Hae Anna.fi-sivustolta

Kosmetologin koulutus

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä tuutsie, 03.02.2008.

1. kosmari Vierailija

Haha :D täällä näköjään itse meikinopettaja uhkailee oikeudella kun ei kestä katsoa tottuutta silmiin. Oppilailla on kamalat työolot johtajien takia, ja tuotteet mitä käytämme ovat joskus vanhentuneet. Suurin osa oppilaista ja muu henkilökunta vaan nauraa kyseiselle opettajalle joka nauttii oppilaidensa simputtamisesta. Suosittelen jotain toista koulua.

2. hille2 Vierailija

En ole - luojan kiitos - kosmetologi. Mutta tiedän yhtä ja toista oikeusasioista työnikin kautta, ja naurattaa oikeusjuttu-uhkailut, jos ei ole edes sen vertaa saatu aikaiseksi, että modelle klikattu selkeästi valheellsiia viestejä poistettaviksi.

3. Vanha kurppa Vierailija

Mikäli koulu vetelee viimeisiään (omistaja jää eläkkeelle,muusta syystä lopettaa toiminnan), niin toiminta takkuilee varmasti. Ei ole intressiä satsata materiaaliin. Ennen yksityinen oli best, muttei enää. Taloudellinen tilanne on kiristynyt ja kaikki maksaa-myös opetus ja aineet. Jos aikoo tehdä tulosta, on kaikessa säästettävä. Siksi oppilaat joutuvat siivoamaan ym. Opejen pitäisi selittää heti, kun koulu alkaa, mistä on kyse. Kovasta bisneksestä. Kosmetologikoulu on yrittäjäksi opiskelemista, ensin voisi opiskella ekonomiksi...
    Työehtosopimusta ei ole, voit palkata hoitolaan kosmiksen eurolla tunti. Tai ottaa tuolivuokralle tonni kuukaudessa (ja vielä hoidoista provikat). Toivon, että alalle tulisi terveydenhoitoalan perustutkinto. Se toisi ALV-vapauden. Jollei kosmis-työ puolenvuoden päästä nälkäkuoleman partaalla enää kiinnosta, niin voisi jatkaa lähihoitajaksi ym. Terveydenhoitoalan perustutkinnon suorittaneella on mahdollisuuksia moneen työhön koulun jälkeen, kosmetologeilla ei paljon mitään. Kauppaan voi päästä kosmetiikka-osastolle,mutta etusijalla ovat maskeeraajat ja merkonomit tai myynnin AMT:n suorittaneet.
    Jos sinulla on varakkaat vanhemmat tai puoliso tai jos itse olet rahoissasi, niin käy ihmeessä yksityinen kosmetologikoulu. Sen jälkeen voit pitää kotonasi hoitolaa, vaikka harrastusmielessä. On aivan ihanaa palvella asiakkaita, kun on itse hyväntuulinen ja asiat ok. Voit kertoa matkoistasi ja harrastuksista ym. voit ottaa kalliin tuotesarjan, vaikkei kukaan ostaisi purkkiakaan. Puhumattakaan meikeistä ja tillbehöreistä.Uutuuksia pitää olla aina ja pysyä mukana "virtauksissa", eli kalliita kursseja on käytävä koko ajan.
    Onnea matkaan, muista että kosmetologina toimiminen on henkisen kehityksen polku, vaikka se onkin aika materialistinen? sellainen. Kunnioitan niitä nuoria, jotka saavat yrityksensä toimimaan. Monilla on edullisia luomu-vaihtoehtoja ja toimitaan kimpassa, näin eivät kulut kaadu yhden niskaan ja niska katkee siltä yhdeltä.
    Persaukinen ja ressukka kosmetologi ei ole asiakaspalvelun kuningatar.

4. interesting Vierailija

Näkyy Salpaus laittaneen kaikki opettajien paikat hakuun. Ehkäpä sinne nyt tulee oikeita opettajia!

5. Juuli Vierailija

Onko kukaan käynyt uudenmaan kosmetologikoulua?:O

6. joku Vierailija

Voiko joku tässä koulussa opiskeleva kertoa millaista siellä on :)? Kannattaako hakea?

