Kotihäiden tarjoilu, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diipa

Vieras
n. 15 vieraalle:

täytekakku
voileipäkakku
3 lajia keksiä (millaisia, vielä kysymysmerkki)
tiikerikakku
pullaa

mitä vielä? ehdottakaa.. ja mitä keksejä

maistraatissa naimisiin ja sitten tulee hääkahville lähimpiä ystäviä ja sukulaisia

pullan vois laitta kranssi mudossa->sydän?

juusokakku vois olla kiva tuohon pullan tilalle.

suolasiin lisää: tuoresalaatti, patonkia, piirakka, pasteeoita, ei siis näitä kaikkea mutta jotain lisäksi. kannattaa tehä liha ja kalakakut.

mokkahyrrä, herrasväenleivät ja lusikkaleivät on täälä" käsin olheet ne perinteisimmät hääpöyvässä. tietenki wilhelmiinat ja kissankielet on kivoja kans.

joo tosiaan nyt itsekkin huomaan että jotain suolaista enemmän, coctailpiirakat ei käy koska isoäitini aina tehnyt karjalanpiirakoita mutta nyt ei enää jaksa, joten feikkipiirakat olis vähän kuin jopa loukkaus ;-) mutta ehkä jotain piirakkaa.
Ei ole mitkään syöntihäät vaan ihan pieni kahvitilaisuus ja kukaan ei ole tulossa kaukaa.
Kaikki myös tietävät että kyseessä hääkahvit.

Jos teemana on retro, niin täydelliset tarjoilut, juuri tuollaista oli kun mummo täytti 50 vuonna 82! Tuli oikein elävästi mieleen ne juhlat!
Kekseinä oli muuten vaniljakranssit, kaneliässät ja punssisella voikreemilla täytetyt leivokset.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
suolasiin lisää: tuoresalaatti, patonkia, piirakka, pasteeoita, ei siis näitä kaikkea mutta jotain lisäksi. kannattaa tehä liha ja kalakakut.

.

Salaatti olisi minusta aika erikoinen valinta hääkahveille.
Mutta jotain karjalanpiirakoita tai pasteijoita kannatan itsekin lisäksi. Pulla ei ole niin tarpeellinen.

Tylsää ja tavallista. Miksi ei voisi tehdä jotain oikein kunnollista? Salaatteja ja erilaisia lihoja ja kaloja aluksi, sitten kunnon lämmin ruoka ja kakut ja konvehdit oli hyvä ehdotus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tylsää ja tavallista. Miksi ei voisi tehdä jotain oikein kunnollista? Salaatteja ja erilaisia lihoja ja kaloja aluksi, sitten kunnon lämmin ruoka ja kakut ja konvehdit oli hyvä ehdotus.

Milloin kahvitilaisuudessa on syöty kunnon lämmin ruoka? Onko hautajaistenkin jälkeisessä kahvitilaisuudessa usein tarjolla lämmintä ruokaa? En ole ikinä ollut kahvitilaisuudessa missä on saanut salaattia tai lämmintä ruokaa. Onko tää perinne jossain päin?

Tämähän nimenomaan oli kahvitilaisuus eikä "hääjuhla" :xmas:

Minä myös jonkun piirakan tai pasteijoiden kannalla. Ehkä ennemmin pasteijoiden, kun on tuo voileipäkakku ja henk koht tykkään pasteijoista enemmän ;)

Suklaakonvehdit kuulostaa hyvältä, mutta ovat aika kalliita, riittääkö teillä budjetti sellaisiin?

Vaihtoehtoisesti ehdottelisin suklaapäällysteisiä mansikoita, niitä voi itse tehdä, jolloin hinta ei ole paha :)

Mä voisin jättää ton kuivakakun pois ja sen tilalle tehdä juustokakun. Pulla kranssin muotoon, tulee juhlavampi ja jotain hillosydänpeppareita sinne kranssin sisälle. Toivon sulle lämminhenkistä juhlahetkeä! :heart:

Me ollaan menty naimisiin yli 20v sitten ja meillä oli vähän tuo tapainen tarjoilu lähimmille n. 20 hengelle. Tai oli meillä ehkä enenmmän juuri suolaista tarjottavaa, kun ei kukaan oikein makeasta tykätä. Eli meidät vihitiin kirkossa ja sitten kahviteltiin mun vanhempien kodissa. Mun kaveri kun meni naimisiin niin ne vihittiin maistraatissa, ja sitten kävivät pizzalla vanhempiensa ja sisarustensa kanssa.

En oikein ymmärrä tätä hullua häähömppää, mitä monet harrastaa. Me kun ollaan menty naimisiin keskenämme, emme siksi että saadaan juhlia, lahjoja, pröystäillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:

.

Salaatti olisi minusta aika erikoinen valinta hääkahveille.
Mutta jotain karjalanpiirakoita tai pasteijoita kannatan itsekin lisäksi. Pulla ei ole niin tarpeellinen.

voilepäkakun kans tuo tuoresalaatti, varsin soppeli yhistelmä.

No, jos on vaikka lihavoileipäkakku, niin lisäks vaikka pellillinen lohipiirakkaa? Noi muut ihan ok, ei ehkä pullaa, mieluummin vaikka pikku wiinereitä tms. ja tosiaan pienet suklaakonvehdit on hyvä idea!

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Milloin kahvitilaisuudessa on syöty kunnon lämmin ruoka? Onko hautajaistenkin jälkeisessä kahvitilaisuudessa usein tarjolla lämmintä ruokaa? En ole ikinä ollut kahvitilaisuudessa missä on saanut salaattia tai lämmintä ruokaa. Onko tää perinne jossain päin?

Ja minä olen ollut vain hautajaisissa joissa on ollut lämmin ruoka.

Ja mitä ihmeen hömppää siinä on, että haluaa tarjota vieraille hyvää, juhlavaa ruokaa?

Yhteistyössä