Kotihoidon tuesta ja töistä.. Osaako joku kertoa:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeita kiemuroita nämä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeita kiemuroita nämä..

Vieras
Olen anonut vakituisesta työpaikastani hoitovapaata vuoden loppuun. Äitiysloma loppui vasta, ja pääsen keikkatöihin toiseen työpisteeseen.
Saan Kelalta pienimmän mahdollisen tuen (314? - verot).

Nyt tilanteemme tulee olemaan kesän aikana se, että mieheni lomautetaan työpaikastaan, hän jää siis liiton päivärahalle.

Jos minä saan tehdä keikkatyössä täysiä viikkoja, ja tod.näk. saan, niin maksetaanko minulle palkan lisäksi vielä tuo 314?, sekä miehelleni liiton päiväraha. Isän olisi siis tarkoitus jäädä hoitamaan lasta kotiin työttömänä ollessaan. Vai Katkeaako hoitotuen saanti, koska miehelleni maksetaan päivärahaa..

Onko kukaan ollut vastaavanlaisessa tilanteessa?

Kiitos, jos joku osaa kertoa :)

Liiton päivärahoja saakin sitten odottaa. Kuulemma maaliskuun hakemukset maksetaan vasta heinäkuulla. Mieheni on osalomautettuna ja laitoimme hakemuksen ja jatkonkin jo, mutta mennyt jo 2 kuukautta ei kuulu vieläkään rahoja.

Ok. Ajattelinkin että ei se niin "hyvin" voi mennä että minä saan palkan ja hoitotuen, ja mieheni täyden liiton päivärahan.. :)
No, hyvä kuitenkin että minä pääsen töihin kun mies jää pakkolomille. m

Kiitos vastauksista!!

Meneekö tossa liitonrahojen saamisessa noin kauan!!!!!? Apua!
Miten ihmeessä sitä pärjää, kun tälläkin systeemillä rahat tulee olemaan tiukilla!! Minulla ei ole kuitenkaan yhtä hyvä palkka kuin miehelläni..

Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
Liiton päivärahoja saakin sitten odottaa. Kuulemma maaliskuun hakemukset maksetaan vasta heinäkuulla. Mieheni on osalomautettuna ja laitoimme hakemuksen ja jatkonkin jo, mutta mennyt jo 2 kuukautta ei kuulu vieläkään rahoja.

Mun mies on n. 6 viikon välein viikon lomautettuna.

Liitonrahat tulleet aina viikossa, max. kahdessa viikossa.

Yhteistyössä