7. wot Vierailija

Sama mieltä!! Nykyään kun ei saisi tehdä liikaa töitä, pitäisi olla yli 2000euron tulot, ainiin, ja kahvitauot, ruokatauot ja mielellään joku lisäbonus tauko siihen kans, mutta palkka täytys tulla tuolta ajalta kuitenki. Työt kun alkaa yhdeksältä niin aikasemmin ei tarvi tulla, yhdeksältä vasta avataan ulkoovi. Mutta kun työt loppuu viidelta, pitäisi kotona olla jo viideltä. Ja kaikesta pitää valittaa, joka asiaan pitää puuttua pilkun tarkasti, kun on omia "oikeuksia" ja sitä tätä tuota ei tarvi tehdä koska se ei kuulu työnkuvaan.. HOHHOI, Joka ikinen koulu, jokaikinen työpaikka, kurssi, mikä tahansa, joka paikassa on jotakin v****maista, se pitää hyväksyä ja sillä siisti.

MITÄ HEL**TTIÄ...

eikö nykyään osata tehdä töitä 8 tuntia päivässä, ilman että tulee "loppuun palaminen"
    (Ja edelliselle postaajalle, kyllä kuulin usein koulussa myös sitä, miten kosmetologi ei ole siivooja, joten hoitolaa ei tarvi siivota, eivät kuumelma maksaneet siitä, että saavat pyyhkiä pölyjä..........)

8. koulun käynyt Vierailija

Kiitos koululle hyvästä opetuksesta. Näillä opeilla 16 vuotta takana ja toivottavasti vielä monta edessä.

9. sohvis Vierailija

Kosmetoloki. mitä tällainen ylväältä kalskahtava sana pitää sisällään?
    Se pitää sisällään erään turhakkeen, rehellistä työtä vieroksuvan naisen toimenkuvaa.
    Mitä tekee kosmetoloki? Mitä muuta kuin turhaa turhempia turhakenaisille kaikenlaista turhaketta.
    Tarviiko eritellä, tuskin.
    Tosiasiassa, kyseinen kosmetoloki on yksi monista turhakkeista saastuttamassa tulevien ihmisten elinalaa.
    Mutta kun on kysymys naisen naamasta, silloin mikään hinta ei ole liian korkea.

10. hille2 Vierailija

Olet sphvis siis poistamassa turhakkeita maailmasta. Minäpä tiedän vieläkin vahingollisemman turhakkeen: kalja. Se kun kiellettäisiin kokonaan, niin säästyisi terveyttä, verovaroja, kotirauhaa ja ympäristöä.

11. Tiedonjano Vierailija

Hei,

Olen lukemastani huolimatta hakemassa johonkin täällä Etelä-Suomessa toimivaan yksityiseen kouluun. Pidän kaikesta käytäntöön liittyvästä ja ajattelinkin kysellä ehkä kouluista tietäviltä tai jonkun koulun käyneiltä kuinka paljon teillä oli teoriaa (en ole teoreetikko;). Oliko tenttejä vai riittikö läsnäolo? vastauksia toivotaan ...

12. Hei,

tutkipa Etusivu - Suomen Kosmetologien Yhdistys sivustoa ja linkeistä koulutus.
    Olen valmistunut tuolta Lahden koulusta vuonna 1988. Kyseisessä koulussa oli ensin pelkkää teoriaa muistaakseni noin 3 kuukautta ja samalla harjoittelimme hoitoja toisillemme. Teoria ja kokeet ovat kaiken perusta, siitä et voi luikerrella missään pois. Lisäksi nykyäänhän on ammatillisissa oppilaitoksissa näyttökoe ja jonkinlainen kirjallinen lopputyökin on tehtävä.
    Teoriaineita tuolloin olivat mm: psykologia, mikrobiologia, anatomia ja fysiologia, kemia, fysiikka, ruotsi, englanti ja ranska. Näistä kielistä ammattisanastoa. Kasvojen-, käsien ja jalkojenhoito sekä vartalohoidot ja meikkaus. Luut ja lihakset latinaksi päällisin puolin.

13. Hani Vierailija

Itse opiskelin k.o. oppilaitoksessa v.1988-89. En voi kyllä sanallakaan arvostella koulun johtajatarta, Tuulaa! Mielestäni hän piti omalla napakalla otteellaan asiat kunnossa. Sen sijaan Kikka xxxx oli aika karmea tapaus...Opetti vartalonhoitoa,paastosi...!! Kaiken kaikkiaan koulu kuitenkin oli mukava paikka ja suosittelen kaikille! Muualta muuttaneena myös tykkäsin Lahdesta tosi paljon ja sinne jäinkin pitkäksi aikaa!

