Kotihoito pahasta lapsille?Voi vee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotimammako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotimammako

Vieras
ltalehdessä oli tuollainen juttu johon sattumalta törmäsin.

http://www.iltalehti.fi/syopa/2010061611870610_sy.shtml

Eli päiväkotilapset sairastuvat useiden tutkimusten mukaan harvemmin yhdentyyppiseen leukemiaan kuin kotona hoidetut lapset.

Meillä esikoinen ollut päiväkodissa kun taloudellinen tilanne ja opiskelu niin vaati, mutta nuoremmat on ajateltu hoitaa kotona sinne eskari-ikään. Tuo uutinen sai kyllä miettimään asiaa ihan uusiks.
Oon niin herkkä tuollaiselle kun läheinen kuoli nuorena leukemiaan ja jotenkin se sairautena on mun pahimpia pelkoja ollut sen jälkeen.

Ja nyt musta tuntuu että vaarannan lapsieni terveyden jos hoidan niitä kotona, vaikka toisaalta vieläkin harmittaa kun esikoisen joutui laittamaan jo pienenä hoitoon ja tuntui että enemmän ne siellä päiväkodissa sai viettää kivaa arkea mun lapsen kanssa kuin minä itse, ne illat on kuitenkin aika lyhyitä.

No voi pers että täällä osataan olla fiksuja ja myötätuntoisia!!

Kuten sanottu, oon vierestä seurannu kun nuori kuolee leukemiaan, ei muuten kai niin hätkäyttäisi tuollaiset uutiset.
Ja kyllä, se oli niin kamalaa etten missään nimessä halua tehdä mitään mikä altistaisi lapseni sairastumaan kyseiseen tautiin, en esim. koskaan muuttaisi voimalinjajohtojen viereen rakennettuun taloon, vaikka yhteyttä ei ole vedenpitävästi osoitettu.

Joten jos riskiä vähentää päiväkoti niin eikös se olisi lapsen parhaaksi toimimista?
Vai ajaako kaikissa perhekerhoissa sun muissa päivittäin käyminen saman infektioille altistumisen?

"Suomessa leukemiaan sairastuu vuosittain noin viisikymmentä lasta. Suurin osa lapsipotilaista paranee pysyvästi parin vuoden hoidolla."

En usko että kannattaa muuttaa omia hyviä suunnitelmia tuon takia. Ymmärrän että huolettaa, mutta suhteellisuutta peliin! Eiköhän tuo riski ole niin pieni, että jos koet muuten kotihoidon hyväksi lapselle ja siihen on mahdollisuus, niin elelette rauhassa vaan kuten parhaaksi näette.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No voi pers että täällä osataan olla fiksuja ja myötätuntoisia!!

Kuten sanottu, oon vierestä seurannu kun nuori kuolee leukemiaan, ei muuten kai niin hätkäyttäisi tuollaiset uutiset.
Ja kyllä, se oli niin kamalaa etten missään nimessä halua tehdä mitään mikä altistaisi lapseni sairastumaan kyseiseen tautiin, en esim. koskaan muuttaisi voimalinjajohtojen viereen rakennettuun taloon, vaikka yhteyttä ei ole vedenpitävästi osoitettu.

Joten jos riskiä vähentää päiväkoti niin eikös se olisi lapsen parhaaksi toimimista?
Vai ajaako kaikissa perhekerhoissa sun muissa päivittäin käyminen saman infektioille altistumisen?

et voi eliminoida kaikkia riskejä. kun et niitä tiedä. toki ymmärrän, että läheltä seuraaminen on traumatisoinut. mutta pelossa ei kannata elää, se ei ole oikeaa elämää. jos ajattelet koko ajan jotain asiaa, se toteutuu. ajatuksen voima on niin mahtava. ja universumi ei tunnista onko se hyvä vai paha asia, koska ajattelet sitä, universumi ajattelee että se on sulle tärkeä ja toteuttaa sen.

Tee paljon lapsia , että saat infektiot kiertämään kotona , tai käy jossain missä on paljon lapsia, että sun lapsi saa kaikki samat pöpöt kuin päiväkotilapsetkin.

eiköhän tuo aja saman asian jos käyt muualla altistamassa niille sairauksille.
onhan se muutenkin niin että jos noin pitkään meinaa kotona hoitaa, niin täytyy käydä kaikenmaailman kerhoissa jo lapsen kehityksenkin takia. ja lapsia pitäisi tietysti pistää kerhoon välillä ilman omia vanhempiakin, sekin tärkeää kehityksen kannalta

Alkuperäinen kirjoittaja Dr:
"Suomessa leukemiaan sairastuu vuosittain noin viisikymmentä lasta. Suurin osa lapsipotilaista paranee pysyvästi parin vuoden hoidolla."

En usko että kannattaa muuttaa omia hyviä suunnitelmia tuon takia. Ymmärrän että huolettaa, mutta suhteellisuutta peliin! Eiköhän tuo riski ole niin pieni, että jos koet muuten kotihoidon hyväksi lapselle ja siihen on mahdollisuus, niin elelette rauhassa vaan kuten parhaaksi näette.

Kiitos! Tää oli asiallinen ja kiva viesti.
Kun on iso huoli niin ei jaksa aina olla kovin "Järkevä".
Samoin kiitos h:lle, jospa me sit vaan käydään imuroimassa ne pöpöt tuolta kerhoista sun muista.;)

Samoin kiitos h:lle, jospa me sit vaan käydään imuroimassa ne pöpöt tuolta kerhoista sun muista.;)

Tiedän tunteen. Kokemusta on myös lapsuudessa läheisen ihmisen leukemiakuolemasta. Mutta ei sen pidä antaa hallita elämää, täytyy vaan elää tässä ja nyt ja tietysti minimoida kaikenlaiset oleelliset lasten hyvinvointiin vaikuttavat riskit. Mutta tosiaan, minä ainakin hoitaisin lapsia useamman vuoden kotona jos se olisi mahdollista, vaikka tuon tutkimuksen luinkin. Hyvää kesää teidän kotipoppoolle =)

Tiedän tunteen. Kokemusta on myös lapsuudessa läheisen ihmisen leukemiakuolemasta. Mutta ei sen pidä antaa hallita elämää, täytyy vaan elää tässä ja nyt ja tietysti minimoida kaikenlaiset oleelliset lasten hyvinvointiin vaikuttavat riskit. Mutta tosiaan, minä ainakin hoitaisin lapsia useamman vuoden kotona jos se olisi mahdollista, vaikka tuon tutkimuksen luinkin. Hyvää kesää teidän kotipoppoolle =)

Hyvää kesää teillekin!:)

Yhteistyössä