Kotikokkaajat huomio!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Ostin eilen marinoimattoman kalkkunanfileen, siis ihan oikeen ison, täyttä lihaa olevan fileen, sille siis marinadi pitäis tekaista.. Ajattelin ensin pannulla pintaa paistaa ja sit uunissa mittarin kanssa jatkaa, tarjoan kylmänä, ohuiksi siivuiksi leikattuna. Ostin myös häränfileetä, marinoimatonta.. sille aattelin punaviinimarinadin tehdä ja uunissa samaan tapaan valmistaa ja kylmänä tarjota.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Minä hieroisin sen kalkkunafileen pintaan suolaa ja pippuria oliiviöljyn kanssa, en oikein osaa kalkkunaa kovin reippaasti maustaa. =)

Mulla ois ohje broilerille jossa tulee basilikamarinadi sitten valmistamisen jälkeen päälle ja tarjotaan kylmänä, kävisköhän se myös kalkkunalle? Uskaltaako tuota mittarin kanssa pitäää 75 asteeseen asti vai kuivuuko helpolla kalkkuna?

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minä hieroisin sen kalkkunafileen pintaan suolaa ja pippuria oliiviöljyn kanssa, en oikein osaa kalkkunaa kovin reippaasti maustaa. =)

Mulla ois ohje broilerille jossa tulee basilikamarinadi sitten valmistamisen jälkeen päälle ja tarjotaan kylmänä, kävisköhän se myös kalkkunalle? Uskaltaako tuota mittarin kanssa pitäää 75 asteeseen asti vai kuivuuko helpolla kalkkuna?

Luulen, että tuo marinadi käy kyllä hyvin. En muista tarkkaan mihin lämpötilaan olen kalkkunaa paistanut, mutta se tosiaan kuivaa herkästi. Minusta tuo 75 kuulostaa aika paljolta.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

Luulen, että tuo marinadi käy kyllä hyvin. En muista tarkkaan mihin lämpötilaan olen kalkkunaa paistanut, mutta se tosiaan kuivaa herkästi. Minusta tuo 75 kuulostaa aika paljolta.

Eli johonkin 60 asti vaan?? Muistelin vaan lammasta pitäneeni 70 asti ja sekin kun kuivaa herkästi, toki on ihan eri lihaa.. Härän voinen jättää punertavaksi vaikka kylmänä tarjoankin??

mulla on aina joluna tommonen ja laitan sen sellai sitruunamarinaadiin johon tuluu paaaaljon sitruunanmehua, kananlientä valkoviiniä ja tuoretta oregaanoa ai niin ja pari lusikkaa tomaattipyrettä. siihen yöks ja sit koko satsi paistopusissa uuniin hautumaan. on tosi mureaa ja eikä kuivu kun ne nesteet on siellä pussissa mukana

Alkuperäinen kirjoittaja Lush:
mulla on aina joluna tommonen ja laitan sen sellai sitruunamarinaadiin johon tuluu paaaaljon sitruunanmehua, kananlientä valkoviiniä ja tuoretta oregaanoa ai niin ja pari lusikkaa tomaattipyrettä. siihen yöks ja sit koko satsi paistopusissa uuniin hautumaan. on tosi mureaa ja eikä kuivu kun ne nesteet on siellä pussissa mukana

Kuulostaa hyvältä, mut miten se käyttäytyy kun sen ottaa uunista ja liemestä pois ja jäähdyttää??

Yhteistyössä