kotihoidontuki ja äitiyspäiväraha...? AUTTAKAA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aiti"

Vieras
googletin ja etsiskelin vastausta, enkä vieläkään ymmärtänyt.
eli onko mahdollista saada kodinhoitotukea ja äitiyspäivärahaa samanaan aikaan.
sen ymmärsin että ei ainakaan kokonaista kodinhoitotukea, mutta kuinka paljon sitten?
tässä minun tapaukseni.
eli äitiyspäivä raha myönnetty 661e/kk
kodinhoito tukea yht 509e/kk
( sis. hoitoraha 314,28
hoitolisä 122,60
ja kuntalisä 73 )

jos joku osaisi noista laskea mihinkä tukiin minulla suurinpirtein mahdollisuus, niin olisi ihanaa!
hoitolisä on laskettu tulojen 2060,44e/kk mukaan, eikä ole muuttunut sitten päätöksen
ja koska tämä tarkistus lappunen olisi järkevintä lähettää kelalle?
lapussa kummiskin kysytään ''hakemus alkaen....?'' eli varmasti vasta kun lapsen syntymä päivämäärä varma..?

Voit saada lastenhoidontukea jos sinulla on vanhempia lapsiasi kotihoidossa. Minä olen äitiyslomalla ja saan lastenhoidontukea vanhemmasta (1v9kk) lapsestani reilun 100e kuussa.

Mä en nyt jaksa laskea...enkä osaa :D Mutta hoitolisää on mahdollista saada jo perheen tulot jää sen tietyn rajan alle. Ja vauvaa ei lasketa vanhempainrahakauden aikana perheen kokoon ollenkaan. Mä laitoin hoitolisähakemuksen alkaen siitä kun äitiysloma alkaa.

[QUOTE="vieras";22379958]Voit saada lastenhoidontukea jos sinulla on vanhempia lapsiasi kotihoidossa. Minä olen äitiyslomalla ja saan lastenhoidontukea vanhemmasta (1v9kk) lapsestani reilun 100e kuussa.[/QUOTE]

joo, siis esikoinen 1v5kk kun laskettuaika

Siis siihen kotihoidontukeen lasketaan kokoperheen tulot. Eli, jos sulla on mies joka tienaa, niin tuskin saat kotihoidontukea yhtään. Mä en ainakaan saannu,

Saat äitiyspäivärahaa ja kotihoitotuen hoitolisää. Kh-tukea ja äitiyspäivärahaa ei saa samanaikaisesti (ta periaattessa saisi, mutta toinen vähennetään toisesta, joten periaattessa maksettavaa ei ikinää jää).

Yhteistyössä