Kotiäiti + työ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
HEIPS. Olisin kiinnostunut tietämään millaisia töitä muut "kotiäidit" tekee, vai tuoko mies ruoan pöytään. Itsellä mietintämyssyssä, mitä tässä keksisi, kun rahaa jostain pitäisi saada lisää, mutta töihinpaluu ei rahallisesti kannata kun päivähoitomaksut nousi... sama raha jää käteen jos hoitaa lapset itse kotona. Vinkkejä siis kaipaisin töistä joita voisi tehdä kotonaolon ohella... tai viikonloppuna. Mitä te muut teette vai saatteko vain nauttia kotiäitiydestä =)

Mä tein viime keväänä satunnaisia sijaisuuksia päiväkodeissa ja vanhainkodilla. Ja niiden lisäks vielä opiskelen :D vaikka eipä siitä rahaa saa :snotty:

Minä tein toissa kesänä hoitovapaalla iltatöitä (2 iltaa/viikko, 10 h/vko) omalle työnantajalle (vakuutusalalla) kun siellä tarvetta oli (mies pääsee omasta työstään viimeistään klo 15 joten onnistui hyvin). Toinen vaihtoehto olisi ollut tehdä viikonloppukeikkaa sairaalassa koska olen myös sh.

Osa-aikainen työ jolloin ei lastenkaan tarvitse olla niin paljon hoidossa..
Kyllä mulla jää siltikin niin paljon enemmän käteen mitä kotona ollessa, vaikka 2 lapsen hoitomaksut on 207?/15pvä..
Kotona ollessa käteen jäi noin 350? ja nyt jää yli 800?.
Töissä käyn 27-28h/vko

meillä mies tekee paljon töitä ja opiskelee lisäksi joten iltatöitä en voisi edes harkita. Tuntuu että su olisi ainut päivä kun voisin itse käydä töissä. Miehen palkka vaan ei tunnu riittävän kaikkeen... (liikaa velkaa)

Olen ollut kotiäitinä kahdeksan vuotta ja nyt kesällä aloin tekemään pitopalvelukeikkoja lauantaisin ja joskus tuuraan viikollakin jos tarvivat apua sillä viikolla kun mies menee iltavuoroon.
Lisäksi mun ihana henkireikäni ja ihan oma tulolähteeni Avon kosmetiikan myynti.