissa esim. ulkomaalaisuuden tai ei-paikkakuntalaisuuden perusteella sortaminen arvosteluarvosanoissa, joka johtaa taatusti koulun valtionavun pienentymiseen, ellei peräti potkuihin parille opettajalle.

16. Selvästi minua pelotellaan oikeudella. Siitä vaan, koska valtiohan sen sitten maksaisi, koska opiskelijalla ei ole varoja ja mulla ei ole enää mitään menetettävää paitsi elämä. Ja mistä se syyttäisi, kun en kerro tässä paikkakuntaa, missä näin tapahtuu? Ehkä voi olla useammallakin paikkakunnalla tämäntyylistä. Niin, sitä syrjintää on vaikeaa todistaa, koska kaikki vaikenevat, ne syrjitytkin. Syrjintä näkyy vain opintosuoritusrekisterissä, että saman opettajan kursseista määrätyt ihmiset eivät pääse läpi ja ne tekaistut syyt siihen miksi. Edes sairauspoissaolot terkkarin tai lääkärintodistuksella eivät vaikuta, vaan ne on tunti tunnista korvattava. Ja tuo ehostuspensseleiden pesu on totista totta eikä herjausta, samoin, että pyykkituvassa ei ole valvontaa, vaan todella kasvohoitopyyhkeet ovat sekaisi jalkapyyhkeiden kanssa pesukoneessa 40-60 asteen pesussa. Ehkä ne kuivausrummun lämmössä ne pöpöt kuolevat? Niissä työluokkien altaissa ei paljon tiskata sen takia, koska niiden pitää olla aina siisteinä, jos tippa-iita tulee hygikultti-testiään ottamaan. Desinfiointiainetta sen sijaan sumutetaan joka paikkaan, mutta ei noihin ehostuspensseleihin, kun kuulemma karva siitä hapristuu... En usko, että tämä on opettajille potkujen peruste, että kirjoittaa näistä epäkohdista tänne, koska hekin vain parastaan yrittävät vajaissa tiloissa ja tiukan budjetin alla. Aineiden on riitettävä koko vuodeksi määrätyllä budjetilla. Ja voihan syyksi sanoa kieliongelmat, kun ulkomaalainen tai vieraspaikkakuntalainen pärjää heikommin kuin oma paikkakuntalainen, kun ei tunne paikalliskulttuuria.

17. Hjep Vierailija

Itse käyn Oulun Kosmetologkikoulua. Olen käynyt jo jonkin aikaa ja minulla ei ole mitään pahaa kerrottavaa kyseisestä paikasta. Se riippuu ihan omasta asenteesta ja kiinostuksesta miten sen käyt siellä ja miten siellä viihyt!
    Noin intensiivinen koulu tarkoittaa sitä! Jo haastattelussa mulle sanottiin että koulunkäynti on intensiivistä. EI se kestä ku puolitoista vuotta ja tottakai ei siellä opet ihan riemuissaan ole jos myöhästelee tai on paljon poissa tunneilta.Pitäää yrittää pysyä tahdissa mukana. Tykkään todella paljon koulusta, siellä on puolet päivästä teoriaa ja puolet käytäntöä. Päivät menee hujauksessa koska kokoajan oppii uutta ja saa mielekästä ja tarpeellista tietoa päähänsä!
    Käytäntö tuntien aikana on taukoja jos haluaa vaikka kahvin käydä juomassa jne.
    Käytännön opettajaa ei haittaa vaikka olisit vähä kömpelö käsistäsi ja kaikki opit eivät ole ihan heti mennyt perille. Kukaan ei ole seppä syntyessään... Jos olet henkilö joka on mennyt kouluun perustein " no siis pappa betalar ja siis siellähä meikataa tai jtnn hihih"
    Tuossa tapauksessa en ihmettelis jos marisioita ja narisioita löytyy!
    JA teoriatunteja pitää olla ! Tottakai meidän pitää tietää tärkeitä asioita esm ihosairauksista ja muusta hyödyllisistä asioista jos me oikeita asiakkaita hoidetaan! Ei ammattitaitoinen ihminen voi töissään sanoa tehneensä jonkun työhönsä kuuluvan virheen " hups emmää tienny" ja vedota siihen...