Lasted edited by : 06.06.2014
  14. Hei,
    Olen valmistunut vuotta ennen Sinua. Tuula oli ihan napakka yrittäjä, kuten tuollaisessa yrityksessä pitääkin. Kikka oli kyllä kiva ja hyvä opettaja, mutta tosiaan hyvin hoikka. ...
    Itsekin koen kyllä saaneeni ihan hyvät eväät tähän työhön.

15. 1988 valmistunut Vierailija

Valmistuin samasta koulusta v.-88. Olen samaa mieltä, että Tuula johti koulua hyvin. Tykkäsin hänen tyylistään. Kaikin puolin opiskelu ja yleinen ilmapiiri oli ok! Käytiinpä luokkakaverin kanssa vuosia valmistumisen jälkeen moikkaamassa Tuulaa koululla ja oikein lämpimästi hän meidät otti vastaan. Myös Marja-Leena xxxx oli mukava opettaja. Kikasta en sen sijaan hirveästi tykännyt. Mukavat muistot kouluajasta jäi! Kosmetologin ammatissa en juurikaan ole toiminut, mutta esim. kaupan alan töihin hakiessa kosmetologin koulutus tuntui olevan hyvä valtti. Minulle tuli aina töitä hakiessa sellainen olo, että Etelä-Suomen Kosmetologiopistoa arvostettiin. Koulun nykytilanteesta en tiedä, mutta tuskinpa se niin kamala on. Kaikkihan riippuu hyvin pitkälle omasta asenteesta.

16. Muusa Vierailija

Sinä tässä karmea tapaus olet... käytät yleisillä palstoilla toisen nimeä ketä haukut täällä!

17. Hani Vierailija

Hups! Kuinkas tämä Kikan nimen mainitseminen noin kovat reaktiot aiheutti? Koko ketjuhan on pelkkää Tuulan ja uusien opettajien mollausta, niin kai nyt Kikastakin saa mielipiteensä sanoa! Edelleen olen sitä mieltä, että Kikka oli aika karmea tapaus... Niin kylmä ja jäätävä nainenKaikkien ei tarvitse tykätä kaikista ja sananvapaus on olemassa!!!

Lasted edited by : 30.12.2013
  18. Milla Vierailija

Hyvin sanottu, Hani!

Lasted edited by : 30.12.2013
  19. Wanha täti Vierailija

Niin, kyllä Kikka oli aika vastenmielinen opettaja! Kun hän astui luokkaan, tuntui kuin helvetti jäätyisi!!! Kukaan ei uskaltanut silloin sanoa asioita julkisesti, mutta kyllä näistä puhuttiin paljonkin oppilaiden kesken! Uskon, että nykyisin koulun ilmapiiri on paljon vapautuneempi! Tsemppiä uusille oppilaille!

20. Kauhujen koulu Vierailija

Ei ole etelä-suomen kosmetologikoulu muuttunut näistä kommenteista mihinkään. Jotain kertoo sekin, että luokallamme aloitti 12 oppilasta ja 8 lopetti koulun, sen huonon ilmapiirin, oppilaiden kaltoin kohtelun vuoksi.

Omistajat tosin selittelevät näitä lopettaneiden syitä aivan mielivaltaisesti, eivätkä ota vastuuta oppilaita kohtaan käyttämästään törkeästä ylimielisyydestä, kiusaamisesta ja aliarvostamisesta.

Jotainhan kertoo myös sekin, kuinka terveydenhoitaja puuttui koululla vallinneeseen outoon ongelmaan, pitkiin oppilaiden sairaslomiin (paniikkikohtauksiin, masennukseen yms.) ja oppilaiden uupumiseen painostavassa ilmapiirissä . Tähän koulun omistajat kyllä reagoivat nopeasti, kun ulkopuolinen taho tuli kaivelemaan tietoa, eivätkä olisi halunneet päästää terveydenhoitajaa koulun asioihin, puolustamalla omaa kantaansa sillä, että nämä ovat koulun sisäisiä asioita. Onneksi terveydenhoitaja tiesi oikeutensa ja tuli selvittelemään asiaa, mutta heikoin tuloksin.

