Hae Anna.fi-sivustolta

kotiaskareet

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä Pölyrätti, 16.07.2005.

1. Pölyrätti Vierailija

Miten teillä hoidetaan kotiaskareet kaupassakäynnit,laskut,
    siivoukset oletteko tehneet työjakoa vai syntyykö se jo isestään?

Oletteko tyytyväisiä kuten teillä on vai mitä tahtoisitte muuttaa
    ja miten ?

Yksineläjänä hoidan luonnollisesti asiat itse.

Aiemmin parisuhteessa oli juuri tuossa asiassa meillä ongelmaa.

kun täytyi aina patistaa tekemään mutta ed.mieheni kyllä
    pyytäessä kävikin kaupassa jne.mutta venymällä.
    muuten suhteemme oli kyllä toimiva.

2. pölyrätti vielä Vierailija

Niin aiemmassa suhteessani oli vielä ruuanlaitto hartioillani
    mies laittoi vain jotain yksinkertaista .

luulen että noilla kotiskareittenkin jaolla on vaikutusta
    kuinka suhde toimii siis tasavertaisesti.

Nuorempi sukupolvi on ehkä onnistunut tässä asiassa
    etenemään ainakin sivusta katsoessa isät tekevät ruokaa ym askarta siinä missä toinenkin sukupuoli.

3. Hyasint Vierailija

Eipä se kovin tasa-arvoiselta näytä nuorten parien elämä: miehet raatavat niska limassa niin kotona kuin töissäkin ja vaimot narisevat ja marisevat sohvalla - siis minun tuttavapiirissäni. Pojista on tullut alistuvia nyhveröitä, joita mimmit pompottaa mennen tullen.

4. elli Vierailija

sanoo katkera mies?

kaikkien tutkimusten mukaan (joita uskon enemmän) tilanne on juuri päinvastoin

5. maire Vierailija

Meillä mies on jo eläkkeellä ja hän hoitaa siivoukset (=imuroi) ja ostokset (=muistilappu mukana) . Minä teen lauantaisin ruokaa pakastimeen sekä pesen kylpyhuoneen. Mies on aina ollut saamaton keittössä, mutta pystyy keittämään perunat ja sulattamaan pakastetun ruoan. Muutama vuosi sitten lähetin hänet miehille tarkoitetulle ruoanlaittokursseille ja siellä hän oppi lukemaan keittokirjaa. Hänen laittamansa ruoat ovat aina 4 hengelle, koska hän ei osaa jakaa ohjeita puoliksi ( vaikeita, on vain dipl.ins.) ! Ruoka on kyllä yleensä pöydässä, kun tulen töistä. - Viikonloppuisin minä kokkaan ja syömme sitten enemmän salaatteja, jälkiruokia ym. - Kumpikin maksaa 50% kaikista menoista. - Meille tämä järjestys käy juuri nyt ...

6. Liliana Vierailija

Aviossa ollessani mies hoiti remontit ja rakentamiset sekä auton huollot ja pienet korjaukset. Myös pesi ikkunat.

Minä hoidin työni ohella kaiken muun siivouksen, sekä pihatyöt.
    Tein ruoat ja leivoin, sekä kävin jatkuvasti kaupassa. Maksoin myös aina ostokset (hölmö olin!)
    Ja hoidin asiat pyörällä ajaen sekä työmatkat.
    Myös lehti ja vesimaksut maksoin. Piha/ulkotyöt tein.

Mies meni töihin tietenkin autolla. Ja osallistui sähkölaskun maksuun. Sekä hankki ja pilkkoi puut sekä hoiti lämmityksen niillä.

Nyt kun olen yksin, maksan tietenkin kaiken omilla tuloillani, mutta kulutus on paljon pienempi kun ei enää käy edes vieraita.
    Aiemmin yhdessä vierailulle mennessä minä hoidin aina kukat ja muut viemiset, eli ostin lahjat.

7. siipeilijäkö Vierailija

mies maksaa kaiken minä säästän rahat tililleni ja annan lapselleni 30v ja lapsen lapsille joita on kolme.Tulot suurinpiirtein samat minä käyn töissä mies sairaseläkkeellä.

8. ikikukka Vierailija

Meillä on tasa-arvo, yhdessä tehdään kotityöt, siivoukset, pihan hoito ja kaupassakäynti. Minä hoidan ruuan ja pyykit, mies auton, koirat ja pienet ja isommatkin remontit kotona. Mies auttaa ruuanlaitoss pyydettäessä, samoin ripustaa pyykit, jos lähden jonnekin ja jos muistaa. :)

Raha-asiat ovat yhteisiä, ei ole erikseen minun rahat ja sinun rahat. Noin yleensä minä maksan ruokapuolen ja omat menoni, miehelle jää sitten talon ylläpito ja sairausmaksut. Hyvin on pelannut, se mikä minulla jää säästöön kuukausittain, menee sitten yhteisiin matkoihimme, joista minä kustannan matkat ja hotellin, mies sitten sen ruokapuolen matkoilla.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri