kotihoidontuki ja kesäloma päällekkäin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liittolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liittolainen

Vieras
siis juu ku katsos mä olen hoitovapaalla ja "nautin"suunnattoman suurta kotihoidontukea...
ny sitte kesäkuussa pidän 20 päivää kesälomaa joka on äitiysloma-ajalta kertynyttä.
ja sit se kyssä:
-maksetaanko mulle normaali kotihoidontuki kesäkuulta ku olen lomalla ja saan myös lomarahat

Hei! Mulla ainakin mennyt niin, että kun olen kesälomalla töistä (juuri kesken kotihoidon tuen) niin sitä on ns. töissä ja en saa kotihoidon tukee. Sitten taas ku loma pidetty niin kotihoidontuki jatkuu...

Kyllä saa kotihoidontuen (hoitorahan, kuntalisän mahdollisesti, mutta hoitolisässä kannattaa olla tarkka, jos olet sitä hakenut, ettei tulorajat ylity) ja loma-ajan palkan ja lomarahat, jos siis hoidat lapsen kotona...Saathan kotihoidontuella olla töissäkin, jos hoidatte lapsen kotona, vanhemmat siis. Kuntalisistä en tiedä, vaikuttaako siihen. Täällä Espoossa ei vaikuta eli sain loma-ajan palkan, lomarahat, kotihoidontuen hoitorahan (314 ?)(hoitolisää en edes hae miehen tulojen takia), ja kuntalisän (218 ?). Varmistin kelalta.

Yhteistyössä