kotihoidontuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitinen

Vieras
olen nyt äitiyslomalla ja minulla on vauvan lisäksi kaksi isompaa lasta, 3- ja 2-vuotiaat. Hain isommista lapsista kotihoidontukea. Kelasta tuli päätös, että saan 2-vuotiaasta hoitolisää n. 160 euroa/kk. hoitorahaa en saa.
3-vuotiaasta minulle ei makseta mitään.

siis meneekö se oikeasti näin, että kolme vuotta täyttäneestä ei saa mitään? luulin että saa, kunhan kotihoidossa on alle 3-vuotiaskin, kuten meillä on.

Lisän vielä: jos olet vauvan kanssa vanheipainvapaalla eli et edes hoitovapaalla, niin ethän sä sitten saa mitään kh-tukea eikä siihen liittyviä sisaruslisiä. Hoitolisää voi saada isommasta lapsesta, jos tulot ovat pienet.

Jos taas olet vauvan kanssa kh-tuella, niin saat yhdestä alle 3veestä sen kh-tuen ja tulojen mukaan hoitolisää, lisäksi alle kouluikäisistä kotihoitossa olevista sisaruksista sisaruslisää.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Lisän vielä: jos olet vauvan kanssa vanheipainvapaalla eli et edes hoitovapaalla, niin ethän sä sitten saa mitään kh-tukea eikä siihen liittyviä sisaruslisiä. Hoitolisää voi saada isommasta lapsesta, jos tulot ovat pienet.

Jos taas olet vauvan kanssa kh-tuella, niin saat yhdestä alle 3veestä sen kh-tuen ja tulojen mukaan hoitolisää, lisäksi alle kouluikäisistä kotihoitossa olevista sisaruksista sisaruslisää.

olen vauvan kanssa äitiyslomalla ja isommat lapset ovat kumpikin kotihoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:

olen vauvan kanssa äitiyslomalla ja isommat lapset ovat kumpikin kotihoidossa.

Aivan, ja koska teillä on tulot sen verran matalat niin saat siitä 2veestä hoitolisää, joka on tulosidonnainen. Sitten kun jäät vauvasta hoitovapaalle, saat vanhemmista sisaruksista myös sisarrahan, on jotain 70e nenä.

Yhteistyössä