Kotihoidontuen aikana irtisanoutuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lönö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lönö

Uusi jäsen
12.11.2009
15
0
1
Nyt tarttis apua! Liittoon ei näin juhannuksena kai voi soitella.
Eli olen kotihoidontuella ja minua odottaa työpaikka johon EN halua palata koskaan. Olin toukokuun kesälomalla työpaikalta ja mietin että jos nyt irtisanon itseni niin lasketaanko toi mun kesäloma töihinpaluuks ettei tarttis maksella äitiysloman ekoilta 3kuukaudelta palkkoja takaisin :/ Vai täytyykö mun käydä tekemässä se yksi työpäivä?
En siis ole ollut töissä päivääkään vanhempainloman ja hoitovapaan välissä. Toukokuun tosiaan olin lomalla..

Ja onko laillista/mahdollista että tämän kotihoidon tuen aikana menisinkin toiseen työpaikkaan irtisanomatta itseäni vanhasta paikasta?

Kotihoidontuen aikana voit mennä toiseen työpaikkaan ellet ole sellasella alalla että voidaan syyttää vakoilusta tms. Ja menisin päiväksi töihin, mulla on sama tilanne ja kysyin pomolta kun on kaikki maksellut että aikooko ne periä takaisin, eli mulla on sähköpostissa tallella viesti, jossa hän sanoo ettei ole perimässä takaisin että ei tarvi tulla sitä yhtä päivää.

miksi sun pitäis maksaa rahoja takas? äitiyspvärahaan vaikuttaa vaan sitä edeltävät tulot. mä irtisanouduin jo äitiysloman aikana jolloin 3kk:n karenssikin kului. nyt ansiosidonnaisella kotona muksun kans.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
miksi sun pitäis maksaa rahoja takas? äitiyspvärahaan vaikuttaa vaan sitä edeltävät tulot. mä irtisanouduin jo äitiysloman aikana jolloin 3kk:n karenssikin kului. nyt ansiosidonnaisella kotona muksun kans.

Koska olen jäänyt työpaikalta äitiiyslomalle ja työpaikka maksanut kelan maksaman summan ja palkan völisen eron 3kk ajalta. Ja jos en työpaikalleni palaa hoitovapaan jälkeen olen velvollinen maksamaan palkat takaisin :|

Alkuperäinen kirjoittaja lönö:
Kiitos vastauksesta :) Olen kokkina huoltoasemalla. Sen pomoni on sanonut että perivät takasin jos en palaa. Tuota vaan mietin että lasketaanko kesäloman pitäminen "töihin paluuksi" :p

Se riippuu siitä, oletko ottanut vain rahana ne päivät vai onko sinulle laitettu että olet lomalla vaikka nyt helmikuussa ne ja ne päivät eli kysy liitostasi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos vastauksesta :) Olen kokkina huoltoasemalla. Sen pomoni on sanonut että perivät takasin jos en palaa. Tuota vaan mietin että lasketaanko kesäloman pitäminen "töihin paluuksi" :p

Se riippuu siitä, oletko ottanut vain rahana ne päivät vai onko sinulle laitettu että olet lomalla vaikka nyt helmikuussa ne ja ne päivät eli kysy liitostasi.

Ne on laitettu ihan päivinä että olen lomalla..
Nooh maanantaina soitto liittoon ni asiat selkenee :D Mutta persusta polttelee jo nyt et sais edes vähäsen muiden kokemuksia asiasta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ne on laitettu ihan päivinä että olen lomalla..
Nooh maanantaina soitto liittoon ni asiat selkenee :D Mutta persusta polttelee jo nyt et sais edes vähäsen muiden kokemuksia asiasta..

Ihan oikeasti, jos sulle on sanottu että joudut maksamaan takasin ellet tule töihin, niin ihan varmuuden vuoksi menisin sen yhden päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja k:

Saanko mä sotkea lusikkani soppaan ja kysyä: kun irtisanouduit äitiysloman aikana, sait varmaankin lopputilin silloin heti? Ottiko liitto huomioon ne maksetut loma- yms. rahat 3 kk:n karenssin jälkeen, eli käytännössä olit pitkän aikaa ennen kuin liitto maksoi sinulle korvausta?

Yhteistyössä