kotikalja 2,2% ja imetys??????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ostin kotikaljaa ja pari lasia juotuani huomasin että siinä on 2,2% alkoholia! ja olen imettänyt! voi ei! ja 3 vuotias lapsenikin sitä maistoi!!!! onko kaikissa kotikaljoissa prosentteja?

Ei kannata hyperventiloida, onhan ainakin Jorvissakin kotikaljaa tarjolla ihan synnyttäneillekin, ja jos tuosta kotikaljasta vahinkoa lapselle on, niin meidän poika voi tehdä teidän pojalle sitten seuraa, se kun joskus tykkää kanssa maistaa... Ja ennen kuin joku on ottamassa lapsia huostaan, muistaakseni viimeksi meillä oli jouluna kotikaljaa, ja sitä edellisen kerran juhannuksena, joten kovin usein ei meidän poikakaan ole saanut tuota maistaa...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
en tiedä, onko kaikissa prosentteja, mutta imetykseen se ei ole vaikuttanut mitenkään. paljonkos isompi lapsi maistoi?

hän vain maistoi lasin reunalta.. eli ns. hörppäsi.

no eipä siinä vahinkoa sitten käynyt. :)

Eipä.
Itse olen tissutellut siideriä imetysaikana.

Kotikaljahan on perinteinen maidonnostatus keino.
Maidossa on alkoholia saman verran kuin veressä, eli käytännössä imettämisen riski ei ole se maidossa oleva alkoholi (jos ei halua miettiä monimutkaisesti alkaen siitä, että alkoholi on hermomyrkky joka voi vaikuttaa solutasolla) vaan se, että humalainen äiti ei pysty käsittelemään lasta turvallisesti.
Alkoholitonta kotikaljaa ei ole, kaikessa, joka tehdään käyttämällä on alkoholia. Nikolai on ainoa lakoholiton olut, muissa on hiukan alkoholia, mutta niin vähän, että sitä ei tarvitse ilmoittaa, koska alkoholimäärä pitää ilmoittaa vain 1 desimaalin tyarkkuudella. Nikolai on tehty uuttamalla, ei käyttämällä.

Yhteistyössä