Kotiäiti, mikä on oma unirytmisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .-.-.-.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.-.-.-.

Vieras
Mietin tässä omaa unen määrääni ja mietin, mitä se muilla äideillä on.

Meillä on 3,5v. ja 2kk lapset, esikoinen nukkuu 20.00-7.00, ei päiväunia.

Vauva nukkuu 20.00-23.00, sitten syö ja nukkuu hyvin 4-5 asti, sitten pientä kitinää joka hoituu tutilla, heräilee kunnolla 7 aikaan myöskin. Vauva nukkuu päivällä n.6 tuntia kolmessa pätkässä.

Miehen kanssa menemme nukkumaan vasta 23.00 jälkeen eli kun vauva on syönyt. Periaatteessa voisimme mennä jo itsekin nukkumaan 20.00 aikaan, mutta jotain hommiakin tässä kotona on aina tehtävä ja kiva on olla miehen kanssa ja ottaa vähän omaakin aikaa.

Hyvää yöunta saan siis n.5+ tuntia, pätkittäistä unta sen jälkeen pari tuntia. Päivällä en nuku juuri koskaan, väsyttää kyllä pirusti, mutta jotenkin illalla piristyy kun on saanut lapset nukkumaan. 5 tuntia on mielestäni liian vähän yöunta, mutta tässä elämäntilanteessa ihan hyvin kuitenkin.

Mites te muut? Saatteko nukuttua? Mua kiinnostaa tosiaan teidän äitien oma unirytmi, ei niinkään pelkkä tuntimäärä.

1v.8kk tyttö menee nukkumaan 20 aikaan,joskus klo.21. ja herää 06.30-7.30. Itse menen nukkumaan klo.22 ja herään samaan aikaan tytön kanssa. Lisäksi opiskelen, joten koulussa pitäisi olla pirteänä.

on lapset vajaa 3v ja 4kk.
4kk nukkuu 21-7 yhdellä syötöllä, kolmet päikkärit, joista yhdet pitkät ja kahdet lyhyet. Esikoinen nukkuu 20.30-8, päikkärit harvoin. Itse nukun 23-7 sillä yhdellä syöttämisellä ja parilla tutin nostolla. Mä pärjään kyllä hyvin tällä. Olisin vielä enemmän iltaihminen, mutta pyrin menemään sänkyyn klo 23, kun herätys on viimeistään klo 3.

Mulla oli niin että koska poika pienempänä heräs ihan aina 5 ja nukahti sitte aikaseen eikä nukkunu päikkäreitä juurlainkaan niin menin nukkumaan viimestään 21 jotta sain unta edes öisin. Ja sillonkin oli heräilyä joka yö. Nyt on 3v ja nukahtaa 20-21, herää 6 aikaan. Itte meen nukkumaan siinä 22 joten yöuni on siinä 8h. Aikasemmin oli pakko vaan panna oma-aika syrjään ja nukkua pojan tahtiin. Päivänokosia poika ottaa tai ei, jos se nukkuu ni itekkin torkahan vähän mut enempää en jouda ja malta makailla päivisin.

Lapset 3v ja 1v. Lapset menee nukkumaan n.klo. 20:00 ja heräävät aamulla 6:30-7:30. Nukkuvat kokonaisia öitä, hyvinhyvin harvoin täytyy lasten vuoksi yöllä heräillä/valvoa.

Itse menen nukkumaan 23:00-1:00 aamulla herään lasten kanssa samaan aikaan, joskus aikaisemmin.
Hyvin jaksaa tällä unimäärällä, toki toisinaan väsyttää enemmän mutta onneksi harvoin. Yksin pyöritän arkea viikot ja opiskelen parina päivänä viikossa.

Tuo kestää onneksi vaan hetken...siis tuo lapsien erirytmisyys :)

Meillä on lapset 8v, vajaa 2v ja 8kk.

Pääsääntöisesti pienet nukkuvat päikkärit yhdessä klo 12-14 välillä, mutta viimepäivinä isompi on kiukutellut ja nukahtanut vasta kun vauva herää. Vauva joko nukkuu tai ei nuku (50-50%) iltapäivällä vielä noin 30 min nokoset.

Ilta riippuu siitä, miten lapset ovat nukkuneet päikkärit. Eilen keskimmäinen nukkui klo 13:30-14:30 ja meni iltaunille klo 22. Sänkyyn hän meni jo klo 20, mutta kiukkusi seuraavat 2 tuntia.
Vauva ei nukkunut iltapäiväunia ja meni tästä syystä yöunille klo 19:30...joskin keskimmäinen sitten herätti hänet rääynnäkkään klo 22 ja vauva nukahti seuraavaksi vasta klo 24. Huoh.

7:30 soi kello ja olin kuolemanväsynyt, sillä edellisyö oli yhtä kaoottinen joskin onneksi molemmat kyllä nukkuivat yön läpi, kun lopulta vaan pääsivät siihen yöuneen kiinni.

Yleensä likat heräilee muutaman kerran yössä, joka kyllä vie veroja.

Mutta sanotaan, että pääsääntöisesti menen nukkumaan klo 22-23 (joskus tipahdan tosiaan jo klo 22) ja aamulla kello soi pääsääntöisesti 7:30. Mies hoitaa keskimmäisen yöheräilyt (joihin tosin myös mä herään) ja minä vauvan. Joinakin öinä nukutaan aamuun saakka, yleensä herätään muutama kerta, mutta nukahdetaan onneksi pian uudestaan :)

lapset menevät nukkumaan (3lasta) klo 19.30,21 ja 21.Itse valvalvon,menen nukkumaan siinä 24-1.30 maissa.Aamulla herätys 7.15,päivällä nukun päiväunet 3-4h.. Vähän on nuo rytmit persiillään..

en muista enää muuta kuin sen, että 5 tuntia oli jo loistavaa jos sen sai nukkua yhtä pötköä!
Päiväunia en osannut nukkua, vaikka olisi joskus (harvoin) ollut tilaisuuskin.

Neljän vuoden jälkeen tajusin mennä töihin lepäämään. Niin ja liian vähä uni myös lihottaa!