18. Mamma Vierailija

Itse opiskelen tuossa "PAHAMAINEISESSA" Lahden koulussa... Kaikkea ei kannata uskoa mitä täällä lukee... Itse en koe hoitolassa oloa mitenkään rasittavaksi, tosin takana on jo työelämää ja kokemusta toiselta alalta...
    Teoriapäivät vähän lyhkäsempia, hoitolapäivät pitempiä... Itselläni pieni lapsi ja yh, päiväkodissa järjestelyitä pitempinä päivinä.. Mutta jos et ole ahkera opiskelija kannattaa miettiä jaksaako pienen lapsen kanssa koulua käydä. Etätehtäviä ja kokeita aika hyvin, tosin kokeiden alueet ei kauhea laajoja.
    Itse olen tykännyt, tietenkin joitakin epäkohtia on mutta missä niitä ei olisi.. Opiskelu aikuisopiskelua, eli paino on omatoimisessa opiskelussa.. Ei ollenkaan samaa kuin peruskoulussa.. Ilmapiiri rentoa...

Siis tämä on vain minun mielipiteeni...

19. kosmetologi 2 Vierailija

Kyllä on helppo tehdä töitä, kun on saanut aikanaan hyvän koulutuksen Etelä-Suomen Kosmetologikoulussa Lahdessa. Ei pahaa sanottavaa.

20. Tuleva Kosmari Vierailija

Faktoja Etelä-Suomen Kosmetologikoulusta:

-oppilaiden yksityisasioita levitellään

-opettajat haukkuvat oppilaita toisille oppilaille

-et saa harjoitella sitä mitä et osaa, vaan tärkeintä on että tuotat rahaa

- sinä käyt hakemassa meikinopettajalle kahvia läheisestä kahvilasta vaikka kesken hoitosi sillä aikaa kun meikinopettaja istuu toimistossa juoruamassa

- koitat soittaa aamulla kouluun että olet kipeä, ja puhelin tuuttaa varattua koko päivän, ja sitten saat tuplapoissaolot kun et ilmoittanut olevasi kipeänä (ja se ei kelpaa että luokkakaveri ilmottaa puolestasi)

Sairaslomatodistuksesi ym tuomasi paperit hävitetään (mm. väitetään ettet ole suorittanut tiettyjä kokeita vaikka olet)

Jos et tule toimeen opettajien kanssa sinulle laitetaan olemattomia poissaoloja

Hoitoja varataan enemmän kuin on tekijöitä ($$$$$!!!)

Lellikkejä hemmotellaan kivoilla hoidoilla, poissaolot mitätöidään ja saat kuulla kaikki kuumat juorut muiden oppilaiden elämästä.

Enää pari kuukautta tätä helvettiä ja katoan pois enhkä koskaan palaa takaisin.

21. Kuulehan, en usko väitteistäsi ainuttakaan.
    Opettajat ovat hyvin tietoisia tästä haukkumaketjusta. Muun muassa minä olen siitä heille informoinut jo viime keväänä, tosin olivat siitä tietoisia jo ennen yhteydenottoanikin. Asiasta on vireillä oikeusjuttu nimellä yritystoiminnan haittaaminen.
    Kannattaa siis tarkoin miettiä, mitä tänne kirjoittelee.

22. Ketjua lukenut Vierailija

Jos olisi loukattu sanan- ja ilmaisuvapautta, koko ketju olisi poistettu. Mielipiteen saa ilmaista myös voimakkaasti.

23. hille2 Vierailija

Idioottikoululle: ensimmäinen askelhan olisi yhteydenotto plaza.fi:n ylläpitäjiin ja pyyntö tämän ketjun poistamisesta tai moderoinnista. Sen voi muuten tehdä yhdellä ainoalla klikkauksella viestin sivuun. Ottaa silmän päähän ja katsoo.

24. Tuleva Kosmari Vierailija

Kerroin vain omista kokemuksistani.

25. Onko nimimerkki hille2 koulutukseltaan kosmetologi, vai millä perusteella esiinnyt "asiantuntijana" tässä keskustelussa?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri