kotihoidintuki+äitiysraha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "toistamiseen äidiksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"toistamiseen äidiksi"

Vieras
Voiko saada yhtä aikaa vai..? Kun olen ymmärtänyt että kotihoidossa olevasta alle 3-v lapsesta sais kotihoidontukea vaikka talossa nuorempi(a)kin lapsi(a),mutta nyt hiljattain kuulin että kht lakkaa automaattisesti kun uus ä-rahakausi alkaa.

Varmaan täällä jollain on kokemusta asiasta.. Ja saan pelkkää hoitorahaa,en hoito- tai kuntalisää.

juu niitä ei maksetaan päällekkäin. virallisesti sulla on oikeus molepiin, mutta toinen vähennetään toisesta. eli käytännössä saat vain äitiyspäivärahan(koska se on yleensä suurempi)

juu niitä ei maksetaan päällekkäin. virallisesti sulla on oikeus molepiin, mutta toinen vähennetään toisesta. eli käytännössä saat vain äitiyspäivärahan(koska se on yleensä suurempi)

Toinen vähennetään toisesta..?? Eli vähennetäänkö kht äippärahasta eli saanko pienemmän ä-rahan mitä esikoisesta (jos oon siis hakenu sitä samaa).

En löytäny näitä kelan sivuilta..

Vanhempainrahan lisäksi on mahdollista saada hoitolisää, ei kotihoidontukea. Mutta sekin on tulosindonnaista, johon vaikuttavat sekä sinun (vanhempainraha), että mahdollisen puolison tulot...

no mulla ainakin kun jäin uudestaan äippälomalle niin kotihoidontukea ei enää saanut. Nyt sitten kun jäin taas hoitovapaalle ja mulla kaksi alle 3 v lasta niin isommasta saa vissiin noin satasen...eli kotoihoidontuki kokonaisuudessaan on aika samaa luokkaa kuin mitä se oli yhden lapsen kanssa.