M
mmm
Vieras
Tosi tyhmä kysymys, mutta jos äiti ei pysty hoitamaan lapsia kotona sairauden takia(kysymys muutamasta päivästä) saako isä töistä lääkärilapulla vapaata hoitaa lapsia?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Työpaikkakohtaista se on aina siinä mielessä, että työnantaja saa antaa enemmänkin vapaata kuin mitä työsopmusehdoissa lukee.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Ok,kiitos. Ja lääkäriltä pitää tämä lappu ilmeisesti toimittaa miehen työpaikalle. Onkohan tuo kuinka työpaikka kohtaista miten vapaata antavat vai ihan laissa määrättyä.
Miten niin?Alkuperäinen kirjoittaja todella kohtuutonta:musta tää on selvä porsaanreikä yhteiskunnassa.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mun mies jäi kerran palkattomalle koska muu perhe ( kotiäiti mukaan lukien ) makas raatona kakkojen ja yrjöjen keskellä.
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mun mies jäi kerran palkattomalle koska muu perhe ( kotiäiti mukaan lukien ) makas raatona kakkojen ja yrjöjen keskellä.
ei vaan kaikki saa moista hemmottelua. mies ei suostunut jäämään palkattomalle odotin ne 5 arkipäivää kipeänä ja sanoin lääkärille etten voi tulla osastolle kun mies ei ota työstä vapaata. Mies tuli perjantaina töistä meniin osastolle antib tippaaan, 40 asteen kuume, nielupaise, angiina. Kaikki yhtäaikaa. Ja pojan kanssa olin ulkona joka päivä laitoin styroksen palan hangelle istuin ja nuokuin siinä että poika sai ulkoilla, vaikeampaa olisi ollut sisällä vahtia alle 3vuotiasta. Valmisruokaa syötin pojalle kun en jaksanut tehdä ruokaa. En tiedä miten selvisin siitä viikosta. Olo helppas kun olin viikonlopun sairaalassa hoidossa. Maanantaina olin vielä yli 38 asteen kuumeessa mutta arkea oli pakko pyörittää ukko meni töihin. Kateellinen miehistä jotka huomioi vaimoaan edes sillon kun on kipeä.
Alkuperäinen kirjoittaja kun:ja jos haluaa palkallisena sen iskän töissä poissa olo ajan niin kantsii iskän olla sairaslomalla 3pv omalla ilmoituksella. kun työnantaja ei tule vastaan niin kiertää sitten asian että saa palkan.
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mun mies jäi kerran palkattomalle koska muu perhe ( kotiäiti mukaan lukien ) makas raatona kakkojen ja yrjöjen keskellä.
ei vaan kaikki saa moista hemmottelua. mies ei suostunut jäämään palkattomalle odotin ne 5 arkipäivää kipeänä ja sanoin lääkärille etten voi tulla osastolle kun mies ei ota työstä vapaata. Mies tuli perjantaina töistä meniin osastolle antib tippaaan, 40 asteen kuume, nielupaise, angiina. Kaikki yhtäaikaa. Ja pojan kanssa olin ulkona joka päivä laitoin styroksen palan hangelle istuin ja nuokuin siinä että poika sai ulkoilla, vaikeampaa olisi ollut sisällä vahtia alle 3vuotiasta. Valmisruokaa syötin pojalle kun en jaksanut tehdä ruokaa. En tiedä miten selvisin siitä viikosta. Olo helppas kun olin viikonlopun sairaalassa hoidossa. Maanantaina olin vielä yli 38 asteen kuumeessa mutta arkea oli pakko pyörittää ukko meni töihin. Kateellinen miehistä jotka huomioi vaimoaan edes sillon kun on kipeä.
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mun mies jäi kerran palkattomalle koska muu perhe ( kotiäiti mukaan lukien ) makas raatona kakkojen ja yrjöjen keskellä.
Hemmottelua? No meillä mies välittää perheestään, eikä jätä lapsia heitteille. Itse olin siinä kunnossa että en olisi kyennyt todellakaan huolehtimaan lattialle kakkaavista ja oksentelevista lapsista.
On muutes ainut kerta kun olen ollut niin kipeä etten ole kyennyt lapsistani huolehtimaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:Mun mies jäi kerran palkattomalle koska muu perhe ( kotiäiti mukaan lukien ) makas raatona kakkojen ja yrjöjen keskellä.
Todella rankkaa! Miten oletkin selviytynyt, kuulostaa aivan kamalalta! Toivottavasti tuollaiseen tilanteeseen et joudu enää uudestaan, eikä kukaan muukaan joudu!
Oletko miettinyt varasuunnitelmaa, jos tulet uudestaan kipeäksi? Esim. meillä päin on Avoin päiväkoti, johon saa viedä lapset päiväksi hoitoon maksamalla muutaman kympin (en ole ihan varma miten paljon, en ole itse käyttänyt). En tiedä onko kaikissa avoimissa pk:ssa tämä sama mahdollisuus, mutta kannattaa soitella niihin ja kysellä olisiko teillä päin missään tällaista. Samoin kuten joku mainitsikin, tavalliseen päiväkotiin voi ehkä saada hätäratkaisuna lapset hoitoon lyhyelläkin varoitusajalla. Ole yhteydessä neuvolaan tai sos.työntekijään ja ota jo etukäteen selville minne voisit lapset jättää jos sairastut vielä uudelleen eikä miehesi voi ottaa vapaata töistä. Sama ongelma tietysti kaikilla yh:illa! Järkyttävää oikeasti!
Hemmottelua? No meillä mies välittää perheestään, eikä jätä lapsia heitteille. Itse olin siinä kunnossa että en olisi kyennyt todellakaan huolehtimaan lattialle kakkaavista ja oksentelevista lapsista.
On muutes ainut kerta kun olen ollut niin kipeä etten ole kyennyt lapsistani huolehtimaan.
Niin mulle se olisi hemmottelua kun en sellaita koskaan ole mieheltäni saanut. Itsekin ihmettelen vieläkin miten jaksoin hoitaa pojan ja arjen. En eläessäni ole ollut niin kipeä. Ja ei lääkäri olisi mua viikkoon vielä päästänyt sairaalasta koska tilani vaati sairaala hoitoa sekä leikkaushoitoa. Mutta minä lähdin ja ilman lääkärin lupaa kun ei ollut vaihtoehtoja. Pakko oli mennä hoitamaan poikaa. Hyvä kysymys miksi olen moisen miehen kanssa- kun joku sitä kysyi- . En osaa vastata.