Toivottavasti, sinä joka mietit tähän kouluun menoa, ymmärrät miettiä vielä toisenkin kerran. En voi suositella tätä koulua kenellekään. Paljon on muita, hyviä kosmetologi kouluja, joissa oppilasta arvostetaan ja koulutus on laadukasta.

Hyvää Syksyä!

21. minä toivon Vierailija

Tästä oppilaitoksesta näköjään riittää juttua ja ketjuja. Kun se oppilaitos on kerran noin kauhea ja maksaakin ihan hurjasti, ihmetyttää, kuinka sinne aina vaan riittää menijöitä. Luulisi, ettei julkitulleiden juttujen vuoksi kukaan itseään kunnioittava sinne edes viitisisi mennä, kun on kuitenkin tarjolla laadukkaita oppilaitoksia ja ne ovat jopa ilmaisia.

Onko niin, että ne, jotka tuonne kyseiseen paikkaan menevät, eivät pääse joko soveltuvuuden tai muun syyn vuoksi noihin "parempiin" oppilaitoksiin ja kun kerran haluavat väen vängällä kosmetologiksi, tyytyvät sitten itse maksamaan huiman hinnan koulutuksestaan ja ovat kovin tyytymättömiä saamansa opetukseen.

Millaisia kosmetologeja tuolta oppilaitoksesta mahtaa valmistua, jos siellä ei opeteta asioita? Toivottavasti ei osu tuolta valmistunut minun kohdalleni minun kasvojani tai jalkojani pilaamaan.

22. kosmetologi2015 Vierailija

Vaikka koulussa oppilaita ei arvosteta tai kunnioiteta heidän työtään, oppilaat ovat erittäin päteviä hoitoja tekemään, juurikin siitä syystä että tässä koulussa ei muuta tehdä kuin itse hoitolatyötä, rahankiilto omistajien silmissä. En usko että muissa kouluissa näin paljon käytännön harjoittelua.. silti en suosittele, kyllä sen jalkahoidon vähemmälläkin toistolla oppii..

23. kosmetologi2015 Vierailija

En suosittele siis koulua, mutta tämän koulun käyneen palkkaisin hoitolaani jos mahd.

24. vierailija Vierailija

Koulu tuntui aluksi kivalta ja niin olivat opettajatkin. Se oli minun unelma ammatti ja olin miettinyt miten mukavaa puuhaa se olisi ollut muutaman vuoden ennen koulussa aloittamista. Olin alussa työtön ja vietin aikaa paljon koululla. Kesälläkin olin siellä extraa koska tykkäsin ammatista ja olin kiinnostunut erilaisista aiheista. Olin kuitenkin aika köyhä, joten söin koulussa melkeinpä pelkkää nuudelia. Halusin epätoivoisesti työpaikan. Laihuus ja stressi alkoi näkyä kasvoilla. Viimein syksyllä sain työpaikan. Mutta minun piti kävellä sinne aamulla tunti ja vielä tunti takaisin että rahaa riittäisi muuhunkin elämiseen. Minulla alkoi jo pää hajota ja aloin tiuskimaan muille. Se hävettää paljon omalta osaltani. En enää muistanut miten esimerkiksi ultraääni laite toimi. No sitten tulivat näytöt. Ja arvatenkin ne menivät päin hemmettiä. Luulin että olisin päässyt niistä läpi koska nippeli tietoa löytyi kuitenkin niin paljon. Harjoittelin kaikkea yötä myöten. En kuitenkaan päässyt. Kieltämättä olin katkera koska olin raatanut selkähiessä. Kevät jatkui ja en tiedä mikä päässäni naksahti mutta aloin katselemaan itseäni todella tarkasti peilistä. Noin tunnin päivässä. Aloin myös nyppimään ihoani. En ollut koskaan tuntenut niin järkyttävää stressiä. Seuraavista näytöistä pääsin läpi, mutta ihon nyppiminen jatkuu vieläkin. Loppujen lopuksi haluaisin vieläkin työskennellä alalla, mutta minua pelottaa että en enää koskaan noin iloinen ja toivokas ammattia kohtaan. En tiedä lukeeko kukaan tätä, mutta tälläinen oli minun kokemukseni.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri